Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gjør jeg noe galt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-10, 12:27   #1
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Gjør jeg noe galt?

Jeg har mer eller mindre gått på lavkarbo i snart ett år, de tre første månedene gikk jeg ned 8 kg, men så har det stoppet opp. Jeg har gått opp igjen ca 3 kg, og i midten av januar skjerpet jeg meg og følger Ketolyse-kuren. Jeg har vært i ketose nesten hele tiden, og trener 3-4 dager i uka. Ganske hard trening; spinning og løping på tredemølle. Men vekten har nå stått stille i 2 uker-1. uka trodde jeg først at det var pga. mensen, men nå har jeg stått på stedet hvil så lenge at jeg begynner å lure litt. Når ketosticks viser at jeg er i Ketose, så betyr vel det at jeg forbrenner fett? Hvorfor ser jeg ikke det på vekta? I tillegg har jeg begynt å svette noe forferdelig på nettene, jeg er ofte helt våt når jeg våkner. Har det noen sammenheng med Ketolyse? Kan det være at jeg har et for høyt/lavt stoffskifte?
Blir veldig takknemlig for noen svar og råd-trenger litt motivasjon for å fortsette.

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt?

Nattsvette tør jeg nesten ikke uttale meg mye om, jeg blir litt sånn helt i starten bare. Ellers var du vel selv inne på at det kan ha sammenheng med sykdom.
Om det fortsetter kan kanskje en tur til legen for noen blodprøver være lurt!

2 uker er ikke lenge å stå stille. Bruker du målebånd i tillegg til vekt?
Dersom man trener en del, kan man gå inn ganske mye i cm før vekta visker resultater.
Det er vel hvordan man ser ut som er det viktigste, ikke nødvendigvis tallene på vekta!

Man må ikke nødvendigvis gå ned i vekt selv om man er i ketose!
Ligger man helt på vippen av hva man tåler av karber, eller sammensetningen av maten er veldig feil, trenger man ikke forbrenne mye fett selv om sticksen viser utslag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:58   #3
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Man må ikke nødvendigvis gå ned i vekt selv om man er i ketose! Ligger man helt på vippen av hva man tåler av karber, eller sammensetningen av maten er veldig feil, trenger man ikke forbrenne mye fett selv om sticksen viser utslag!

Jeg for min del har stått stille lenge, men gir ikke opp. Livskvaliteten jeg har fått, er virkelig verdt kosten. Dog kan jeg ikke si at jeg kan merke det på målebåndet heller.

I den forbindelse lurer jeg på hva det vil si og ligge på vippen av hva man tåler av karber? Og eventuelt sammensetningen? Jeg trenger råd.

Har fra i dag, begynt å spise flere måltider, etter råd fra andre, samt andre tråder. Til vanlig har jeg spist to måltider om dagen. I dag ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Mange som går opp pga av alle måltidene?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:09   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

I den forbindelse lurer jeg på hva det vil si og ligge på vippen av hva man tåler av karber? Og eventuelt sammensetningen? Jeg trenger råd.

Har fra i dag, begynt å spise flere måltider, etter råd fra andre, samt andre tråder. Til vanlig har jeg spist to måltider om dagen. I dag ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Mange som går opp pga av alle måltidene?

Det jeg mener med å ligge på vippen er at om du ligger på 30 karber og tipper ut av ketose på 32, så ligger du så på grensen at det kan hende du rett og slett ikke er i ketose store deler av dagen feks.

Vanlig sammensetning på ketolyse er ca 5%karber, 20%proteiner og 75% fett.
For meg som veier drøyt 90kg og spiser ca 30g karber vil det se omtrent sånn ut: 30g karbohydrater, 100g proteiner og 208g fett.

På ketolyse skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten! Om du bare er sulten 2 ganger om dagen, så spiser du 2 ganger om dagen!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:50   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Gjør jeg noe galt?

På ketolyse skal vel kvinner ligge rund 15gr carber om dagen og menn ca 20gr.
mener å huske det sto i boka.
men det er jo individuellt, noen tåler mere , andre mindre enn "annbefalt".
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:19   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe galt?

Nattesvette kan ha med hormoner å gjøre.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:45   #7
aeven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
aeven er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt?

Vil også si at dersom du trener mye i forhold til før, så kan det hende at du rett og slett har bygget mer muskler, som veier mer enn fett. Vekten er ikke en fasit å gå etter, prøv f.eks målebånd også Dessuten, trener du 3-4 ganger i uken blir det garantert ikke noe verre ! Stå på

aeven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 08:33   #8
Rox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
Rox er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Kpia, her.

Jeg har vært i ketose nesten hele tiden, og trener 3-4 dager i uka. Ganske hard trening; spinning og løping på tredemølle.

Litt "off-topic".... Er ketolysekuren noe for en som driver med så mye, hard trening? Mener å ha lest at det ikke er bra å trene for hardt når man går på denne kuren?

Rox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 08:39   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Rox, her.

Litt "off-topic".... Er ketolysekuren noe for en som driver med så mye, hard trening? Mener å ha lest at det ikke er bra å trene for hardt når man går på denne kuren?

Poenget er å begynne forsiktig!
Akkurat i overgang fra å forbrenne karbohydrater til å forbrenne fett, vil mange slite med å yte maks!
Man klarer mer etter hvert, og da kan man også øke intensiteten!

Du kan jo lese litt her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? IAIA Ketolysekuren 19 07-01-10 21:31
Hva gjør jeg galt tru? Trolla Lavkarbo generelt 17 27-06-07 14:45
Gjør du noe galt (av og til)? Sugarpill Generell diskusjon 20 05-06-06 01:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no