Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bivirkninger?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-10, 13:17   #1
CamillaN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Det Mørke Fastland
Innlegg: 26
CamillaN er på en erverdig vei
Question

Bivirkninger?

Er det kjent at man "plages" med bivirkninger i starten av omlegging fra "vanlig" kost til lavkarbo kost?

Jeg plages ikke med noenting i det hele tatt - er bare nysgjerrig

Etter noen få dager uten brød etc føler jeg meg bare BRA!

CamillaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner - derfor usikker enda Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:25   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Helt normalt om kroppen sliter litt til å begynne med, er en ganske stor omveltning når man legger om kostholdet slik at kroppen skal forbrenne fett fremfor karboer
Jeg hadde masse leggkramper, diare, svimmel, slapp, kvalm, hodepine og en ånde som tæret på ozonlaget
Men, det var forbigående og vel verdt det!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:05   #3
frida frosk
Medlem
 
frida frosk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 111
frida frosk er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Så diare i begynnelsen er "vanlig " ?

De 3-4 første dagene var det sjeldnere toalettbesøk her , men nå i dag har jeg diare ..

Håper noen kan fortelle meg ( av egne erfaringer ) at det er vanlig og at det vil gå over. Sånn at jeg bare kan fortsette...

__________________


frida frosk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:29   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Diare er en av de vanlige bivirkningene, ja!
Kan være lurt å gå litt ned på fettmengden for så å øke litt sakte igjen for å unngå sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:30   #5
frida frosk
Medlem
 
frida frosk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 111
frida frosk er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Ok .. høres fornuftig ut

Har sett gjennom i forskjellige tråder og prøvd å forstå mengde inntaket av fett og protein...men føler meg ikke helt trygg.

Hva er nok fett for at kuren skal funke ..eller rettere sagt : hvor lite fett kan jeg spise for at det skal funke ?

Mulig jeg bør spørre om det i anna tråd ..da får dere rope ut

__________________


frida frosk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:49   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Det finnes sikker 50 tråder om det temaet, men iom at søke- funksjonen her ikke er helt uptodate, så skal jeg svare deg i denne tråden!

Du skal ha i deg ca 1g protein pr kg kroppsvekt, ca 15g karber og 150- 200g fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 19:13   #7
frida frosk
Medlem
 
frida frosk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 111
frida frosk er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Kitt

Har sett de trådene .. men jeg var ikke sikker på om det var det jeg MÅTTE ha ..asså om jeg kan våge å spise noe mindre fett en det.

Uansett.. takk for svar , får bare begynne veie , telle og måle og se om det hjelper.

__________________


frida frosk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 19:17   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av frida frosk, her.

Kitt

Har sett de trådene .. men jeg fiska sikkert etter et altfor lettvint svar , ala så så mye av ditt og datt.

Uansett ..takk for svar , skal pløye de trådene igjen.

Var ikke svaret mitt bra nok?
Noe mer nøyaktig kan jo ingen svare deg! Det er jo bare du som vet hva du spiser, hva du liker etc.

Det viktigste er fettet, så har du koll på fett og karber, kommer som regel proteinene av seg selv.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 19:19   #9
frida frosk
Medlem
 
frida frosk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 111
frida frosk er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

joda det var nøyaktig nok

__________________


frida frosk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
bivirkninger, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin og bivirkninger Carisma Stoffskifte / hormonproblemer 25 18-06-11 13:57
Jeg har merket 3 bivirkninger på Skaldeman ... 114->92-95 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 24 22-12-10 23:27
Bivirkninger ved slanking Hillelille Generell ernæringsdebatt 4 13-06-09 00:50
Hva slags bivirkninger opplever dere på ketolysekuren? høna Ketolysekuren 3 11-07-08 01:09
Kjente bivirkninger? luringen Fysisk og mental helse 39 27-01-05 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no