Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Splenda

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-06, 11:44   #1
reddik
Juniormedlem
 
reddik sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 12
reddik er ny på veien

splenda

Heisann!
Ny her...

Hva er Splenda? Jeg har skjønt at det er noe søtt...

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 12:02   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: splenda

splenda er et søtningsstoff som er lagd av eller basert på sukker, men som inneholder mindre kalorier og karbohydrater enn vanlig sukker. Fryktelig søtt... Kan erstatte sukker

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 12:12   #3
reddik
Juniormedlem
 
reddik sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 12
reddik er ny på veien

Sv: splenda

men hva er det gjort med det? Hvilke prosesser har det gjennomgått for å strippe karbo og kalorier?

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 13:23   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: splenda

Her står det litt:

http://www.splenda.com/

Og her kan du lese en norsk artikkel om søtstoffet:

http://www.aftenposten.no/helse/article1051934.ece

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 09:53   #5
reddik
Juniormedlem
 
reddik sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 12
reddik er ny på veien

Sv: splenda

takk

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 22:20   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: splenda

aha sucralose er splenda ! så bra da har jeg smakt splenda her skal alt testes

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 22:46   #7
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: splenda

Opprinnelig lagt inn av Iset

Her står det litt:

http://www.splenda.com/

Og her kan du lese en norsk artikkel om søtstoffet:

http://www.aftenposten.no/helse/article1051934.ece

Hvor får man kjøpt dette i dag i Norge? Butikk-kjeder mv.?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 00:03   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: splenda

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Hvor får man kjøpt dette i dag i Norge? Butikk-kjeder mv.?

Det fås ikke i Norge ennå, men de har lovet det lenge nå (det er jo faktisk klarert for salg i Norge, og nå har nettopp Rema tatt inn Cola light søtet med Splenda), men jeg tror ikke det går an å kjøpe det i ren form enda. Har iallefall ikke sett det noe sted. Jeg har bestilt det fra Atkins.com.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 11:07   #9
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: splenda

Opprinnelig lagt inn av Iset

Det fås ikke i Norge ennå, men de har lovet det lenge nå (det er jo faktisk klarert for salg i Norge, og nå har nettopp Rema tatt inn Cola light søtet med Splenda), men jeg tror ikke det går an å kjøpe det i ren form enda. Har iallefall ikke sett det noe sted. Jeg har bestilt det fra Atkins.com.

Ok, da er det bare å vente...

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:21   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: splenda

Hvis du kjenner noen som skal til USA eller England, så finnes det i salg i butikkene der. Ellers er det, som Iset sier, eneste mulighet å bestille fra nettet. Stor pose (A5 størrelse) tilsvarende søtt som 5 kg sukker veier ikkeno og varer leeeeenge ! Nå fikk jeg broren min til å kjøpe "Brown Sugar Twin" som brukes til baking & sånn da han var hjemme sist. (mange amerikansek oppskrifter bruker det). Skal prøve neste gang jeg lager New York Style Cheesecake !

Når det er sagt så er det aller best om man prøver å lavære å bruke for mye kunstig søtstoff i det daglige. Det er IKKE sunt i store mengder !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-06, 12:02   #11
reddik
Juniormedlem
 
reddik sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 12
reddik er ny på veien

Sv: splenda

Opprinnelig lagt inn av Nille


Når det er sagt så er det aller best om man prøver å lavære å bruke for mye kunstig søtstoff i det daglige. Det er IKKE sunt i store mengder !

Veldig glad for at du skrev dette Nille, veldig enig med deg.. Vi trenger faktisk ikke søte saker i hverdagen. Frukt er mer enn nok sukker!

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 18:56   #12
Leselampe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Innlegg: 2
Leselampe er på en erverdig vei
Cool

Karber i splenda?

Hei,

Noen som vet om det er karber i Splenda?? Jeg mistenker at det er noe og vil gjerne iberegne dersom jeg skal bruke produktet...

Det står det er 0 pr servings i min pakke kjøpt i USA, men en serving er jo på 1 gram... Og så er det noe med at i USA trenger man ikke oppgi dersom karber er lavere enn 5 gram per servings.. Eller???

Leselampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 20:12   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: splenda

Svar på mail jeg sendte til Splenda (uthevelsen er gjort av meg):


Sitat:

Dear xxxxxxxxx ,

Thank you for visiting the SPLENDA(R) No Calorie Sweetener website. We hope you became more familiar with SPLENDA(R) No Calorie Sweetener during your visit to the site.

The caloric and carbohydrate content for SPLENDA(R) Brand Sweetener is as follows:

SPLENDA(R) Granular
1 tsp (0.5 gm) = 0.5 gm carb = 2 calories
one half cup = 12 gm carb = 48 calories
1 cup = 24 gm carb = 96 calories

*1 tsp. = 1 serving

Packet of SPLENDA(R)
1 packet = .9 gm of carb = 4 calories

*1 packet has the sweetness of 2 tsp of sugar

Note: Per U.S. labeling laws, anything with less than 5 calories per serving, is properly labeled as "zero" or no-calorie.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 20:57   #14
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Splenda

Håper på mange gode Splenda tips og informasjon

Er det noen som kan svare på?
- Brukes Splenda på samme måte og lik mengde som sukker?
- Hvor mye karbo og kcal er det i Splenda
- Kan man bruke Splenda til baking og koking?
- Er det noen bivirkninger?
- Hvor får man tak i Splenda?

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 22:12   #15
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Splenda

Fant Splenda på MENY på OSLOCITY..POTIONS POSER

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 00:47   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Splenda

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Fant Splenda på MENY på OSLOCITY..POTIONS POSER

Jeg har kjøpt Splenda (eske) på Ica i Harstad siden tidligere i vår. Aner ikke når de fikk det, bare plutselig "oppdaget" den i hylla....så har du Ica i nærheten....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 02:49   #17
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Splenda

Har sett det både på ICA, Prix, Ultra, Mega mm. Så det ligger nok i standardutvalget til flere butikk-kjeder nå. Skulle derfor være muligheter til å få tak i det for de fleste.

Har forresten 2 glass stående jeg. Bruker det faktisk ikke. (glemmer nesten at jeg har det)

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 14:55   #18
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Splenda

Kiwi butikken her vi bor har dette i 100 grams bokser. Tror det er granulat versjonen.

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 18:27   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Splenda

Ja nå finnes det stort sett i alle butikker, endelig (denne tråden er egentlig gammel). Jeg er så glad jeg slipper å bestille det fra USA lenger!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 18:32   #20
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Splenda

Til og med Meny'en i lille Molde har disse greiene...og ikke minst har de 80% sjokolade til en overkommelig pris (må bare ha det...).

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 22:10   #21
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Splenda

Jeg fikk kjøpt Splenda i dag, og har prøvd den i te. Det var godt!

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 01:01   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Splenda

Hva koster Splenda i norge egentlig? jeg driver å kjøper i England, der er det glass med 100 gr til i underkant av £2 (som tilsvarer 25 kr) jeg bruker kanskje et slikt glass på 9 mnd, så det går ikke så mye av det da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 02:20   #23
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Splenda

Er ikke helt sikker, men tror jeg betalte 39,- for 100 gram på coop.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 02:44   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Splenda

Opprinnelig lagt inn av nalana

Er ikke helt sikker, men tror jeg betalte 39,- for 100 gram på coop.

Ikke den helt store forskjellen da... koster sikkert mer for overvekten av kofferten enn jeg sparer på å kjøpe det der...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 11:18   #25
Blesha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 35
Blesha er på en erverdig vei

Sv: Splenda

Jeg betalte 37,90 kr på Kiwi for en 100 grams pakke med granulat,

Blesha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kosthold som tar hensyn til reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmiddelet Splenda HildePåSlankern Ketolysekuren 11 12-08-10 08:08
Liker dere den nye Coca Cola light med Splenda? Iset Lavkarbo generelt 18 05-02-06 21:16
splenda bare*mej Atkins kosthold 3 07-02-05 19:12
Nå har jeg splenda for et år Iset Lavkarbo generelt 1 06-08-04 18:16
Splenda Nille Lavkarbo generelt 3 22-05-04 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no