Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg begynte på ketolyse i dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 20:15   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Jeg begynte på ketolyse i dag

Heisann.

Er dette en OK middag?

Hjemmelagde karbonader:
Karbonadedeig, fløte, eggeplomme, salt og pepper

Hjemmelaget blomkålstappe:
Blomkålhode
En klatt meierismør og en liten skje med kryddersmør(paprikasmak)
Trekvart boks med philadelphia naturell
Fløte
Salt og pepper

Dette var himmelsk godt, og jeg spiste to karbiser og stappe. Aldri blitt så mett av så lite noen gang, og merker det er ganske så kraftig kost.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:34   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Hørtes deilig ut! I og for seg fin kost, men det er også greit å ha med en grønn ting eller to! Brokkoli er en fin mat, faktisk en "superfood"!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:36   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Hei, og velkommen til gjengen!

Kan jeg spørre om oppskriften på karbonadene?
gøy med en mann her

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:03   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Hei, og velkommen til gjengen!

Kan jeg spørre om oppskriften på karbonadene?
gøy med en mann her

Heisann

Den kan du selvfølgelig få, de er supre enkle, saftige og smaker SKIKKELIG godt!!!

Du tar 500g karbonadedeig oppi en bolle. Tilsetter en klype salt og knar det godt inn i deigen med fingrene. Så tar du i en skvett fløte, ca 0,5-1dl. Så en eggeplomme (skill plomma fra hvitten og bruk kun plommen) også litt pepper til slutt. Så knar du dette godt inn med fingrene til den blir ganske seig. Det som er ett lurt tips er at kjøttet, fløten og egget har romtemp før du begynner.

Så er det bare å forme deigen som karbonader og steke dem på ganske sterk varme i meierismør til dem er gjennomstekte. Greit å ha vann på fingrene når du lager kakene så klistrer dem seg ikke fast.

Har brukt samme oppskrift på disse mens jeg var høykarber også, og der er skikkelig saftige og gode og inneholder nesten ikke karbs pr stk

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:07   #5
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Hei hei! Jeg er også relativt ny her (på min andre uke nå) og den middagen hørtes himmelsk ut! Jeg ville lagt til litt dampet eller kokt brokkoli og blomkål hvis du liker det, eller kanskje litt salat på siden. Enda det er blomkål i selve stappen så skader det ofte ikke med litt ekstra. Og ikke vær redd for karbohydratene i disse grønnsakene, for mengden skal være ganske stor for at det skal være ødeleggende og du trenger ikke masse av det når du i tillegg har en blomkålstappe.
Og at du er mett er jo kjempeflott!

Velkommen til lavkarboforumet forresten.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:13   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Jepps, det hadde nok vært lurt med kanskje litt ekstra grønt til. Tenkte egentlig ikke på det ettersom jeg hadde så mye blomkål.

Trodde jeg sku savne saus, men den blomkålstappa vart som både saus og tilbehør på samme tid, så det gikk veldig bra.

Nå står det to brett med Nannahs knekkebrød i ovnen.
Sliter veldig med å få i meg frokost, så tenkte jeg skal prøve å spise ett slik knekkebrød med masse god ost og slik på til frokost.

Også lader jeg heller opp til lunsj som er det måltidet jeg liker best. Da blir det egg, bacon, omeletter og rester fra gårsdagens middager.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:17   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Hehe, det er ikke frokosttvang i ketolyse. Det er ganske deilig.
Du våkner etter noen dager og kroppen brenner kroppsfett gjevnt igjennom natten. Så du er helt pling våken om morgenen og ikke sur (jeg er vanligvis dritsur om morgenen).

Husk å drikke masse vann og ta magnesium på kvelden!
Jeg har troen på at dette går veien for deg!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:19   #8
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jepps, det hadde nok vært lurt med kanskje litt ekstra grønt til. Tenkte egentlig ikke på det ettersom jeg hadde så mye blomkål.

Trodde jeg sku savne saus, men den blomkålstappa vart som både saus og tilbehør på samme tid, så det gikk veldig bra.

Nå står det to brett med Nannahs knekkebrød i ovnen.
Sliter veldig med å få i meg frokost, så tenkte jeg skal prøve å spise ett slik knekkebrød med masse god ost og slik på til frokost.

Også lader jeg heller opp til lunsj som er det måltidet jeg liker best. Da blir det egg, bacon, omeletter og rester fra gårsdagens middager.

Du kan jo spise saus hvis du vil. Det finnes masse flotte oppskrifter her inne på gode sauser som passer rett inn i det kostholdet vi har.

Jeg vil også anbefale deg å teste ut tekakene til Lena Beatrice, som kan passe veldig godt til frokost innimellom, med masse godt pålegg:

Sitat:

Varianten jeg laget i går har følgende ingredienser, til 5-6 runde tekaker (flere hvis man lager de mindre):

  • 3 egg
  • 75 gram philadelphia ost (den fete typen)
  • 1/2 dl rømme/creme fraiche
  • litt salt
  • 1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også)
  • Kruskakli til røren blir tykk nok
  • 1 ts bakepulver
Bland egg, ost, rømme, salt og pofiber til en jevn røre. Trenger ikke piske eggene til eggedosiskonsistens først.
Jeg har ikke noe mål på hvor mye kruskakli man skal ha i, tok det på slump. Men rør i litt etter litt til røra blir tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde klikker. Røra SKAL være litt tynn, skal flyte ut litt, men ikke så mye at det blir ei tynn suppe å steke (hvis dere skjønner). Tenk at dere skal ha i så lite kruskakli som mulig.
Bakepulveret tilsettes helt til slutt, rett før steking.
Stek i ca 15 min på 170 grader.
Hvis man vil ha i mindre kruskakli kan en del av det fint erstattes med litt linfrø eller annet man liker.
Prøv dere frem.
NB: husk bakepapir på stekeplata!

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:25   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg begynte på ketolyse i dag:D

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Nå står det to brett med Nannahs knekkebrød i ovnen.

Mmmm, disse var jo heeelt nydelige Knasene sprø, og veldig lette å lage Heerrliiich.

Skal prøve å lage tebriksene etterhvert også

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det begynte så bra, men hva skjer nå? Majja Ketolysekuren 10 02-02-09 11:21
Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben" lettereliv Ketolysekuren 193 15-12-08 09:27
Begynte i dag! mette Ketolysekuren 2 05-05-06 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no