Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 11:34   #1
bjotje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
bjotje er på en erverdig vei

Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Har gått på Ketolyse i snart 3 uker. Har vært i ketose hele tiden og har fulgt kuren. Har gått ned 3 kg, men jeg føler meg ikke mindre. Klærne er like stramme som de var før.. Begynner å få litt panikk om denne kuren funker for meg, jeg gifter meg om 2 1/2 mnd og MÅ ned for å komme inn i brudekjolen!! Men om jeg ikke mister centimeter så har det jo ingen hensikt.. Noen som har erfaringer/råd?

bjotje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:35   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ned di vekt, men merker det ikke på klærne...

Det der går i rykk og napp, jeg mister cm gjerne i de periodene hvor vekta står stille jeg
Ikke få panikk nå, da kan jeg nesten garantereat vekta stopper helt opp. Du har holdt på å i 3 uker, det er ikke noe i det lange løp.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:57   #3
bjotje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
bjotje er på en erverdig vei

Sv: Går ned di vekt, men merker det ikke på klærne...

Nei, jeg vet...men jeg har så dårlig tid! Vurderer å hoppe av kuren og bare spise salat og trene masse før bryllupet..det vet jeg ihvertfall fungerer. Men kanskje jeg skal prøve en liten stund til da? Jeg trenger noe som virker fort, det var derfor jeg valgte å gå på Ketolysekuren!

bjotje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:31   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ned di vekt, men merker det ikke på klærne...

Opprinnelig lagt inn av bjotje, her.

Nei, jeg vet...men jeg har så dårlig tid! Vurderer å hoppe av kuren og bare spise salat og trene masse før bryllupet..det vet jeg ihvertfall fungerer. Men kanskje jeg skal prøve en liten stund til da? Jeg trenger noe som virker fort, det var derfor jeg valgte å gå på Ketolysekuren!

Ikke gi opp, jeg gikk også ned mye den første omgangen med ketose, men ikke så mye i cm. Så datt jeg utav det en stund uten at vekta gikk opp heldigvis. Nå har jeg vært i ketose i 6 uker uten at vekta har gått ned, men jeg har fått mer muskler og har minket i cm. Jeg trener hver dag, men gir ikke opp lavkarbokostholdet.

3 uker er alt for lite tid til å avgjøre om det virker eller ikke. Den første tiden er det mye avfallsstoffer og vann i kroppen som forsvinner, kan være at du ikke har "brent" nok fett til at det gir utslag på målbåndet. Du bør vente minst et par uker til før du begynner å "stresse" med at du ikke minker. Det tar tid for kroppen og venne seg til dette opplegget. Tren så ofte du kan for det bygger muskler og ikke vær redd for å få store muskler. det er uhyre vanskelig for jenter å få store muskler. Dette er heller ingen vidunder kur der du mister 10 kg på 3 uker selv om det dessverre er alt for ofte er fremstilt sånn i reklamen. Mange mister mye i begynnelsen pga av avfallstoffer som forsvinner, men så jevner det seg mer ut og det er nok det sunneste både for hodet og kroppen.

Husk også at stress gjør at du ihvertfall ikke går ned i vekt, for når du stresser vil kroppen lagre alt den får i seg og i verste fall kan man legge på seg selv om man spiser "bare" salat. Dette var forklaringen jeg fikk fra min lege da jeg klagde på at jeg ikke minket.

Hold deg til opplegget og pass på at du får i deg masse grønnsaker hver dag (mesteparten av karber skal komme fra det). Så lenge du er i ketose og går ned i vekt, len deg tilbake og kos deg med all den deilige maten - ikke stress iallfall. Jeg har vært igjennom det samme for vekta ikke beveget seg og ingenting skjedde, selvfølgelig blir man fokusert på at vekt og cm skal forsvinne og det RASKT Men kroppen trenger tid til å venne seg til et helt nytt regime og som sagt 3 uker er for lite til å avgjøre noe

Stå på og ikke gi opp enda du har god tid til bryllupet. Kos deg med all den gode maten og ikke tenk for mye på hvilken størrelse du er. Prøv å unngå og måle deg for ofte for da blir du bare så skuffa. Også en vakker dag har du gått både ned i vekt og inn i cm, slik som jeg gjorde.

I mellomtiden - kos deg med bryllupsforberedelse og ikke stress for mye, dt blir nok en flott dag uansett

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 23-04-10 kl 12:37.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 14:11   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ned di vekt, men merker det ikke på klærne...

Opprinnelig lagt inn av bjotje, her.

Nei, jeg vet...men jeg har så dårlig tid! Vurderer å hoppe av kuren og bare spise salat og trene masse før bryllupet..det vet jeg ihvertfall fungerer. Men kanskje jeg skal prøve en liten stund til da? Jeg trenger noe som virker fort, det var derfor jeg valgte å gå på Ketolysekuren!

Bare salat og trening høres ut som en idiotidè

Hold ut! Dersom du skulle ned et ex antal kilo før bryllupet og du er stressa nå, så er du kanskje litt sent ute. Å sette seg sånne tidsfrister kan stresse deg.

Men sånn ellers har du bare holdt på i 3 uker, sjekk neste uke du, da har du kanskje mista noen cm.

Hvor mye skal du ned tilsammen?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:10   #6
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

En liten tankestrek: Det finnes innvoller i kroppen vår,
som må krympe for at du skal kunne se forandinger på målebåndet...

Dette er noe min gastrolege fortalte meg i forbindelse med en operasjon jeg tok for et år siden.
Da kunne han bekrefte at f.eks min lever fremdeles var stor i forhold til vektnedgangen min...og at den ville bli mindre med tiden.
Jeg hadde gått ned mange kg på den tiden, og kroppen fortsatte å bli mindre på etterskudd, liksom.

Så det er kanskje ikke alltid noe å gjøre for å skynde på denne minkeprossessen.

Jeg vet ikke hvor mange kg du vil ned, eller hvor mange str. du trenger å krympe før bryllupet,
men det er logisk at du kommer til å minke når du går ned i vekt.
Det kan ikke være annerledes.

Hvis du har mange kg å ta av, vil det nok kanskje ikke merkes så fort til å begynne med,
men hvis du er f.eks bare 10 kg igjen til matchvekt, vil det synes fortere på målebåndet.

Jeg vil ikke påstå at å prøve på en salatkur er en idiot-idé akkurat,
men jeg har faktisk tro på at ved å holde ut på ketolysekuren og sørge for å få i deg nok fett,
det er da du blir finest og får fastest kropp ved vektnedgang...
...ikke kult å gå ned masse i vekt og få en slapp hud til bryllupet, tenker jeg.

Vær tålmodig, og kanskje ekstra håndfast på å ikke "unne" deg "lovlige" ting som kan være partystoppere for deg akkurat nå.
F.eks, hvis jeg vil gå effektivt ned i vekt, må jeg holde meg unna "brøderstatninger", søtningsstoffer, nøtter og for store mengder meieriprodukter.
Er jeg usikker på om jeg har fått i meg nok fett til et måltid, spiser jeg faktisk noen ekstra terninger smør. Det virker for meg.
Mulig at noen ikke orker tanken på det, men jeg tar før et måltid og smelter 20-30g smør i mikroen og drikker rett ned før et måltid, og så spiser jeg maten min til jeg ikke har lyst på mer.
Jeg lover deg at det virker! Om du ikke orker å gjøre akkurat dette, så pass i hvertfall på å få i deg nok fett.
Det setter fart i fettforbrenningen

Hadde vært gøy om du nådde målet ditt til bryllupet da,
og at dette blir velykket for deg!
Lykke til! Kanskje du kan rappoertere litt?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 18:59   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Spiser du mye mindre når du heller i deg smør først,karbosara?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:30   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Spiser du mye mindre når du heller i deg smør først,karbosara?

Ikke mye mindre, men jeg blir fortere fornøyd med det jeg spiser, så litt mindre blir det. Dessuten går jeg ikke og fyser etter noe å spise mellom måltidene, fordi magen er fornøyd lenger.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:35   #9
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Du er fornøyd fordi fett får pylorus til å porsjonere maten videre i små porsjoner. Veltrimmet pylorus=fornøyd Karbosara

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:36   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Ok. Fint, Takk.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:02   #11
bjotje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
bjotje er på en erverdig vei

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Takk for svar!
Jeg vet ikke om jeg får i meg nok fett..kan det være grunnen,tro? Men er ikke så glad i det, og klarer ihvertfall ikke tanken på å drikke smør!!

Jeg har tidligere gått ned 12 kg på 3 mnd. ved å trene masse og spise nesten bare proteiner og salat, så det er derfor jeg vurderer dette som en plan B...føler liksom ikke jeg kan gå på denne kuren i ukesvis hvis den ikke virker som jeg ønsker, har jo bare 10 uker på meg..

Til dere som spurte: Ideelt sett vil jeg ned 12 kg til bryllupet. Men jeg vet at det nok ikke er realistisk..er fornøyd med 8 kg. Jeg veier nå 72 kg og vil helst ned til 60 kg.
Og hovedgrunnen til at jeg vil ned er ikke fordi jeg absolutt vil veie et visst antall kilo, men det er for å komme inn i brudekjolen som er litt for liten akkurat nå..den ser rett og slett altfor liten ut for meg..

Og til deg som sier at jeg burde tenkt på å gå ned i vekt litt før - jeg har i løpet av 2 år gått ned 25 kg, så det er ikke der problemet ligger! Men jeg har gått opp noen kg siden jeg kjøpte brudekjolen, grunnet sykdom og flere døsfall i familen det siste halve året. Så det er derfor kjolen er blitt for liten.

Men jeg håper jeg begynner å merke det på klærne snart, for det er det som betyr noe i mitt tilfelle - ikke vekta..

bjotje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:26   #12
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Når du går på ketolysekuren må du spise nok fett for at du skal gå ned i vekt... Kanskje du kan skrive ned hva du spiser i løpet av en dag, så er det lettere å kommentere litt mer konkret?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:01   #13
bjotje
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
bjotje er på en erverdig vei

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Ja, det kan jeg jo!

Frokost:
Cottage cheese med 1/2 ts lettsyltetøy (jeg vet at jeg må prøve å finne et bedre alternativ her, men klarer ikke så mye "tyggemotstand" om morgenen..)

Lunsj: Isets lavkarbobrød med masse smør. Pålegg: kokt egg, spekeskinke, hvitost, brie, egg&rekesalat med majones. Noen ganger salat med dressing og ost.

Middag: Fisk, kylling, kjøtt med masse grønnsaker..sjelden noe saus til, da jeg ikke er så glad i det.. Steker maten i mye smør.

Kvelds/snacks:
Salami med majones, noen biter brie, spekeskinke...

Av fett prøver jeg å få i meg mye fetaost, brie, majones, salami, smør.

Drikker masse vann og tar alle tablettene som følger med kuren.

Holder meg unna Fun Light, IFA, tyggegummi, lett brus og sukkererstatninger i hverdagen ,men har bittelitt på lørdagsekvelden. Men bare ting som er "lov". Og det er små mengder og ketostixen viser jeg er i ketose.


Noe jeg bør/kan korrigere på? (Har mistanke om at jeg kanskje bør spise mer fett, men hvordan? Jeg føler jeg spiser så mye allerede....)

bjotje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:06   #14
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

[quote=Karbosara;866674]En liten tankestrek: Det finnes innvoller i kroppen vår,
som må krympe for at du skal kunne se forandinger på målebåndet...


Dette har jeg faktisk ikke tenkt over....


Vær tålmodig, og kanskje ekstra håndfast på å ikke "unne" deg "lovlige" ting som kan være partystoppere for deg akkurat nå.

Et bra innleg, og et viktig tips

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:07   #15
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Du er fornøyd fordi fett får pylorus til å porsjonere maten videre i små porsjoner. Veltrimmet pylorus=fornøyd Karbosara


Nå ble jeg nyskjerrig! Hva er pylorus?

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:21   #16
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

Pylorus er lukkemuskelen mellom magsekken og tarmen.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:30   #17
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ned i vekt, men merker det ikke på klærne.

ok, takk :-)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 14-03-10 23:15
Går ikke ned i vekt RoNoHa Spørsmål og svar 9 09-02-10 22:51
Jeg går ikke ned i vekt ... Almyrida Ketolysekuren 14 15-02-08 18:07
Hvorfor passer klærne enda? Max Generell diskusjon 5 27-01-08 00:44
Jeg går ned, men merker det ikke? Babalotta Ketolysekuren 14 15-11-07 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no