Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ikke ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-09, 08:07   #1
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei
Unhappy

Går ikke ned

er så frustrert for vekta mi star på 77 noen dager går den opp til 78.5 å når uka er omme er jeg nede på 77 igjen har også vært innom 76 sånn har det vært nesten en mnd. jeg går ikke videre ned er i ketolyse nesten mørk rosa jeg spiser eks pr dag frokost 2 egg og 7 stk bacon, lunsj salat 2jacobs pølser 40 g feta 40 g rømme og litt revet jalsberg. middag 200g brockoli laksefile eller kjøtt og 50 til 100g rømme. å hvis jeg orker kveldsmat er det gjerne tomat med ost å noenganger ca 1oo g frosne bringebær, passer på å ikke komme over 15 karbo blir så lei meg når jeg ikke går ned. men en mnd uten å gå ned er ikke motiverende så nå trenger jeg råd her har også kuttet helt ut cola light og funn light. drikker vann med sitron eller farris lime, 2 l pr dag føler jeg gjør ting etter boka håper dere kan hjelpe meg for detta er ikke morro

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 08:22   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: går ikke ned

Ketolyse= navnet på kuren
Ketose= tilstand der kroppen danner ketoner

Fargen på stiksen har som regel lite å si. Utslag er utslag!
Veldig mørkt utslag kan bety at du drikker for lite!

For meg ser det ut som om du spiser for lite, for lite fett, lite grønnsaker og drikker i minste laget.
Du skal ikke ligge under 15karber, du skal ha ca 15. Jeg går ikke ned om jeg ligger under 20. Da går kroppen på sparebluss og vekta står stille.
Mellom 20 og 30 passer for meg, gjerne bittelitt mer også! Om jeg får i meg nok fett og vann, vel og merke!

Tomater kan være partystopper for noen. Stress er også en velkjent grunn til manglende nedgang.

Bare noen tanker fra meg en søvnløs søndagsmorgen!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 08:56   #3
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ketolyse= navnet på kuren
Ketose= tilstand der kroppen danner ketoner

Fargen på stiksen har som regel lite å si. Utslag er utslag!
Veldig mørkt utslag kan bety at du drikker for lite!

For meg ser det ut som om du spiser for lite, for lite fett, lite grønnsaker og drikker i minste laget.
Du skal ikke ligge under 15karber, du skal ha ca 15. Jeg går ikke ned om jeg ligger under 20. Da går kroppen på sparebluss og vekta står stille.
Mellom 20 og 30 passer for meg, gjerne bittelitt mer også! Om jeg får i meg nok fett og vann, vel og merke!

Tomater kan være partystopper for noen. Stress er også en velkjent grunn til manglende nedgang.

Bare noen tanker fra meg en søvnløs søndagsmorgen!

Lykke til!

hei på deg tusen takk for svaret da skal jeg prøve å spise mer om dagen men har du noen forslag til at kosten skal bli fetere synes jeg pøser på med rømme og maten jeg steker drøpper det fett av men da øker jeg karboinntaket mitt da til 20 kanskje da med grønnsaker gøres det bra ut og hvis jeg får i meg 3 liter drikke

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:25   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: går ikke ned

Høres veldig bra ut, syns jeg!
Mye bedre å ligge litt i overkant av de 15 enn under!
Mye væske er viktig. Jeg drikker så mye vann jeg klarer og fyller på med en tekoppe eller 3.

Oppi teen har jeg cocosa, fett med kokossmak! Litt ekkelt de første gangene, men nå tenker jeg ikke på det. Og vektnedgangen har fått opp farten, tror det er takket være det ekstra fettet! Cocosa finnes også som smaksfri variant til steking etc. Eller i teen/kaffen om du ikke liker kokossmaken!
Enkelte bruker MCT- olje fra apoteket som shots for å få i seg nok fett!
Reglen er grei: når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:10   #5
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Høres veldig bra ut, syns jeg!
Mye bedre å ligge litt i overkant av de 15 enn under!
Mye væske er viktig. Jeg drikker så mye vann jeg klarer og fyller på med en tekoppe eller 3.

Oppi teen har jeg cocosa, fett med kokossmak! Litt ekkelt de første gangene, men nå tenker jeg ikke på det. Og vektnedgangen har fått opp farten, tror det er takket være det ekstra fettet! Cocosa finnes også som smaksfri variant til steking etc. Eller i teen/kaffen om du ikke liker kokossmaken!
Enkelte bruker MCT- olje fra apoteket som shots for å få i seg nok fett!
Reglen er grei: når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

supert finnes denne cocosa på helsekost eller apotek får ta meg en tur i morra å kjøpe fett da hehe men hvor mye pr dag må jeg ha av det da, eller mct olje, tusen takk for gode svar

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:15   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: går ikke ned

Cocosa kjøper du på helsekosten Jeg synes cocosa`n er knallgod i kaffen sammen litt kanel og fløte og i frukte. Bruker vel 2-3 spiseskjeer pr dag

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:32   #7
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Cocosa kjøper du på helsekosten Jeg synes cocosa`n er knallgod i kaffen sammen litt kanel og fløte og i frukte. Bruker vel 2-3 spiseskjeer pr dag

tusen takk da skal jeg kjøpe det i morra så da håper jeg det skjer noe for det er så frustrerende når jeg ikke går ned

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:57   #8
vannmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
vannmannen er på en erverdig vei
Wink

Sv: Går ikke ned

Hei kjære du :-)

Da er vi i samme båt--- gikk veldig fint de 2 første ukene .. gikk sikkert ned 2 -3 kilo.. men såå bang stopp eller opp.. det er frusterende.-( har unnet meg litt vin i helgene og ja.. sprukket 2 ganger med litt smågodt(lørdag) .. har til sammen gått på denne kuren i nesten 3.5 uke.. nå har jeg tatt meg skikkelig i sammen dagens mat: 3 stekte egg med litt ost og tomat, lunsj kyllingfilet. (kun det) middag kun filet.. mellom måltid etter jg hadde jogget i 25 min 5oste skiver og kylling pålegg... skal ha kyllingfilet til kvelds også,,, vet det er mye kylling... satser på laks i morra... vil sååå veldig gjerne gå ned ... er 164cm høy og veier 68-69 kilo. de kiloene har sneket seg på meg etter røyke slutt for 4 år siden og barne fødsler ... er forresten 36 år :-) Lykke til

vannmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:03   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg går ikke ned om jeg ligger under 20. Da går kroppen på sparebluss og vekta står stille.
Mellom 20 og 30 passer for meg, gjerne bittelitt mer også! Om jeg får i meg nok fett og vann, vel og merke!

Heldiggris! Jeg har det motsatt. Holdt meg på 20-25 g hver dag i 7 uker, gikk bare ned helt i begynnelsen, så det var nok vann. Så for litt over en uke siden tenkte jeg å teste med mindre karbohydrater, og har holdt meg på ca 10g i en uke nå. Og det går som det suser! 2 kg på en uke. Og da har jeg hatt en stressende uke uten trening også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:26   #10
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av vannmannen, her.

Hei kjære du :-)
3 stekte egg med litt ost og tomat, lunsj kyllingfilet. (kun det) middag kun filet.. mellom måltid etter jg hadde jogget i 25 min 5oste skiver og kylling pålegg... skal ha kyllingfilet til kvelds også,,, vet det er mye kylling... satser på laks i morra...

Hei Vannmannen,
spiser du ikke grønnsaker i det hele tatt, utenom tomat til frokost? Du burde nok få i deg litt grønnsaker av lavkarbotypen (brokkoli, blomkål, salat, avocado...)
Og bare kyllingfilét - det er jo nesten 100% fettfritt - få i deg mer fett, til hvert måltid.
(Les rådene til Kitt over)

Lykke til

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:44   #11
vannmannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
vannmannen er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Hei Vannmannen,
spiser du ikke grønnsaker i det hele tatt, utenom tomat til frokost? Du burde nok få i deg litt grønnsaker av lavkarbotypen (brokkoli, blomkål, salat, avocado...)
Og bare kyllingfilét - det er jo nesten 100% fettfritt - få i deg mer fett, til hvert måltid.
(Les rådene til Kitt over)

Lykke til

takk:-) ser jeg spiser for lite fett.... skal kjøre innpå med oster , brokkoli og blomkål.. vannmannen >>>>

vannmannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:48   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av vannmannen, her.

takk:-) ser jeg spiser for lite fett.... skal kjøre innpå med oster , brokkoli og blomkål.. vannmannen >>>>

Og gjerne litt fetere kjøttyper, som nakkekoteletter f.eks.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:53   #13
m.f
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rygge
Alder: 48
Innlegg: 65
m.f er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned

Hei!
Mosjonerer du noe? en halvtimes tur om dagen kan gjøre susen. Eller kanskje prøve å spise litt mindre av alt et par dager- så du får fart på kuren. Jeg vet fra egen erfaring at dette har hjulpet meg i tidligere slankekurer! Stå på

__________________
m.f


m.f er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:22   #14
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av m.f, her.

Hei!
Mosjonerer du noe? en halvtimes tur om dagen kan gjøre susen. Eller kanskje prøve å spise litt mindre av alt et par dager- så du får fart på kuren. Jeg vet fra egen erfaring at dette har hjulpet meg i tidligere slankekurer! Stå på

skal begynne å gå en halvtime hver dagtusen takk for tipsa

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 13:33   #15
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei

Sv: går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Heldiggris! Jeg har det motsatt. Holdt meg på 20-25 g hver dag i 7 uker, gikk bare ned helt i begynnelsen, så det var nok vann. Så for litt over en uke siden tenkte jeg å teste med mindre karbohydrater, og har holdt meg på ca 10g i en uke nå. Og det går som det suser! 2 kg på en uke. Og da har jeg hatt en stressende uke uten trening også.

jeg lå på ca ti g om dagen men gikk ikke ned så nå ligger jeg på mellom 15 og 20 for å prøve detta, skal jeg under ti så blir det ikke mye grønnsaker så detta er frustrerende hmmm

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 20:10   #16
Oansol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Oansol er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned

flotte tips og erfaringer leser så hodet sprenger her nå... Tok meg akkurat litt bringebær og fløte til kvelds etter jeg leste her.. ler

__________________
Oansol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 20:19   #17
Diamondgirl
Nytt Medlem
 
Diamondgirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
Diamondgirl er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned

Jeg har også hatt samme problemet, mannen min raser nedover, mens jeg står stille...
Skal prøve med litt mer fett, og kanskje også litt mer karbo, har ligget under 15 hele tiden.
Takk for gode tips!

__________________


Diamondgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for første gang Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 00:34   #18
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned

Får mange tanker om forbedringer/ting jeg må teste ut jeg også- takk til alle som deler sine erfaringer Har stort sett holdt meg under 10 karbo pr dag- går tregt med meg. Har nok endel dager med litt lite fett også- tror jeg prøver å spise 15+ mer fett fra nå av.. Litt skummelt, man føler seg jo flinkere om man greier å holde seg under det som står( i ketolyseboka) er toppen for en kvinne, altså 15 karbo pr dagMen starter på ny frisk i morgen da!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 09:33   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

er toppen for en kvinne, altså 15 karbo pr dag

Nei, det er vel heller bunnen! Du behøver ikke ligge under femten. Heller mellom femten og tjue enn under femten. Det er fordi det for de aller fleste ikke har noe å si for vektnedgangen om man går lavere enn femten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no