Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-13, 13:38   #576
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

nekter å dra tilbake til han der ja. Skal dra til en annen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 14:02   #577
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

nekter å dra tilbake til han der ja. Skal dra til en annen


Forstår veldig godt at du nekter å gå tilbake dit

ps: Hva heter bloggen din? Blei nysgjerrig på det du hadde skrevet.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 15:36   #578
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

bloggen på forumet her! legg meg til som venn så ordner vi det!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 22:20   #579
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Endelig "fant" jeg denne tråden igjen, leita etter den for en tid tilbake. Har ikke vært på forumet her på en god stund nå.
Hvordan står det til med dere PCO(S) damer?
Her er det frustrerende for tiden, føler jeg er lei av å prøve å bli gravid. Kjennes bare ut som om vi jobber forgjeves med det.
Har prøvd en runde med pergotime, har to doble kurer igjen men har venta litt fordi jeg synes den første kuren var hard, selv om den var enkel.
Skal ta de to sist ettehverandre tror jeg, bli ferdig med det.
Tror uansett at alt kommer til å ende i IVF... Den arrogante gynekologen jeg går til ville ikke sende meg til LAP for å sjekke eggledere osv. Han mente det ikke var noe vits, var bare å gå på IVF for var egglederne tette så ble det IVF uansett... Er ikke det jeg har hørt, mange som har fått åpnet og blitt gravide etter det... Vet jo ikke om jeg har tette, men kan jo være.
Føler han jobber imot oss og ikke med oss..... Bare maser og maser om vekta, har gått ned over 50 kg. han maser om mere, og tror vekta er skyld i manglende resultat bare fordi BMI ikke er 24 liksom... Kjenner meg igjen i slike arrogante j... ja Vaskeklut! :-(

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 00:37   #580
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Nå er jeg så jævlig lei av disse cystene-smertene! Før hadde jeg de bare ved EL, og ikke hver EL heller, men i sommer har jeg hatt de ca hver fjortende dag siden mai sist tirsdag måtte jeg være hjemme fra jobb pga det, for det eneste jeg klarer er jo å ligge i fosterstilling og konsentrere meg om å puste... Heldigvis var det verste over innen toåringen skulle hentes i barnehagen, men det var IKKE behagelig å bære rundt på ham den ettermiddagen. Og nå har det murrer frem og tilbake hele uka etterpå og i dag kjennes det ut som når man trykker på et blåmerker hver gang jeg setter ned foten når jeg går. Det har mao vart en uke! Lei nå!!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 00:53   #581
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Men duuu. Du tror ikke det kan være betennelse i livmora? Det føles akkurat ut som blåmerke.. Endometritis..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 01:16   #582
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Nja, jeg har hatt dette til og fra siden før tenårene. Noen ganger kan det gå årevis imellom hvert anfall, men nå har det vært ofte. Det har visstnok med at man reagerer på vesken som kommer ut når cystene sprekker. Før sommeren fikk jeg jo fjernet kobberspiralen fordi jeg reagerte på kobberet, så det er sannsynligvis årsaken,at det er irritert pga dét og derfor blir enda lettere vondt. Og gynekologen fant ikke noe spes da, hun ville nok sett om det var betent utover irritasjonen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 01:28   #583
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Huffameg Det hørtes grusomt ut Carisma....har smerter ved eggløsning, til tider VELDIG smertefullt. Men det går som regel over etter 20-30 min når det er eggløsning. Har også småsmerter like før selve eggløsningen og av og til ellers. Men ikke så store plager som du beskriver her.... Håper det går bedre nå da ?

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 21:06   #584
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

And here we go again.... vært skikkelig vondt igjen i dag. nå kommer det tett syns jeg. Begynner å lure på om et kan være noe med keisersnittsåret på innsida? Da jeg opererte blindtarmen tok det mange år før det grodde ordentlig fordi tråden ikke løste seg opp som den skulle, så det er ikke helt utenkelig?....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 01:03   #585
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

And here we go again.... vært skikkelig vondt igjen i dag. nå kommer det tett syns jeg. Begynner å lure på om et kan være noe med keisersnittsåret på innsida? Da jeg opererte blindtarmen tok det mange år før det grodde ordentlig fordi tråden ikke løste seg opp som den skulle, så det er ikke helt utenkelig?....

Håper det går bedre med deg nå? Må ihvertfall ha god bedring.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 01:24   #586
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Heisann!

Jeg har PCOS og det er påvist ved både gynekologisk undersøkelse og blodprøver.

Jeg lurer på: Dere som har fått metformin/vært til utredning for å få metformin, har dere gjort dette hos en gynekolog eller indemedisiner?

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 03:04   #587
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Fikk metformin av gynekologen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:15   #588
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fikk metformin av gynekologen

Takk for svar her også Men fikk du metformin for å gå ned i vekt eller for å få barn? Hjalp det?

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 18:53   #589
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Folia, her.

Takk for svar her også Men fikk du metformin for å gå ned i vekt eller for å få barn? Hjalp det?

Ingen av delene fikk det for å stabilisere en begynnende diabetes to. Men i andre rekke kan det jo hjelpe på det andre også. Men det førte ikke til noe revolusjonerende på noen av de frontene før etter flere år. Og da var det endel andre faktorer inne bildet også (akupunktur, yoga o.l).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:29   #590
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen av delene fikk det for å stabilisere en begynnende diabetes to. Men i andre rekke kan det jo hjelpe på det andre også. Men det førte ikke til noe revolusjonerende på noen av de frontene før etter flere år. Og da var det endel andre faktorer inne bildet også (akupunktur, yoga o.l).

ÅÅ oki

Jeg håper det skal hjelpe meg med å gå ned i vekt, men det er jo så varierende om folk har hatt effekt eller ei.

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 01:59   #591
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Folia, her.

ÅÅ oki

Jeg håper det skal hjelpe meg med å gå ned i vekt, men det er jo så varierende om folk har hatt effekt eller ei.

De er ingen slankepille, men det sies at om du går ned to kilo selv hjelper MF deg med den tredje...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 00:21   #592
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De er ingen slankepille, men det sies at om du går ned to kilo selv hjelper MF deg med den tredje...

Godt nok for meg Det er faktisk veldig motiverende! Så gøy!

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 02:04   #593
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Ja, altså ikke at den "tar" den siste kiloen, men den gjør visst at den sitter litt mindre hardt enn den ellers ville gjort. (hvordan vet de det egetnlig? ) Bare vær obs på at du kan bli VELDIG dårlig i innkjøringsfasen.... Jeg måtte slutte og vente flere ganger før jeg klarte å begynne ordentlig. Det positive er visst at de som blir mest dårlig er de som trenger den mest.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 05:01   #594
CherryBerry
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 21
CherryBerry er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei hei :-)

Jeg er ei jente på 27 år. Er 166 cm høy og veier 104 kilo.
Og har derfor en BMI på 37,74 .
Med andre ord må jeg gå ned svimlende 44 kilo for å få en normal BMI. Det er i alle fall målet mitt :-)


Har noen spørsmål jeg håper dere har tid til :

1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
2. Hva veide du og hva veier du nå?
3. Har du erfaring med ketose?
4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?
5. Trener du? Hva og hvor ofte?
6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?
Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!

Skal gifte meg i 2015 og vil gjerne være frisk og fin til denne dagen <3

Setter så pris på om noen kan svare meg på mine 6 spørsmål :-)

CherryBerry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketose Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 09:41   #595
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av CherryBerry, her.


1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
2. Hva veide du og hva veier du nå?
3. Har du erfaring med ketose?
4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?
5. Trener du? Hva og hvor ofte?
6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?
Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!

Hei! tenkte jeg skulle ta meg tid til å svare på spørsmålene dine!

1. Det var mye som ble forandret!! Jeg ble i bedre humør, huden ble myemye bedre, jeg fikk igang syklusen, jeg gikk ned i vekt, jeg sluttet å overspise, jeg sov bedre, jeg mistet MYE vann i kroppen, kolestrolet ble bedre, blodtrykket normalt og jeg gikk ned 3 skostørrelser på et halvt år!
2. Jeg veide 123 kilo, og nå veier jeg 107 kg (men jeg har vært helt nede i 94 kg, for å så klare å legge på meg igjen etter at jeg hadde en lenger surrete periode)
3. Ja, jeg har mye erfaring med å følge et ketogent kosthold.
4. Jeg kjenner det på kroppen. Spesielt i ryggen (jeg hovner opp) og så samler jeg en god del vann ellers også.
5. Jeg trener hovedsaklig Zumba, fordi det er gøy innimellom tar jeg en spinningtime. Jeg prøver å få til 2-3 økter i uka. Og jeg prøver også å sørge for å få frisk luft iløpet av uka.
6. Jeg tror det er individuelt. Men det er ikke urealistisk å bruke et år på å gå ned 44 kg. Jeg begynte på generell lavkarbo, og tenkte at det var en livsstil som fungerte for meg. Jeg gikk jevnt ned i vekt, og hadde det ganske bra. Så bestemte jeg meg for å få en boost, og startet på ketolysekuren. Fordelen med ketolysekuren var at jeg slapp å være sulten, blodsukkeret var jevnere og jeg fikk mer energi. Jeg tror at uansett hva du velger, så er det viktig å bevege seg! Det senker insulinutskillelsen i kroppen, og gjør at kroppen forbrenner mer fett enn den ellers ville gjort. Begynner du på ketolysekuren, så annbefaler jeg at du leser boka og følger rådene til punkt og prikke.

Mine tips og triks: få i deg nok mat iløpet av dagen. Ikke gå sulten! Drikk 2-3 liter vann. Minst! Og prøv å hold deg unna alle erstatninger for junkfood og godteri, det kan hindre deg i å nå målet ditt. Prøv å unngå stress, å jobb for å få nok søvn hver dag. Få inn aktivitet 2-3 dager i uka (en god gåtur holder, du MÅ ikke trene på treningsstudio) Og tilslutt: planlegging er nøkkelen til suksess. Skal du i selskap og lignende, så tilby deg og ta med en kake du kan spise (lag noe godt fra oppskriftsforumet her) Det er ganske lett å tilpasse seg ellers. Velg proteiner, ost, salat og grønnsaker. La poteter, ris og pasta ligge. Da er du godt på vei!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 17:02   #596
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, altså ikke at den "tar" den siste kiloen, men den gjør visst at den sitter litt mindre hardt enn den ellers ville gjort. (hvordan vet de det egetnlig? ) Bare vær obs på at du kan bli VELDIG dårlig i innkjøringsfasen.... Jeg måtte slutte og vente flere ganger før jeg klarte å begynne ordentlig. Det positive er visst at de som blir mest dårlig er de som trenger den mest.

Hei! Takk for svar I dag har jeg vært hos endokrinolog og fikk resept på Glucophage tabletter. Er det det dere andre går på også? Eller tar dere sånn sprøyte? Han kunne selvsagt ikke love noe, men han mente at jeg hadde de verdier og den kroppsformen som han hadde opplevd hadde fått best resultat med Glucophage. Så i morgen starter jeg på min første tablett! Gleder meg!

Eneste triste var at jeg veide 4 kg mer på hans vekt enn hva jeg veide hjemme hos mine foreldre i går

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 17:03   #597
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Hei! tenkte jeg skulle ta meg tid til å svare på spørsmålene dine!

1. Det var mye som ble forandret!! Jeg ble i bedre humør, huden ble myemye bedre, jeg fikk igang syklusen, jeg gikk ned i vekt, jeg sluttet å overspise, jeg sov bedre, jeg mistet MYE vann i kroppen, kolestrolet ble bedre, blodtrykket normalt og jeg gikk ned 3 skostørrelser på et halvt år!
2. Jeg veide 123 kilo, og nå veier jeg 107 kg (men jeg har vært helt nede i 94 kg, for å så klare å legge på meg igjen etter at jeg hadde en lenger surrete periode)
3. Ja, jeg har mye erfaring med å følge et ketogent kosthold.
4. Jeg kjenner det på kroppen. Spesielt i ryggen (jeg hovner opp) og så samler jeg en god del vann ellers også.
5. Jeg trener hovedsaklig Zumba, fordi det er gøy innimellom tar jeg en spinningtime. Jeg prøver å få til 2-3 økter i uka. Og jeg prøver også å sørge for å få frisk luft iløpet av uka.
6. Jeg tror det er individuelt. Men det er ikke urealistisk å bruke et år på å gå ned 44 kg. Jeg begynte på generell lavkarbo, og tenkte at det var en livsstil som fungerte for meg. Jeg gikk jevnt ned i vekt, og hadde det ganske bra. Så bestemte jeg meg for å få en boost, og startet på ketolysekuren. Fordelen med ketolysekuren var at jeg slapp å være sulten, blodsukkeret var jevnere og jeg fikk mer energi. Jeg tror at uansett hva du velger, så er det viktig å bevege seg! Det senker insulinutskillelsen i kroppen, og gjør at kroppen forbrenner mer fett enn den ellers ville gjort. Begynner du på ketolysekuren, så annbefaler jeg at du leser boka og følger rådene til punkt og prikke.

Mine tips og triks: få i deg nok mat iløpet av dagen. Ikke gå sulten! Drikk 2-3 liter vann. Minst! Og prøv å hold deg unna alle erstatninger for junkfood og godteri, det kan hindre deg i å nå målet ditt. Prøv å unngå stress, å jobb for å få nok søvn hver dag. Få inn aktivitet 2-3 dager i uka (en god gåtur holder, du MÅ ikke trene på treningsstudio) Og tilslutt: planlegging er nøkkelen til suksess. Skal du i selskap og lignende, så tilby deg og ta med en kake du kan spise (lag noe godt fra oppskriftsforumet her) Det er ganske lett å tilpasse seg ellers. Velg proteiner, ost, salat og grønnsaker. La poteter, ris og pasta ligge. Da er du godt på vei!

Hei! Nå var det ikke meg du egentlig skrev til, men jeg spør likevel: Hva mener du med erstatninger for junkfood? At man ikke bør lage lavkarbo lasagne/taco/pizza og hamburger? Da blir jeg litt lei meg

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 17:19   #598
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Jeg tolker det dithen at hun mener godterier og snop og kaker

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 18:44   #599
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Folia, her.

Hei! Nå var det ikke meg du egentlig skrev til, men jeg spør likevel: Hva mener du med erstatninger for junkfood? At man ikke bør lage lavkarbo lasagne/taco/pizza og hamburger? Da blir jeg litt lei meg

Nei, det var absolutt ikke det jeg mente jeg siktet vel mer mot all den lettisen, sjokoladen og alle de produktene som noen kaller lavkarbovennlig, men som ikke er det likevel - og som inneholder både mel og sukker og andre ting som kan ødelegge når man skal ned i vekt. MEN om noen velger å spise det, så er det jo opp til dem jeg bare svarte på de spørsmålene som ble stilt....

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 18:51   #600
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg tolker det dithen at hun mener godterier og snop og kaker

Riktig

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no