Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-11, 10:09   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv?

Jeg VET det er mange tråder om dette, men jeg finner ingen bilder som forteller meg det jeg vil vite...

Jeg VIL bruke litt penger på å kjøpe meg en skikkelig lunchboks, en med mange rom i som holder seg tette.
Når jeg lager meg skikkelig lunch, snn som i dag trenger jeg 5-6 adskillte rom i boksen... de behøver ikke være store, men noen må være helt tette.

Lunch i dag:
Boks 1. (stor nok til 2 tynne skiver kneippbrød med tynne påleggskiver) med eggerøre, røkt ørret, en fiskekake i biter og litt stangselleri oppi.
Boks 2. bitteliten boks med reker i majones og litt lodderogn på toppen, tett lokk.
Boks 3. bitteliten boks med smør. Trenger tett lokk.
Boks 4.Dessert i en mellomstor boks med oppskjærte jordbær og blåbær med sukrin. boks med tett lokk såklart.
I tillegg skal jeg ha med meg noen få mandelkjeks eller skiver med ristet lavkarbobrød, en mandellapp til desserten og en liten tomat. Dette trenger ikke tett lokk.

Volummessig tar ikke alt sammen stort mer plass enn i en klassisk lunchboks til barn, men ingen av våre gamle lunchbokser har rett fasong for å få plass til flere småbokser det går én, max 2 nedi der)

Har sett til øyet ble stort og vått på alle mlige slags bokser, både laptopboksen og bentoboksen.
Laptopen synes jeg virker litt slingrete utifra de bildene jeg har sett, og det er jo ikke tett lokk på boksene(?)
Jeg har kikket mest på bentobokser, men blir ikke klok på hvordan den egentlig ser ut inni... er det skiller så det blir flere rom? Er det tett?
Kan jeg ha fx jordbær med i en bentoboks (som safter seg i løpet av dagen) uten at det lekker ut av boksen og/eller inn på den andre maten?

Er det noen som har fx Bento 1, Bento 2, Bento 3, eller Bento 4 som kan fortelle meg litt hvordan de fungerer? Og enda bedre, vise meg bilder av hvordan de ser ut med rom og sånn? Bildene på nettsiden er så vanskelige å forstå noe ut av med reklametrykk, bokser stablet oppå hverandre og små bilder...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:06   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut nnvendig? hvor mange rom og hvor store er de osv?

Jeg har kjøpt herfra http://www.lunchsense.com/

De boksene er tette. Ikke mellom rommene (fordi det er løse innerbokser i boksene), men selve boksene er HELT potte tette. Det finnes ulike størrelser bokser og om du kjøper ekstra bokser så kan du ha rene - selv om gårsdagens står i oppvaskmaskinen (skal vaskes i øverste hylle). Jeg har en large. Bruker sjelden vannflaske og kjøling så jeg har i stedet en ekstra boks av de store om nødvendig.

Melder man seg på nyhetsbrevet får man avslag på første bestilling også. (Og de har av og til tilbud.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:25   #3
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut nnvendig? hvor mange rom og hvor store er de osv?

Den var stilig

Det var også en link til annen lunsjbag, som jeg ikke kan finne igjen.. Så håper flere legger ut linker her

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut nnvendig? hvor mange rom og hvor store er de osv?

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Den var stilig

Det var også en link til annen lunsjbag, som jeg ikke kan finne igjen.. Så håper flere legger ut linker her

Tenker du på Goobyn?

Mye bra i denne tråden også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:49   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv?

... og jeg glemte å si at innerboksene kan du selvfølgelig ta ut av hovedboksene når man har behov for større plass i boksen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:34   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut nnvendig? hvor mange rom og hvor store er de osv?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har kjøpt herfra http://www.lunchsense.com/

De boksene er tette. Ikke mellom rommene (fordi det er løse innerbokser i boksene), men selve boksene er HELT potte tette. Det finnes ulike størrelser bokser og om du kjøper ekstra bokser så kan du ha rene - selv om gårsdagens står i oppvaskmaskinen (skal vaskes i øverste hylle). Jeg har en large. Bruker sjelden vannflaske og kjøling så jeg har i stedet en ekstra boks av de store om nødvendig.

Melder man seg på nyhetsbrevet får man avslag på første bestilling også. (Og de har av og til tilbud.)

Men disse blir vel dyrere enn 200,- NOK da... da blir det vel toll på toppen...?
Også må jeg innrømme at jeg liker konseptet med flere bokser inni en annen boks bedre enn mange små bokser i en veske... jeg bruker nemlig sett til og fra uni, og kommer til det senere også når jeg beg å jobbe.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 15:47   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser bentobokser ol. ut nnvendig? hvor mange rom og hvor store er de osv?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Men disse blir vel dyrere enn 200,- NOK da... da blir det vel toll på toppen...?
Også må jeg innrømme at jeg liker konseptet med flere bokser inni en annen boks bedre enn mange små bokser i en veske... jeg bruker nemlig sett til og fra uni, og kommer til det senere også når jeg beg å jobbe.

Ja, det blir dyrere om man bestiller full pakke. Kun ytterboksen (som man fint kan kjøpe egne bokser å bruke til) går under (inklusive en vannflaske + dressingbeger). Så jeg bestilte i 2 omganger.
For min del så er veska såpass stor (bestilte large) at jeg bruker den for andre småting også.

Dette er altså en kombinasjon - en veske med bokser med bokser inni. Ikke sikkert den passer ditt bruk, men for meg er den fin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 22:53
hvor store er måltidene? milja Lavkarbo generelt 5 21-04-10 19:19
Hvor store andeler protein/fett/karbohydrat i prosent daglig.. gladhverdag South Beach 4 14-04-10 15:54
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 14:13
Hvor store porsjoner mat kilo Ketolysekuren 4 07-11-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no