Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-05, 21:25   #1
Diva
Medlem
 
Diva sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Kristiansund
Alder: 52
Innlegg: 68
Diva har en fantastisk aura rundt segDiva har en fantastisk aura rundt seg

Ketose

Hvordan merker man at man er kommet i Ketose?

__________________







Diva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Salig blanding av Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 21:37   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Kan sikkert være forskjellig hos forskjellige mennesker,men jeg merker det på tørrhet i munnen og jeg blir veldig tørst.
Det er omtrent det samme som når du rett og slett ikke har spist på lenge .
DVS. Jeg merker det på tunga,har prøvd å si det til andre også,men er det bare meg???
Leste faktisk et legetidsskrift for noen år siden hvor det sto om akkurat dette,så jeg er vel ikke helt bak mål.
Nærmere bestemt Pitring på tunga,tørrhet i munnen tørste. Da vet jeg at jeg er i Ketose......

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 21:37   #3
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg måtte ta ketose stiks for å se at jeg var i ketose.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 21:54   #4
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Ketosestix får du kjøpt å apoteket.
Du finner masse informasjon her inne om enmet.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 00:34   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Kan sikkert være forskjellig hos forskjellige mennesker,men jeg merker det på tørrhet i munnen og jeg blir veldig tørst.
Det er omtrent det samme som når du rett og slett ikke har spist på lenge .
DVS. Jeg merker det på tunga,har prøvd å si det til andre også,men er det bare meg???
Leste faktisk et legetidsskrift for noen år siden hvor det sto om akkurat dette,så jeg er vel ikke helt bak mål.
Nærmere bestemt Pitring på tunga,tørrhet i munnen tørste. Da vet jeg at jeg er i Ketose......


Denne skriver jeg under på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 07:47   #6
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Jeg er også forferdelig tørr munnen og tørst. I tillegg er jeg litt svimmel, svak hodepine og en snodig bomullsfølelse i magen i stedet for sult. Men for å være sikker så tisser jeg på en ketostix hver dag

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 10:07   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Thula

Jeg er også forferdelig tørr munnen og tørst. I tillegg er jeg litt svimmel, svak hodepine og en snodig bomullsfølelse i magen i stedet for sult. Men for å være sikker så tisser jeg på en ketostix hver dag

Hodepinen og svimmelheten er noe som pleier å forsvinne etter noen dager da,for det har nok med at kroppen får litt sjokk når karbohydratene ikke kommer innom som de pleier

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 11:02   #8
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har lurt en stund på dette ketose greiene.. Men ser nå at jeg er nok i katose jeg også. Er så svimmel!!! Og veldig rar i kroppen da, føler den er litt sånn som etter en kraftig fyllekule (bare ikke fylle syk da!) Håper bare ikke at det er fordi det er mangel på noe da (annet enn karbo )

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 12:05   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Jeg har lurt en stund på dette ketose greiene.. Men ser nå at jeg er nok i katose jeg også. Er så svimmel!!! Og veldig rar i kroppen da, føler den er litt sånn som etter en kraftig fyllekule (bare ikke fylle syk da!) Håper bare ikke at det er fordi det er mangel på noe da (annet enn karbo )

Hvis ikke det går over ville jeg kanskje prøvd å spist litt karbohydrater,men sånn generellt burde du ikke føle det sånn dersom du har fått i deg nok fett og proteiner??????????????????

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 12:15   #10
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Tror jeg spiser bra med begge deler, føler meg mye bedre nå. Var nok fordi jeg ikke spiste nok igår kveld, våknet jo ihel sulten i dag.. Og litt mye kaffe igår også. Men nå er det lunsjtid, tror det får bli en kjapp omelett..

Men takk skal du ha, det er så greit å føle at det er noen som passr på og tar litt vare på!

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 12:24   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av
Exclamation

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Tror jeg spiser bra med begge deler, føler meg mye bedre nå. Var nok fordi jeg ikke spiste nok igår kveld, våknet jo ihel sulten i dag.. Og litt mye kaffe igår også. Men nå er det lunsjtid, tror det får bli en kjapp omelett..

Men takk skal du ha, det er så greit å føle at det er noen som passr på og tar litt vare på!

ja det er viktig å få i seg mat

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 17:30   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Tror jeg spiser bra med begge deler, føler meg mye bedre nå. Var nok fordi jeg ikke spiste nok igår kveld, våknet jo ihel sulten i dag.. Og litt mye kaffe igår også. Men nå er det lunsjtid, tror det får bli en kjapp omelett..

Men takk skal du ha, det er så greit å føle at det er noen som passr på og tar litt vare på!

Det er vanlig å føle seg som "dagen derpå" når man begynner et lavkarbo kosthold. På engelsk har de det fine uttrykket "Induction flu" - Altså Induksjons influensa. Ganske beskrivende syns jeg. Alt fra to dager til ei uke er normalt.

Det er viktig som Skorpia også sier - du må spise nok av både det ene og det andre. OG drikke nok vann. Tror nok ikke det er så lurt med masse kaffe. Du bør enten gå over til koffeinfri eller begrense deg til en kopp eller to til dagen. Finnes mange som reagerer på koffeinen. Blodsukkeret blir ustabil go gir samme symptomer som karbe-avvenningen. Dvs. svimmelhet, hodepine, kvalme.

God bedring da !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 17:56   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Jeg har lurt en stund på dette ketose greiene.. Men ser nå at jeg er nok i katose jeg også. Er så svimmel!!! Og veldig rar i kroppen da, føler den er litt sånn som etter en kraftig fyllekule (bare ikke fylle syk da!) Håper bare ikke at det er fordi det er mangel på noe da (annet enn karbo )

.. kan være mangel på vitaminer og mineraler - noe man skal ha tilskudd av under ketose-diett

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 18:19   #14
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av mofe

.. kan være mangel på vitaminer og mineraler - noe man skal ha tilskudd av under ketose-diett

tviler sterkt på at mangel på vitaminer og mineraler vil melde seg så tidlig. Det er nok overgangen fra karborik kort til ketosekost.

Men visste dere,nei det gjorde dere helt klart ikke.

Jeg slutta å løse kryssord da jeg var 25 omtrent og begynnte med det igjen etter at jeg starta lavkarbodiett. Og dette er pga konsentrasjonsvansker:-) Nå klarer jeg ikke en helg uten magasinets kryssord. Norges verste kryssord og så stikker jeg innom IQ testene der. Som jeg har nevnt før ,ryker jeg gjerne ut på den lette men klarer glatt den vanskeligste

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 19:51   #15
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Synes dette lavkarbo kosthlodet funker fint for meg, men idag som det er lørdag må jeg ha noe litt annet enn de andre dagene i uka, så det ble en sånn bar, ganske god faktisk! Men det jeg egentlig kom til å lure på er om man tar av selv om man ikke er i ketose, og er det da muskler som forsvinner om man ikke trener eller?

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 20:17   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

tviler sterkt på at mangel på vitaminer og mineraler vil melde seg så tidlig. Det er nok overgangen fra karborik kort til ketosekost.

Jeg merket TYDELIG at jeg ikke tok kalium, etter rundt 7 dager på min induksjon.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-03-05, 21:21   #17
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Hva bør jeg ta av tilskudd da??

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 00:52   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

.. kan være mangel på vitaminer og mineraler - noe man skal ha tilskudd av under ketose-diett

Mofe har helt rett her ! Induksjonen/begynnelsen på ketolysekur er kraftig vanndrivende, spesielt i begynnelsen, - og "vasker" virktige mineraler, salter etc. ut av kroppen. Spesielt viktig er det med krom, selen, magnesium og sink. En god multivitamin er som regel nok (Solaray Spektro er fin). Spesielt Magnesium er det iallefall lurt å ta. I tillegg til kalsium. Tar man prøver hos lege ettert en stund bør man også få sjekket kalium nivået. Mange på ketose dietter opplever kalium mangel og må ta tilskudd, nettopp på grunn av den sterke vanndrivende effekten.

Både Atkins (i allefall i originalutgaven av boka) og Torkil Andersen (ketolysekuren) anbefaler ovennevnte når man starter opp - nettopp for å unngå mangel og problemer på grunn av mangler senere. Regner med at de som er leger begge to har greie på det jeg !

Har tidligere nevnt at det er viktig å drikke mye vann - man blir fortere dehydrert når man er i ketose.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 01:02   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Mofe har helt rett her !




__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 12:58   #20
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk for hjelpen!! Skal kjøpe meg noen pillarter

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 19:27
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24
Grad av ketose apple Lavkarbo generelt 6 28-08-04 19:16
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 09:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no