Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Betakaroten

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-08, 12:46   #1
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Betakaroten

Jeg fant en annen tråd her inne for en stund siden om hvor bra betakaroten kunne være ifb med sommer og soling, men jeg klarer ikke å finne den igjen

Iallefall, jeg sliter veldig med soleksem (har lys/lett rødlig hudtype) og tenkte at dette kanskje kunne være løsningen for meg. Men så kom jeg jo over denne da:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=290868

Og jeg er tidligere røyker og ikke for at jeg skal tro på alt VG sier, , men må innrømme at jeg ble litt skeptisk....
Noen som vet noe/kan noe og kan gi meg et råd her?
En sommer uten soleksem hadde vært herlig......

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:11   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten

Jeg mener denne undersøkelsen var basert på syntetsik betakaroten - og har lest at undersøkelsen ikke holdt mål. Finner dessverre ikke igjen den
Jeg ville eventuelt sjekket ut ekstra virgin palmeolje, som har et ganske høyt innhold av naturlige betakarotener..
Beklager at jeg ikke kan komme med fakta. Mye forskning "slår fast" noe enten den ene eller andre veien, og så kommer det nye forslag som gir motsatt konklusjon.
Selv tror jeg at jeg ville prøvd det ut, men det er jo bare min mening
Vet også at noen har hatt god effekt med solkremen til Marija Entricht ? veldig usikker på stavemåte...
Lykke til, håper du slipper eksemen.
Kan jo også hende at lavkarbo hjelper da... Mye fett gir for mange en mer motstandsdyktig hud!!

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:15   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten

og sjekk ut denne
http://www.matoghelse.no/er-betakaro...273-48598.html

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:30   #4
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Betakaroten

VG er glad i å skremme folk, altså. De har taket på oss når pulsen slår. Jeg er tidligere røyker og spiser betakaroten fra Solaray. 100% naturlig står det på boksen. Takk for lenken til mat&helse, Zincite.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 14:54   #5
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Betakaroten

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg mener denne undersøkelsen var basert på syntetsik betakaroten - og har lest at undersøkelsen ikke holdt mål. Finner dessverre ikke igjen den

Ja da blir det jo noe ganske annet
Og takk for fin link og solkremtips. Jeg skal bestille meg betakaroten nå og skal passe på at den er 100 % naturlig.
Merker veldig stor forskjell på huden allerede i forhold til lavkarbo, ikke så tørr og mye mindre kviser

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir Betakaroten lungekreft? Iset Kosttilskudd 7 01-06-09 21:57
Sommer,sol og betakaroten lykkeline Ketolysekuren 17 06-03-08 07:26
Betakaroten - blir du brunere? nomma Kosttilskudd 39 03-07-07 10:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no