Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse, trening og magefett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 11:48   #1
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Ketolyse, trening og magefett

Jeg har gått på ketolysekuren i 2,5 år og gått ned 20 kg, noe jeg er veldig fornøyd med. Jeg trives med lavkarbo kostholdet og har derfor holdt på det. Jeg ligger nok på rundt 20 gram karbs om dagen, spiser mye grønt, kjøtt, fugl og fisk, samt animalisk fett og fett fra sæter rømme, fløte, smør, matolje osv. Jeg tar også ketolyse vitaminene og noen ganger cocosa.

Det jeg trenger råd til er hvordan få bort det siste lille underhudsfettet på magen? Vekten har stått stille i ca. 1,5 år. Siden jeg ikke er så opptatt av vekten, men heller hvordan kroppen ser ut har jeg ikke hengt meg sånn opp i dette. Jeg trener 4-5 ganger i uka, det har jeg gjort i en lengre periode. Hovedsaklig kondisjon og styrke på mage, rydd og armer, men jeg syns ikke magen forsvinner. Derfor har jeg vært inne på tanken om å kjøpe fettforbrennings tabletter, men er usikkert på om det fungerer pga. fettinntaket mitt? Jeg er i utgangspunktet imot slike piller, men tenker, i såfall, å gå på det en kortere periode bare. Har dere noen andre råd til meg?

Takk for all hjelp og tips!

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:23   #2
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Vil heller anbefale deg å forandre treningen litt! Hvis du har trent mye av det samme over lengre tid kan jo kroppen bli "vant" med treningen. Prøv å trene noe du ikke vanligvis trener. Og da type trening som er fettforbrennende. Feks svømming, gå deg lange skiturer, rolige fjellturer osv. Eller prøv forskjellige timer på treningssenter, feks de som kombinerer kondisjon og styrke. Generelt bare bytt form for trening og se om kroppen reagerer på det..

__________________




majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 15:32   #3
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Takk for svar!

Jaa.. mmm, jeg vil faktisk si at jeg trener nokså variert. Går turer, løper, jobber, er på spinning timer, trener styrke med vekter og egen kroppsvekt, går på styrketimer på treningssenter og diverse andre timer hvor man får fullt treningsutbytte.

Tester ut forskjellig former for trening både for og ikke bli lei, men mest fordi jeg var redd det var der problemet ligger. Men jeg kan jo alltids være ekstra ops på det, slik at en ikke gror fast i et mønster

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:25   #4
majanne8
Medlem
 
majanne8 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 34
Innlegg: 60
majanne8 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Ja, da trener du jo ganske variert
Får prøve noe helt annet da! Driver selv med boksing, er kjempegod trening, både det og kickboksing

__________________




majanne8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:45   #5
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Vurder å ta en pause fra kostholdet, for så å hoppe inn igjen etter 1-2 uker?
Er dessverre vanskelig å punktforbrenne, og hvis kroppen ikke er med, skjer det ikke


Kan også være noen matvarer som nedjusterer forbrenningen din.

Er ganske ny, men er iallefall det jeg har forstått..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:38   #6
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Hei,

Jeg har samme problemet som deg. Har gått på ketolyse i +/- 2 år. Gått ned 15 kilo, men det er magen som henger igjen. Trener 4 ganger i uken med spinning, dans, styrke og energy yoga. Det forsvinner ikke! Blir litt frustrert da jeg vil være fit for fight til sommeren.

Hvilke fettforbrenningstabeletter er det du tenker på da? Jeg begynner å bli desperat her. Er så kjipt når alle andre går ned 10 cm og 7 kilo på 2 mnd. Jeg er meget fornøyd om jeg er i mål til midten av mai. Har ca 4-5 kilo igjen og ALT rundt magen...

Trenger hjelp og råd fra dere guruer her inne :-)

Takker og ønsker alle en god helg

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:14   #7
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Hei,

Jeg har samme problemet som deg. Har gått på ketolyse i +/- 2 år. Gått ned 15 kilo, men det er magen som henger igjen. Trener 4 ganger i uken med spinning, dans, styrke og energy yoga. Det forsvinner ikke! Blir litt frustrert da jeg vil være fit for fight til sommeren.

Hvilke fettforbrenningstabeletter er det du tenker på da? Jeg begynner å bli desperat her. Er så kjipt når alle andre går ned 10 cm og 7 kilo på 2 mnd. Jeg er meget fornøyd om jeg er i mål til midten av mai. Har ca 4-5 kilo igjen og ALT rundt magen...

Trenger hjelp og råd fra dere guruer her inne :-)

Takker og ønsker alle en god helg

Uff, ja.. Det er sånn jeg også har det. Det er liksom ikke så mye som skal til heller..men det er vanskelig forde. Jeg tenker også at det kan hende vi har for lite å ta av til å gå ned det siste på keteolyse? Ville jo vært merkelig det å..

Jeg har blitt anbefalt noen svenske piller som heter alri venom hyperdrive, men selv har jeg ikke peiling på slik siden jeg egentlig tar avstand fra slikt.

Noen som har noen erfaring med slankepiller? Det jeg er ute etter er noen som forbrenner fett samtidig som de gir en energy boost.

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:01   #8
Idaaee89
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Idaaee89 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Intervalltrening er veldig effektivt på magefettet

Idaaee89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:08   #9
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Hva med å prøve de nye rockeringene som er kommet.?De skal være veldig effektive for magen.Har ikke holdt på lenge nok selv ennå men jeg kjennner at de tar godt på magen.Har hørt om andre som har mista mange cm med de.

__________________


frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:11   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Først og fremst, er du sikker på at det faktisk er reelt fett der å ta av, eller er du som mange av oss litt "blind" på egen kropp?

For det andre har Zumba og Yoga hatt en overraskende positiv effekt på magemusklene min (enda de er godt skjult )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:37   #11
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Catslide er effektiv trening. Skikkelig bra styrketrening for core-musklene. Vet ikke om tabletter fungerer eller bør anbefales, men jeg kombinerer med et tilskudd som heter Rapid Burn fra Proteinfabrikken. Har ingen bevis for at det funker, men skader jo ikke prøve om det er med å hjelper
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...aspx?plid=4556

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:39   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Opprinnelig lagt inn av sunbeam, her.

Rapid Burn fra Proteinfabrikken.

Er det ca det samme som het rapid fuel tidligere?
I såfall ville jeg kastet det LANGT vekk! Jeg forsøkte det, og fikk sterke allergiske reaksjoner (hovnet opp i hals, ekstremt høyt blodtrykk osv) etter en tids bruk. VIste seg at i sverige var det flere dødsfall pga det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:48   #13
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Jeg vil også anbefale rockering. Jeg har "innersvingen" rockering på 1.7 kg og er kjempefornøyd. Man ser resultater etter få uker.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:20   #14
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Opprinnelig lagt inn av sunbeam, her.

Catslide er effektiv trening. Skikkelig bra styrketrening for core-musklene. Vet ikke om tabletter fungerer eller bør anbefales, men jeg kombinerer med et tilskudd som heter Rapid Burn fra Proteinfabrikken. Har ingen bevis for at det funker, men skader jo ikke prøve om det er med å hjelper
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...aspx?plid=4556

Hvordan effekt har disse pillene? Jeg er redd jeg lurer meg selv hvis jeg tar slike siden jeg spiser mer fett enn andre pga. lavkarbokosthold, men det gjør kanskje du også?

Jeg trener på Elixia så catslides skal prøves! Det samme med rockering altså! Ja, det er veldig lett å se seg blind på sin egen kropp. Endringene skjer fysisk,men mentalt er det lett å føle seg som tidligere

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:10   #15
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Ketolyse, trening og magefett

Jeg går også på lavkarbo, og spiser bra med fett og proteiner. Har gått ned 12 kilo siden nyttår på lavkarbo, men jeg trener også 3-4 ganger i uka med spinning, styrke og kondisjon, så jeg pleier å ta de før trening for å forbrenne enda mer fett. Jeg vet jo som sagt ikke om de EGENTLIG hjelper, men de skal iflg boksen/ reklamen booste fettforbrenning. Og de gjør det hvertfall ikke verre (for meg) Så var bare et tips dersom ALT annet ikke funker.. Det er vel som med alt annet at noe virker på noen, andre kan være allergiske og noen virker det ikke på i det hele tatt.

Men prøv catslide, jeg tipper det funker best av alle gode råd - det er virkelig en treningsform hvor du finner ut at du har muskler du ikke visste fantes

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og trening LilleM0r Trening 35 20-03-10 22:31
Trening og ketolyse anneca Ketolysekuren 1 23-06-09 21:16
Ketolyse og trening ungeandersen Spørsmål og svar 1 19-06-09 20:19
Trening på ketolyse Lisekir Ketolysekuren 9 20-03-08 11:23
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no