Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Salat-tråden

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 15:37   #1
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Salat-tråden

Mulig jeg har vært litt blind - men jeg ser ikke noen samletråd for salater her! Jeg vil gjerne se nye idéer til smakskombinasjoner - sommerhalvåret er utmerket salat-tid.

Jeg begynner med dagens:

Jordbær-spinat-ingefærsalat
Dressing:
1 ss majones
1 ss limejuice
1/2 ts ingefær (jeg brukte pulver - sikkert utmerket med fersk og finhakket også)
Røres godt sammen, og tilsettes:

Babyspinat (en neve)
Mandler (en neve, hakket/skivet)
4 jordbær (skivet)

Blandes sammen, tilsettes evt pepper etter smak.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:43   #2
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Salat-tråden

Lun svinekjøttsalat

Issalat, ruccolasalat, rød paprika, purreløk, hvitløk og cherrytomat
Også det fete og gode: fetaost, jarlsbergostbiter i olje, stekt indrefilet av svin.
Har godt med fetaost og jarlsbergost i salaten og har også over en del av oljen den ligger i.
Skjærer svinefileten i biter og steker de lett i meierismør, spiser de så i salaten mens de er lunken

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 16:07   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Salat-tråden

Jeg sverger til min, mulig kjedelige, men åh, så deilige salat med hjertesalat, litt ruccola, kyllingfilet, gul paprika, marinert fetaost eller gulost, rødløk og peanøtter. Helst med rømme/olivenolje/sitron/salt/pepperdressing.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:17   #4
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Sv: Salat-tråden

Verdens beste kyllingsalat:

1 grillet kylling u/skinn kuttet i terninger el. tilsvarende mengde kyllingfilet.
1 stort hode salat eller en blanding av grønt. (Spinat, salat o.l.)
1 paprika i terninger
1 agurk i terninger

Alt blandes.

Dressing:

1 pose lettmajones
3 ss sennep (jeg bruker søt og sterk sennep på glass)
2-3 ts karripulver
saften av 1 lime

Dressingen blandes og vendes inn i salaten.



Denne dressingen kan selvsagt brukes på alle typer salat. Sist gang lagde jeg en enorm skål med isberg, agurk, paprika, kidneybønner, gulrot, sukkererter, fetaost, rødløk og alt annet jeg fant i skapet. Blandet med dressingen og hadde mat i flere dager.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:39   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Salat-tråden

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Mulig jeg har vært litt blind - men jeg ser ikke noen samletråd for salater her! Jeg vil gjerne se nye idéer til smakskombinasjoner - sommerhalvåret er utmerket salat-tid.

…om ikke blind så hadde du kanskje mørke solbriller på!

Grønnsaksretter og –tilbehør til middag – et ganske utvidet begrep, masse og mange salatforslag...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:43   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Salat-tråden

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

…om ikke blind så hadde du kanskje mørke solbriller på!

Grønnsaksretter og –tilbehør til middag – et ganske utvidet begrep, masse og mange salatforslag...

Hehe, nei, den tråden er jeg helt klar over - jeg ville bare lage en tråd til å oppfordre til flere salat-idéer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:45   #7
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Salat-tråden

Vivians tufisksalat.

Denne spiser jeg ofte til lunsj i forskjellige varianter.

Tunfisksalat
en boks tunfisk
en rødløk hakket i små biter (bruker hakkeboks til stavmikser)
1/4 purre også hakket

Bland:
ca 1 dl majones
ca 1 dl rømme
ca 0,5 dl gresk yoghurt
3 fedd hvitløk (kan hakkes sammen med løken eller presses)
litt sitronsaft
litt sukrin
litt hvit pepper
Litt timian
Litt masse av gressløk, urtegård (eller annet urtekrydder) og basilikum (jeg bruker tørkede, men det er sikkert enda bedre med ferske)
Bland inn tunfisken, løken og purren.

Lag salat av ruccola, rød paprika, cherrytomater og avocado (eller andre ting du liker i salaten). Bland inn tunfisksalaten og strø ristede pecannøtter på toppen. NAMMIS!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:29   #8
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Salat-tråden

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Mulig jeg har vært litt blind - men jeg ser ikke noen samletråd for salater her! Jeg vil gjerne se nye idéer til smakskombinasjoner - sommerhalvåret er utmerket salat-tid.

Jeg begynner med dagens:

Jordbær-spinat-ingefærsalat
Dressing:
1 ss majones
1 ss limejuice
1/2 ts ingefær (jeg brukte pulver - sikkert utmerket med fersk og finhakket også)
Røres godt sammen, og tilsettes:

Babyspinat (en neve)
Mandler (en neve, hakket/skivet)
4 jordbær (skivet)

Blandes sammen, tilsettes evt pepper etter smak.

Eh......ingefærpulver? det blir jo noe heeelt annet enn fersk ingefær

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:27   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Salat-tråden

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Eh......ingefærpulver? det blir jo noe heeelt annet enn fersk ingefær

Jeg vet det - jeg elsker ingefær i omtrent alle former, jeg. Men jeg står ved at begge alternativer gir bra smak i denne dressingen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tråden for oss som er 50 + Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 08-05-08 15:17
Te-Tråden Aline Lavkarbo generelt 76 12-08-07 11:10
Bok-tråden boble Andre bøker 15 17-04-05 14:43
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 16:33
Snu på tråden Cinderella Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 29-09-04 14:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no