Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Niste!

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-11, 10:59   #1
oCamilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
oCamilla er på en erverdig vei

Niste!

Hei. Jeg er litt ny på dette med lavkarbo. Er litt redd jeg ikke greier det, for det begynner å bli litt kjedelig.. Mye stekt egg. Mye egg generelt! Men jeg vil ikke gi opp. Vil gå ned noen kg! Til nå her jeg ikke gått ned noe.
Jeg er student, og tenger gode råd til niste! Har ikke råd til å kjøpe i kantina hver dag! Det er for det meste baguetter og brød uansett..
Men jeg trenger virkelig noen gode niste tips!

oCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:10   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Niste!

Opprinnelig lagt inn av oCamilla, her.

Hei. Jeg er litt ny på dette med lavkarbo. Er litt redd jeg ikke greier det, for det begynner å bli litt kjedelig.. Mye stekt egg. Mye egg generelt! Men jeg vil ikke gi opp. Vil gå ned noen kg! Til nå her jeg ikke gått ned noe.
Jeg er student, og tenger gode råd til niste! Har ikke råd til å kjøpe i kantina hver dag! Det er for det meste baguetter og brød uansett..
Men jeg trenger virkelig noen gode niste tips!

Du bør virkelig lese oppskriftstrådene og "hva har du tiil middag/lunch/frokost i dag" for å få noen ideer. Lavkarbo er alt annet enn kjedelig... (Er ikke den tørre skiva kjedelig, kanskje? Eller pasta og tomatsaus? )

Og husk at en "overflod" av grønnsaker er en STOR del av et godt lavkarbokosthold. Nå er det f.eks blomkåltid... og blomkålristid. *mmmmm*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:20   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Niste!

Heisann. Matpakker er ofte en utfordring, så jeg startet denne tråden.
Hadde håpt at den ble like mye brukt som frokost / lunsj og middagtråden, men faller visst litt bort her.
Anyway så har jeg intensjoner om å skrive på den hver dag

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:48   #4
oCamilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
oCamilla er på en erverdig vei

Sv: Niste!

Jeg syns det er vanskelig å være kreativ med maten. Det har blitt mye egg! Og kylling i creme fresh- saus. Blir litt lei den samme maten hele tida. Også blir det dyrere! Kjøtt og fettrik mat er dyrere! Alle sier det blir ikke så dyret, for du er mett så mye lengre. Men jeg blir så fort sulten! Spiser like ofte som før.. Og jeg har prøvd å spise større måltider, men da blir jeg så mett at jeg blir helt slått ut! Da orker jeg ikke så mye mer. Og jeg trenger det lille jeg har av energi til sønnen min og studiene. Så jeg tar imot alle gode råd med stor takk! Tips til rask, enkel mat(frokost, lunsj, middag..). Billig mettende mat. Alt! Høres litt desperat ut her Men er forsåvidt det og. Jeg passer ikke klærne mine lengre, og som fattig student og alenemor..
Dagens klage
Ha en god dag!

oCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 00:03   #5
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: Niste!

Hei Camilla, det er nok mange av oss som i perioder sliter med å finne noe nytt å spise og særlig til matpakken. Jeg har heldigvis fått mange gode tips/oppskrifter her inne. Denne oppskriften har jeg komponert selv og har lagt ut her på forumet tidligere. Veldig lettvint og kjekke å ta med i matpakken. Du kan egentlig putte i det fyllet du liker eller rester du måtte ha, det er blandingen egg/cottage cheese som er trikset her. Jeg har mine liggende i fryseren og tar med meg et par frosne i boks til jobben. Da er de tint til lunsj. Jeg spiser kalde, for vi har ikke micro på jobb. Spiser jeg dem hjemme varmer jeg dem litt i micro :-)


PORSJONSPAIER – 12 STK

1 stor kyllingfilet
1 pkt bacon
1 ss cocosa (du kan brukes smør istedet, cocosa er dyrt!)
2 vårløk
4 egg
2,5 dl cottage cheese
Pepper
1 dl finrevet parmesan

Kutt kylling og bacon i småtbiter og stek gyllent i cocosa/smør. Tilsett finsnittet vårløk og bland godt. Fordel blandingen i 12 smurte muffinsformer (jeg brukte silikonformer).

Egg og cottage cheese kjøres til jevn masse med stavmikser. Rør inn parmesanosten og smak til med pepper. Hell dette over fyllet i muffinsformene. Stekes på 200 grader i ca 20-25 min.

__________________
Det kryper heldigvis nedover......

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 00:04   #6
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: Niste!

Glemte forresten å si at også jeg var relativt frustrert til å begynne med, for jeg var så sulten hele tiden. Det er faktisk bare å spise, problemet er å få i seg nok fett. Selv spiste jeg mye og ofte de første ukene, deretter roet det seg og nå holder jeg veldig mye lenger på hvert måltid. Tror det er snakk om en tilvenning til nytt kosthold.

__________________
Det kryper heldigvis nedover......

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 00:07   #7
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: Niste!

Og disse er blitt en del av mitt daglige kosthold - spiser ca to hver dag.


LAVKARBO RUNDSTYKKER I MUFFINSFORMER

4 egg
½ boks kesam
45 gram solsikkefrø
4 ss linfrø
1,5 ss bakepulver
60 gram kruskakli
50 gram sesamfrø
3 ss olje

Bland alt det våte og det tørre godt hver for seg. Blandes. Helles i 12 muffinsformer og stekes i 30 minutter midt i ovnen på 180 grader.

Kan evt. stekes som brød i 1 liters form. Steketid 55 min.

__________________
Det kryper heldigvis nedover......

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis en er ute, uten niste.. Tidl. medlem Spørsmål og svar 17 24-11-10 11:18
Niste Covn Ketolysekuren 8 21-04-10 16:03
Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste elian Barns kosthold 56 08-02-09 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no