Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-07, 18:18   #101
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Nei, det er MED. Fem tsk som anbefalt.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:44   #102
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Det gikk likevel!
Smulas vaffeljern går nemlig ikke med på noe mindre enn 7 teskjeer med Johannes. *kaster et blikk på Johannes* Så da kommer jo DET glasset til å gå fort... men hursomhelst, nå er de med og alle er glade.
Og gode på smak er de også.

Takk!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:07   #103
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Høh, pussig..
Er røra di tykk da?
Asså SKIKKELIG tykk..

Det var grøtkonsistens på den, så... men det later til at det muligens var litt lite Johannes.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:40   #104
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Ok, jeg aner ikke hva jeg gjør galt, for når jeg prøver å steke , går de bare fra hverandre! Det skulle man ikke tro med så mye egg!

Prøvde å steke en i vaffeljern, og den ble bare sittende fast og så prøvde jeg å steke en som pannekake, men den bare gikk fra hverandre når jeg forsøkte å snu den!

Hjelp...?

Stek de på svakere varme litt lenger... Det kan hjelpe

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 20:11   #105
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Det årna sæ til slutt.
Men jeg fikk ikke 10 plater, altså. Med de som ble ødelagte kom det vel på ca 7 stykker.
Skal man ikke ha oppi mer væske?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:50   #106
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Jeg fikk også seks sju vafler. Men jeg lover at det er mer enn nok

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 23:26   #107
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler!

oioi..Åssen har jeg klart å unngå å se denn posten tro??..Så den nå, så nå blir det vafler i helga tenker jeg..

Men har jeg vaffeljern da tro??.........
Leiter etterpå
Disse med Heistad syltetøy må jo være kooonge!!?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 23:40   #108
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

oi... fikk 12 vafler jeg... tynne, men veldig gode

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 09:29   #109
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Kanskje dere har FOR tjukk røre...(trodde ikke det gikk an å få den tjukkere enn min, men...) eller kanskje fordi jeg brukte smør i røra...Det "tynner" på en annen måte enn vann.

Aha... jeg tok halvparten smør oppi og så litt vann, jeg.
Neste gang lurer jeg på om jeg skal bruke litt fløte?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:14   #110
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Kan jo også ha noe med størrelsen på vaffeljernet å gjøre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 18:43   #111
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Vafler!

Kan man jukse her og bruke vanlig mel (evt. soyamel) istedetfor johannesbrødkjernemel? Blir vel ikke så veldig mye karber ut av det.
Jeg fikk lyst på vafler i dag og den lokale helsekostbutikken hadde ikke dette.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:18   #112
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Vafler!

Prøvde nok det, stemmer det, røren ble relativt tynn, vaflene ble tynne og sprø, ikke helt som man forventer av vafler, men godt ble det da.
Og dette var med lettrømme, huff.

Får se om jeg får kjøpt johanneskjernemel og creme fraiche i morgen og prøve igjen!

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:28   #113
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Kan jo også ha noe med størrelsen på vaffeljernet å gjøre

Så det ER størrelsen det kommer an på!

Seriøst, da - er det ikke standardstørrelse på sånne vaffeljern? Tror ikke mitt er spesielt digert, altså.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:43   #114
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Er det gunstig med tungt lokk?
Da kan jeg isåfall bare sette meg på det...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 00:05   #115
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Vafler!

er dette johannesbrødkjernemelet noe brukanes? hva glykemisk index har det?

Noe annet man kan bruke istedet for rømme/ fløte? matyoughurt kanskje?

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 00:19   #116
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Dolphin, her.

er dette johannesbrødkjernemelet noe brukanes? hva glykemisk index har det?

Noe annet man kan bruke istedet for rømme/ fløte? matyoughurt kanskje?

I fare for å høres frelst ut: Johannbrødkjernemel er fantastisk! Jeg antar at den glykemiske indeksen er null, karbeinnholdet er i alle fall null.
Det har helt nøytral smak, og man trenger bare litt for å få tykkelse på sauser, supper, kakebunner, og vafler da.
Den er laget av kjernen av frukten som vokser på Johannesbrødtreet. (Også kjent som carob-pulver, forresten).
Ser ut som mel, oppfører seg nesten som mel (men gir langt tykkere konsistens med langt mindre mengde) men er alstå ikke mel! (I ordets rette forstand). Dette kan man trygt bruke.
Og det har redda mang en lavkarber i opp til flere situasjoner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 19:29   #117
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Vil meddele at jeg i dag har laget pannekaker ut av herligheten!
Byttet ut halvparten av rømma med fløte, da, og så en liten klype salt oppi, for det husker jeg mormor sa en måtte ha i pannekakerøre.

Og så... litt rømme og Heistads bringebærsyltetøy på toppen....!?
Dyrisk godt!
Måtte smake på en men må gjemme resten ellers blir det ikke noe trening på meg idag, da kommer jeg til å sitte pal og gnafse pannekaker som en liten sofagris.

Skjønt, liten og liten, da...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 08:46   #118
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Vil meddele at jeg i dag har laget pannekaker ut av herligheten!
Byttet ut halvparten av rømma med fløte, da, og så en liten klype salt oppi, for det husker jeg mormor sa en måtte ha i pannekakerøre.

Og så... litt rømme og Heistads bringebærsyltetøy på toppen....!?
Dyrisk godt!
Måtte smake på en men må gjemme resten ellers blir det ikke noe trening på meg idag, da kommer jeg til å sitte pal og gnafse pannekaker som en liten sofagris.

Skjønt, liten og liten, da...

Hurra!
Jeg vipper mellom ingen søtstoffer what so ever, og en dag i uka...
Men man kan kanskje droppe splendaen her??

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:49   #119
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler!

ENDELIG var Johannesbrødkjernemelet i hus, og vaffeloppskriften utprøvd! Nå som svele!

Dette var staselige greier Moinx!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:26   #120
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hurra!
Jeg vipper mellom ingen søtstoffer what so ever, og en dag i uka...
Men man kan kanskje droppe splendaen her??

Jeg tror sikkert en kan droppe søtstoffet her, ja. Det er jo vanligvis ikke det i vanlige pannekaker, så jeg vurderte selv om jeg skulle la være, men endte opp med å slenge oppi en spiseskje Natreen likevel.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 08:25   #121
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Spiste det en del på Roskilde, litt salte pannekaker med noe vegetar-risotto i, og det var kjempegodt! Nå blir det ikke risotto da, men noe annet snadder!
Er på min siste melkeproduktfrie dag (bortsett fra smøret) har vært to uker uten, så jeg lurer på om jeg skal teste denne i morra (pannekake-piknik med litt rødvin, sounds good, 'ey?)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 12:27   #122
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Da er røra laget.. venter spent på at den skal tykne....

vente på at jernet skal bli varmt.. steke... steke.. steke..


mmmmmm.... virkelig gode... tenker dette blir en favoritt fremover..

disse kan jo godt brukes som dessert.. med den nye lett isen fra diplom-is snadder..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"

Sist redigert av nomma : 07-06-07 kl 12:36.
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:21   #123
Superstar
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vafler!

Oj, disse vaflene må jeg prøve

  Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:42   #124
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Pannekaker funka ikke noe særlig... Gikk fra hverandre i småbiter, og ble sååå feite at til og med JEG ble kvalm, he...
Kan jo godt hende jeg gjorde noe feil da men...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:53   #125
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler!

Jeg lagde noen slags lapper, eller sveler som de ble seende ut som. De falt ikke fra hverandre, men ble ganske fete ja...

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler Musti Bakst 13 05-04-07 20:16
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 11:06
Vafler Musti Kake/dessert og snacks 8 15-03-05 08:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 13:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Kake/dessert og snacks 0 17-09-04 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no