Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva er din dressingfavoritt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 20:33   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Hva er din dressingfavoritt?

Noen som vil dele oppskrift på en knakkende god salatdressing? Hva liker du å ha over salaten? og hvordan?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:10   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

hm... ingen som vil dele?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 08:19   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Hvis du bruker "søk i dette forumet"-funksjonen her i oppskriftsdelen, finner du mange tråder om dressing. ("søk i dette forumet" finner du til høyre rett over trådoversikten - ikke like langt oppe som den vanlige "søk"-linken)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:23   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

søk funksjonen fungerer ikke noe godt, sysn jeg. Også er det greit å høre hva andre syns enn å bare lese oppskrifter. Er det virkelig ingen som orsker å dele av sine erfaringer og preferanser utenom å referere til søkefunksjonen?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:37   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Det kan være at det er en del som ikke bruker dressing? Jeg bruker det aldri, er for lat til å lage. Pleier å bruke litt ost, f.eks. kremost eller feta (da heller jeg også på litt olje), og noen ganger bruker jeg rømme. Hvis jeg har egg i salaten pleier jeg å bruke bløtkokte, så da fungerer det som dressing. Så pleier jeg å ha på litt krydder, provence eller pepperblanding. Som regel er salat frokost og lunsjmat hos meg og da er det tida som teller.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:49   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Creme Fraiche med litt sitron, splenda og litt lake fra hermetiske rødbeter.. Det blir en rååååsa søtsyrlig dressing!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:54   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Bruker alltid ferdigdressing, jeg..
Hamburgerdressing fra Fader Martin og Hvitløksdressing fra Salatmestern

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:00   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Jeg har ikke funnet en eneste kjøpedressing jeg liker. Jeg ender som regel med å helle over litt olje, eller pesto med litt olje/CF. Av og til bruker jeg bare rester av middagssausen. Min middagssaus er som regel CF + baconfett + krydder.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:12   #9
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Denne tror jeg at jeg fant her inne, men husker ikke hvor. Veldig god er den i alle fall, og det blir aldri noe igjen dersom vi har gjester..

1 rømme (eller creme fraiche)
2 hvitløkfedd finhakkes
2 ss sitronsaft
1 ss basilikum
2 ss majones
Salt og pepper

Blandes, og spises.

Men nå har vi hatt denne så mye at jeg har rett og slett gått lei. Har gått over til å blande olje og eddik i salaten istedet, hvis jeg lager stor salat tar jeg tre ss av hver, ellers litt mindre. Da blir salaten passe syrlig og god syns jeg.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:16   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Også pleier jeg å blande ut seterrømme med olivenolje og ha sitron, hakket løk og hvitløk i. Også salt og pepper da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:54   #11
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

ååå! her var det mange tips takk!
Div. rømmedressinger høres nam-nam ut! Men det blir jo bare når vi spiser salat hjemme. Får jo ikke ta rømmedressing i matboksen i vesken på jobb/skole liskom. Blir jo dårlig i varmen. Må prøve meg på eksperimentere med oljedressinger.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:21   #12
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Det gikk greit for meg å ta med rømmedressing i en liten boks på jobben. Dro hjemmefra ca kvart over syv, lunsj kl. 11, den lå ikke i kjøleskapet og ble ikke dårlig.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 02:27   #13
Hervander
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 4
Hervander er på en erverdig vei

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Superenkel "Thousand Island"

1 småbeger lettrømme (de der i 4-pakning)
1 teskje sambal oelek (chilipasta)

Rør rundt og servèr! Enklere blir det ikke.

Jeg pleide å lage denne dressingen masse for noen år siden. Brukte Santa Maria sambal oelek.

Sambal oelek inneholder nesten all den basisen man trenger å tilsette rømme for å få en god dressing, altså salt, syre, sødme og styrke. Sambal er ikke tilsatt sukker (men litt stivelse). Chilipepperen i seg selv gir litt sødmefølelse.

Synes du dressingen er for tam/smakløs, så tilsett mer sambal oelek, litt hvitløk og/eller litt grillkrydder (pass på saltet).

Hervander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:12   #14
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Karridressing:
Rømme/CF, litt majones, karrikrydder og litt sukrin etter smak. Kan også ha litt sitronsaft i om man ønsker den litt syrligere og bittelitt dijonsennep. Superenkelt og godt

Pestodressing:
Pesto er også godt å blande med rømme/CF forresten, om man liker pesto da

Jeg syns også det er godt å blande kjøttsaus (f.eks når jeg varmer opp ferdiggrillet kylling) med rømme. Hmmm....

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:55   #15
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Opprinnelig lagt inn av Hervander, her.

Superenkel "Thousand Island"

1 småbeger lettrømme (de der i 4-pakning)
1 teskje sambal oelek (chilipasta)

Rør rundt og servèr! Enklere blir det ikke.

Jeg pleide å lage denne dressingen masse for noen år siden. Brukte Santa Maria sambal oelek.

Sambal oelek inneholder nesten all den basisen man trenger å tilsette rømme for å få en god dressing, altså salt, syre, sødme og styrke. Sambal er ikke tilsatt sukker (men litt stivelse). Chilipepperen i seg selv gir litt sødmefølelse.

Synes du dressingen er for tam/smakløs, så tilsett mer sambal oelek, litt hvitløk og/eller litt grillkrydder (pass på saltet).

Denne skal jeg lage idag

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 11:19   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Har en olivenolje med "hvitløkssmak". Pleier å blande denne med litt majones = hvitløksdressing

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:59   #17
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

Min favoritt er hjemmelaget hvitløksdressing:
* 1 boks creme fraiche
* saften av 1/2 sitron
* 3-4ss majones
* hakkede hvitløksfedd etter smak
* salt og pepper

:nam:

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 10:52   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er din dressingfavoritt?

jeg bruker tahini

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no