Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Forstoppelse :(

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-07, 20:18   #1
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Forstoppelse :(

Har hatt forstoppelse i en uke nå, og for to dager siden fikk jeg den ideen at jeg skulle spise karbohydrater siden noen kan få diare da...Jeg spiste karbohydrater i to dager (spiste ris, masse grønnsaker, iskrem, en muffins, peanøtter, og ei skive loff med smør...)- men har forstoppelse enda. Og nå er det værre. Magen buler ut, jeg er STINN og har vondt... I dag er jeg tilbake på skaldemans igjen, jeg har drukket masse vann... jeg vet snart ikke min arme råd... Skulle tatt en stor dose magnesium, men nå er jeg tom for det også. Og så veide jeg meg... jeg har på TRE dager lagt på meg TRE KILO HJELP!!! Råd, oppmuntring, tips og motivasjon mottas med stor takk...

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 20:34   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Forstoppelse :(

det som funker best på meg er en pakke heistad sviske kompott

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 20:37   #3
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Forstoppelse :(

Heistad sviskekompott finnes ikke på butikkene i nærheten her. De har nettopp begynt å ta inn Heistad bringebærgele... Men takk for tipset

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 20:39   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Forstoppelse :(

Opprinnelig lagt inn av Gladimat, her.

Har hatt forstoppelse i en uke nå, og for to dager siden fikk jeg den ideen at jeg skulle spise karbohydrater siden noen kan få diare da...Jeg spiste karbohydrater i to dager (spiste ris, masse grønnsaker, iskrem, en muffins, peanøtter, og ei skive loff med smør...)- men har forstoppelse enda. Og nå er det værre. Magen buler ut, jeg er STINN og har vondt... I dag er jeg tilbake på skaldemans igjen, jeg har drukket masse vann... jeg vet snart ikke min arme råd... Skulle tatt en stor dose magnesium, men nå er jeg tom for det også. Og så veide jeg meg... jeg har på TRE dager lagt på meg TRE KILO HJELP!!! Råd, oppmuntring, tips og motivasjon mottas med stor takk...

Hei! Ja, jeg skjønner at dette er kjipt. Neste gang du vil prøve karbohydrater for å få diare (sjøl om jeg tror det fins bedre metoder)anbefaler jeg ikke stoppende matvarer som ris, loff og melk, det bare forværrer problemet (medmindre du feks er allergisk mot noen av proteinene i det du inntar, feks mnelkeprotein, da kan det hende diare blir konsekvensen).

Så, hva kan du gjøre, da? Jeg anbefaler vann, vann og atter vann, hver dag, forstoppelse eller ei. I tillegg fysisk aktivitet. Kiloene skal du ikke bekymre deg for, de havner nok i dass

Lykke til!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 23:22   #5
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Forstoppelse :(

Jeg har stor nytte av en teskjed med linfrø hver morgen. De bør tygges for da frigjøres de høyst nyttige oljene inni. Svelges de hele vil de ikke være like nyttige for fordøyelsen! Viktig! Det er litt rart til å begynne med men nå liker jeg det faktisk. Tipset fikk jeg av en fysioterapaut som har behandlet folk med Atkins, og er autorisert til dette. De to første ukene jeg gikk på Atkins var har mage et stort problem, så linfrøene gjør en god jobb for meg.

Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 08:08   #6
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Forstoppelse :(

Kjøp mini-klyster for en gangs skyld og begynn å ta linfrø hver dag slik som nevnt over. Det hjelper, og du kan sikkert redusere etter hvert.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 09:00   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forstoppelse :(

I denne tråden kan du finne en mengde tips og råd!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=forstoppelse
Håper du får årning på det, det verste som kan skje med forstoppelse (iallfall selopplevd ) er hemoroider, så det er greit å få gjort noe med det fort!

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite fett? lekenlett Spørsmål og svar 7 12-04-06 12:06
Dr.Atkins og forstoppelse. Fleskepølsa Atkins kosthold 12 18-02-04 15:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no