Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-13, 19:46   #151
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Dytter denne opp igjen

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 23:34   #152
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Dytt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 21:29   #153
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fordelingen på ketogent kosthold er som du sier. Det er en generell tommelfingerregel at kroppen din bør få ca like mange gram protein pr dag som kilo kroppsvekt, så du kan ta utgangspunkt i det Husk at proteiner og karbohydrater har 4 kalorier pr gram og fett har 9, slik at du regner riktig når du skal se på prosentfordelingen

Siden du skriver "egenkomponert" som kostholdsfilosofi er det litt vanskelig og veilede litt mer detaljert. Anbefaler alle nybegynnere og finne en retning og spise etter de første månedene til kunnskapen om kostholdet har blitt bedre, da er det lettere og justere til egenkomponert uten og gjøre de største "feilene"

Innom for å minne seg selv på at også veteraner som havnet på sukkerkjøret etter å IGJEN ha klart å slutte å røyke, bør følge en strikt og strukturert diett i en periode for å komme back on track

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 12:33   #154
Tingeliing
Nytt Medlem
 
Tingeliing sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
Tingeliing er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Hei!
Jeg har nå bestemt meg for å begynne på Ketolysedietten - men skal bruke den som en livsstilsendring, ikke noe rask slankekur. Dette mye pga at jeg sliter myye med magen (tåler ikke sukker, fruktsukker, gluten osv osv). Har lest flere som fikk mye bedre mage av dette!
I tillegg har jeg noen par kg jeg vil ta av

Veier 70 kg å er 166 cm høy.

Har IKKE boka, men har lest alt mulig om dette på nettet OVERALT i 1 uke nå, å føler meg klar.

Min meny idag:

Frokost: 2 stekte egg, 4 skiver kalkun bacon (hadde bare dette i kjøleskapet) og 40 gram Agurk.

Lunsj: 150 gram Karbonadedeig, 50 gram salat, kremfløte laktosefri, 1/2 avocado, 1 skive Norvegia Ost.

Middag: 150 gram kyllingfileet, 150 gram blomkål (blomkålris), 50 gram salat, Kremfløte laktosefri.

Alt stekes i Meierismør!

Noen meninger om menyen min idag?

Tingeliing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 00:38   #155
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Hva har skjedd med hovedinnlegget?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 09:12   #156
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Det sitter jeg også og lurer på, er jo denne jeg linker til for alle de som er nye her inne

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 00:47   #157
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Du kan fortsatt finne et sitat av det første innlegget lenger nede, heldigvis... Mange kjekke anbefalinger.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 00:49   #158
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Gjorde en liten kopi, jeg:



Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
Hei,
Stadig flere og flere oppdager lavkarbo og nye medlemmer kommer med et jevnt sig hele året med noen klassiske topper i januar, før og etter sommerferien så tenkte jeg at jeg skulle legge inn et lite innlegg her med noen praktiske råd til nykommere i lavkarbo verdenen.
Først og fremst lær deg å søke på forumet, les og lær før du begynner å stille spørsmål, uansett hvor dumt du tror spørsmålet ditt er så er det helt sikkert blitt stilt før.
I tillegg vil jeg anbefale at du leser noen bøker i tillegg, bøker får du eventuelt låne på biblioteket.
Dersom hovedhensikten med kostholdsomleggingen din er vektnedgang så anbefaler jeg at du leser om de ulike lavkarbo retningene og eventuelt supplementer med bøker som du eventuelt kan låne på biblioteket. Velg deg en retning du kan leve med og lær mest mulig om det kostholdet du har valgt.
Mange henger seg på i de ulike ”Måneds”-starer trådene, der man følger hverandre i medgang og motgang. Er man helt fersk på lavkarbo så kan det være lurt å lese igjennom en ”gammel” ”Måneds”-starter tråd da de samme nybegynner spørsmålene ofte dukker opp her.
Søkerfunksjonene:
Det finnes to søkerfunksjoner på forumet og de finner du her:
’søk i forum’ kan du begrense søket til ulike deler av forumet:
Søk på forumet via google
Før du begynner å poste innlegg på forumet så bør du ha lest disse: Informasjon

Husk at: Kunnskap er makt!

Lavkarbo er et samlebegrep på karbo redusert kosthold hvor kh inntaket pr dag varierer fra tilnærmet null til 150.
Mange av de som har som hovedhensikt å gå ned i vekt velger som oftest en ketogen diett opp til ca 25 kh, en god del er i ketose helt opp til 50 kh pr dag. De som ikke ønsker å leve ketogent samt mange på vedlikehold spiser 30-60 kh pr dag. De aller fleste ligger på under 72 kh pr dag, ref. Lutz (Boka: Bedre uten brød)
Den generelle oppfatning er at man ikke behøver å redusere fettforbruket før man overstiger 72 kh, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).
Da de ulike lavkarbo retningene har ulike tilnærminger til kostholdet kan det være lurt og velge en retning man kan leve med og følge den. Når man har lært seg masse om lavkarbo generelt og egen kropp spesielt kan man tilpasse kostholdet i forhold til egne behov.
Husk også å oppgi hvilke lavkarbo retning du følger når du stiller spørsmål, da er det mye lettere å svare konkret på ditt spørsmål. Dersom du insister på egenkomponert versjon så oppgi i alle fall hvor mange kh du har lagt deg på hver dag. Det kan også være lurt og oppgi hvor mye du skal ned, litt ulike tilnærminger om man bare skal ned noen få kilo kontra mange…
Informasjon om de ulike lavkarbo retningene finner du her.
En liten hendig innføringsbrosjyre ’LCHF på 3 minutter’

Det finnes et vell av matoppskrifter tilpasset lavkarbo her på forumet og lista vokser for hver dag som går, husk bare å sjekke om ingredienser og kh innholdet i retten passer til din valgte lavkarbo retning. Husk at din favorittmat ofte med enkle knep kan gjøres lavkarbo vennlig.

Mat - inspirasjon:
Oppskriftsdelen av forumet
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no

Dersom man skulle lure på hva næringsinnholdet i ulike matvarer/ingredienser så kan man slå opp på Matvareguiden.
Ofte stilte mat/ingrediens spørsmål:
CC: Cottage Cheese
CF: Crème fraîche
Fiberhusk: Pulverisert Psylliumfrøskall, fortykningsmiddel, fin til bakverk, brød, knekkebrød fås kjøpt i matvarebutikker, og mye billigere i Sverige.
JBK: Johannesbrødkjernemel, fortykningsmiddel til grøt, jevning av supper og sauser fås på helseskosten.

Mange lurer på om de spiser riktig med tanke på fett, proteiner og kh på sider som for eksempel Diett.no og Mat på Data kan man legge inn det man spiser i løpet av dagen og få regnet ut hvor mye av hva man spiser. Det har vist seg at mange av disse programmene ofte innholder feil opplysninger vedrørende kh innholdet, så husk å sjekk tallene. Vil også nevne at Homer Simpson har utarbeidet et skjema i Excel og det finner du i denne tråden her: Beregne Energiprosent.
Mange spør om det er nødvendig å veie maten – da spør jeg hvordan kan man vite hvor mye kh man får i seg om man ikke gjør det. Jeg veide alt i begynnelsen og noterte ned kh verdiene for det jeg normalt brukte, etter en stund sitter det i fingrene. Personlig synes jeg veiingen var en viktig del av lavkarbo-læringsprosessen, på samme måte som å lese varedeklarasjonene på samtlige matvarer.
I tillegg til å forbedre kostholdet er det mange som er/blir opptatt av trening, og her finner du trenings-delen av forumet. Vil egentlig anbefal alle og ta en tur i treningsforumet – med eller uten treningsdress, mye nyttig lesning for alle der inne.
Så har vi ”måneds”-treningsufordrings trådene er man legger inn antatt treningsminutter/økter man ønsker å gjennomføre den måneden og rapporter inn etter fullførte økter. Mange finner denne tråden veldig motiverende, da man har et lite press på seg til å strekke seg etter det oppsatte målet – litt sånn ris bak veggen.

Alle tråder som er klistret (de ligger alltid øverst under sine respektive kategorier) bør () leses.
Her er noen utvalgte tråder jeg mener alle har god nytte av å lese:
Alt du har ønsket å vite om ketose
Er fett og ketose farlig
Fakta om utskeielser på lavkarbo
Magiske kropper, magiske tall
Link til Pål’s blogg finner du her.
Alkohol, lavkarbo og ketose
Hvorfor fettholdig kost øker fettforbrenningen
”Det legger seg i årene”
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig

Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett
Unngå å bli lurt av søtstoffer
Alkohol, lavkarbo og ketose
Tips til nybegynnere
Handleliste for startere
Mat! Kos, nødvendighet eller begge deler?

En kjempefin refleksjon over livet med lavkarbo kosthold:
Ett år med lavkarbo

Vi har alle dårlige dager, selv på lavkarbo, så når stress og/eller motløsheten tar overhånd så er dette obligatorisk lesning:
Dette er IKKE en sjampo reklame!
Tålmodighet og slankestress
100 tips for å lykkes med lavkarbo og vektnedgang
Perspektiv, godt hjulpet av Google image

De mest vanlige nybegynner spørsmåla:
Barer: De aller fleste typer barer er ikke egnet på lavkarbo, Atkins barene kan spises, men de bør ikke anses som måltiderstatninger. De innholder mye kunstig søtning som kan trigge søthungeren, noen opplever magebesvær ved inntak av kunstig søtningsmidler. Mange bruker de som nød proviant og/eller godteri en sjelden gang.
Bivirkninger: Disse gjeder spesielt for de som skal i ketose. Det er ikke unormalt at man føler seg uvel i overgangen til lavkarbo/ketose, det kan vel sies å være kh-abstinenser med følgende hodepine, uvel, kvalme, forstoppelse, diaré... For de aller fleste vil ubehaget gå over i løpet av noen dager mens noen vil kunne ha ubehag i opptil to uker. Omstillingen til fetforbrenning er en krevende prosess for kroppen og det kan derfor ta opp til 4 uker for å komme i optimal fettforbrennings modus.
Fettforbi: Vi har alle blitt indoktrinert med hvor farlig fett er og enkelte har litt problemer med fettinntaket til å begynne med. For mange kan det være lurt og begynne med litt fett og øke på etter hvert.
Forventet vektnedgang: Her har mange altfor høye forventninger, husk at kroppen ikke er en maskin, det beste er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, husk at hode (det mentale) også skal følge med.
Hvor mye og hvor fort man går ned er individuelt og er også avhengig av flere faktorer; hvor mye man skal ned, de som skal ned mye mister ofte mye i begynnelsen; hvor mye vann man har i kroppen da man som oftest mister mye vann i begynnelsen; hvilket kosthold man har før man begynner på lavkarbo; har man drevet med jo-jo slanking tidligere kan også virke inn, etc. Husk at sykdom, medisinering etc kan innvirke på vekttap.
Hjelp jeg går ikke ned/vekta står stille: Ha i minne at kroppen ikke er en maskin, noen ganger vil vekta nødvendigvis stå stille, noen kan endog gå opp noen kilo i forbindelse med mens og/eller eggløsning. …man snakker ikke om platå før vekten har stått helt stille i minst 4 uker. Husk også at kroppen kan trenge opp til 4 uker for å omstille seg til å komme skikkelig i gang i fettforbrennings modus. Har man gått ned mye på kort tid så er det ikke unormalt at kroppen trenger en ”tenkepause” – en del opplever lite eller ingen nedgang i uke 3-4.
Partystoppere: Dette er ulike matvarer som har vist seg å være faktorer som kan hindre vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor og er veldig individuelt. De mest vanlige er bl.a. nøtter, tomater, brød erstatninger, søtningsmidler, meieriprodukter bortsett fra smør. Andre faktorer er smerter, sykdom, medisiner, dårlig søvnkvalitet og sist men ikke minst STRESS. I og med at vektnedgangen går i rykk og napp så anser man at man ikke bør eksperimentere med de ulike partystopperne før vekta har stått stille i minst 4 uker.
Kalorier: På lavkarbo er kh/fett inntaket som gjelder, kun i ekstremt få tilfeller er man nødt til å sjekke kalorinivået dersom vekten stagnerer.
Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose. Mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Kos: Mange må også jobbe en del med den mentale biten som henger sammen med kostomleggingen. Mange av oss som har havnet her inne forbinder ordet kos med ordet mat, vel man kan faktisk kose seg uten at mat er involvert men som sakt her har mange ofte en jobb å gjøre.
Kosttilskudd: Er anbefalt på ketogene dietter, hvilket merker man velger er opp til hver enkelt men vil bare minne om at Ketolyse tablettene er spesielt designet for å optimalisere Ketolyse kuren. Mange tar krom for å hjelpe på søtsuget. I tillegg tar mange magnesium, på kvelden, for å motvirke leggkramper, særlig når man skal sove.
Måltider: Du skal spise når du er sulten, og spise deg passe mett, ikke stappmett om det blir 2 eller 5 måltider pr dag har ingenting betydning. Det er ikke unormalt at man spiser mye i begynnelse, de fleste ender opp med å spise 2-3 måltider pr dag.
Nybegynnerfeil: De aller vanligste nybegynner feilene er at man får i seg for lite fett og drikker for lite vann. …og at man ikke har lest nok og spiser noe man trodde var lovlig. Husk at sukkerfritt ikke alltid er sukkerfritt i lavkarbo forstand.
Sult følelse: Mange opplever at de ”mister” sult følelsen, man må faktisk oppdage hva sult er helt på nytt da man ofte forveksler blodsukkerfall med sult. …og på lavkarbo får man et veldig stabilt blodsukker.
Søtbehovet: Det aller beste er om man greier å holde seg unna kunstig søtningsmidler. Det handler ofte om følelser, om unnskyldninger og trøstespising. …og ikke minst at man har brukt/bruker mat som staff og/eller belønning… man ikke dytte noe i munnen for å kose seg, her har mange en stor jobb å gjøre på det mentale plan, det går an å bryte mønstre men det kan ta litt tid. Erfaringsmessig så er søtbehovet minimalt når man greier å få i seg nok fett i løpet av dagen. …og tro det eller ei, søtsuget forsvinner som oftest relativt fort for de aller, aller fleste. Husk at krom kan være nyttig å ta dersom man sliter med søtsuget.
Søtningsmidler: Sorbitol, xylitol og lignende søtningsmidler skal unngås da de ikke er ”sukkerfrie” i lavkarbo forstand. Splenda, Natreen, spenda og Sukrin er noen av de som blir brukt. …men husk at for eksempel aspartam ikke er bra for kroppen og av noen sett på som rein gift. Prøv og hold bruken av søtningsmidler til et minimum da det kan være med på å trigge søtsuget og det er for noen også en partystopper. Mange reagerer med mageknip/diare på maltitol som finnes i mye av de sukkerfrie godteriene.
Sukkeralkoholer: Sukkeralkoholer (polyoler) kan trekkes fra totalsummen av kh da sukkeralkoholer ikke tas opp i kroppen på samme måte som sukker/sukkerarter. Når det er sagt så er det mange som får mageknip/diaré av det mest brukte av sukkeralkoholene: Maltitol.
Sukkerarter: Dette er sukker og må derfor regnes med i kh regnskapet.
Ticker: Den greia som viser framgang på vekt/BMI, Ticker Factory – en guide

Stille spørsmål:
Forumreglene
Angående navn på tråder
FAQ – vanlige stilte spørsmål.
Husk å oppgi hvilken lavkarbo retning du følger, dersom du sverger til egenkomponert så må du i alle fall oppgi hvor mange kh du har valg å ligge på hver dag. Dersom du lurer på noe vedrørende menyen din så må du også oppgi hva og hvor mye du spiser i tillegg til lavkarbo retning. Dersom du lurer på hvorfor du ikke går ned i vekt er det viktig at du også får med høyde og vekt, ulike tips for de som skal ned mye kontra de som kun har igjen ønskekiloene.
Svare på spørsmål: Husk å gi svar i henhold til den lavkarbo retningen som spørsmålsstilleren følger. Svaret kan nemlig være vesentlig forskjellig om spørreren spiser ketogent eller følger Lutz. Så ikke svar bastant på noe du overhode ikke har greie på.
$
Ellers så gjelder Kardemommeloven her på forumet som så mange andre steder:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil. …når blodsukker endelig har stabilisert seg etter noen dager på lavkarbo så pleier ikke å være noe problem!

…og da er det vel bare å ønske alle lykke til!


__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 11:11   #159
eilevstol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 1
eilevstol er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Hei.
kan noen som har lagt om livet sitt til lavkarbo fortelle meg om denne tabellen for en dag ser ok ut?
For å gå ned i vekt da selvfølgelig veier 66 kg- vil ned til 60 er 167 høy og trener ca 3 ganger i uka, mest kardio.
takk for svar
Kalorier

2396

kcal


Protein

127

g


Karbohydrat

18.2

g


Tilsatt sukker*

0

g


Fett

190

g


Mettede fettsyrer*

33.4

g


Flerumettede fettsyrer*

44.6

g


Enumettede fettsyrer*

37.8

g


Kolesterol*

68.7

mg


Natrium*

2317

mg

eilevstol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frisk i kropp og i topp Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 11:15   #160
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Opprinnelig lagt inn av eilevstol, her.

Hei.
kan noen som har lagt om livet sitt til lavkarbo fortelle meg om denne tabellen for en dag ser ok ut?
For å gå ned i vekt da selvfølgelig veier 66 kg- vil ned til 60 er 167 høy og trener ca 3 ganger i uka, mest kardio.
takk for svar
Kalorier

2396

kcal


Protein

127

g


Karbohydrat

18.2

g


Tilsatt sukker*

0

g


Fett

190

g

Etter min mening er det ikke nødvendig å måle alt det du har oppgitt her. Kalorier (selv om mange på lavkarbo ikke trenger å telle dem) og karber er det eneste man trenger å holde et øye på. Det ser greit ut om målet ditt er å ligge der på inntak av karber, men det er i grunnen lettere å svare dersom du oppgir hva du spiser.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 16:14   #161
Macadamiacrazynut
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 1
Macadamiacrazynut er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Er det bare jeg som ser kun 3 prikker... ? Jeg registrerte meg for å kunne se innlegget er det noen som kan kopiere og legge det ut igjen ?

Macadamiacrazynut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 16:26   #162
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Innlegget står kopiert 3 innlegg over ditt

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 18:19   #163
Jeanetterakett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Hvor: Halden
Innlegg: 2
Jeanetterakett er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Hei! Jeg skulle så gjerne ha lest hva du skriver, men den er fjernet? Er nybegynner på 3. Uka og trenger hjelp!

Jeanetterakett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 19:37   #164
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Ser du svaret mitt rett ovenfor ditt? Bla tre innlegg over det, og du finner det!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 16:11   #165
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Å, den er tilbake!!

Dytt, dytt, dytt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 15:42   #166
Luci
Nytt Medlem
 
Luci sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 2
Luci er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Jeg er sååå glad for at jeg fant denne!!!! Du har gjort en kjempejobb! Tuuusen takk

__________________


Luci er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 00:09   #167
MSL
Nytt Medlem
 
MSL sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
MSL er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Dette var helt topp for en nybegynner som meg. Tusen takk

MSL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 02:52   #168
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Dette er en helt super veiledning for både nye og veteran folk. Derfor dytter vi på den!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 00:09   #169
Cherona
Nytt Medlem
 
Cherona sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 2
Cherona er på en erverdig vei

Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …

Love It Tsen Takk

__________________
Hvis jeg ikke gjør noe med det nå, når?
(skrevet for to år siden...)

Cherona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alle nybegynnere Happy H Ketolysekuren 2 03-04-08 16:46
Råd til nybegynnere! solsikke Ketolysekuren 12 28-10-07 17:25
Er lavkarbo bra for alle? Bringebær Lavkarbo generelt 6 05-03-07 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no