Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 20:27   #1
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Og hvordan gikk det med vekta?
Gikk du opp mye? Eller gikk du ned?


Jeg begynnte på lavkarbo i mai, og vi starter strax å prøve på nr 2. Jeg vil fortsette med lavkarbo, og håper jeg kan gå litt ned i svangerskapet. Har alt for mye å ta av, så ønsker en rolig vektnedgang...

Er det mulig? Noen med erfaring?

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:37   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Å gå ned i svangerskapet er ikke anbefalt, fordi da går miljøgiftene du har lagret over i fosteret.
Jeg levde mer eller mindre ala Fedon, og det gikk greit. Gikk opp 16 kg og ned igjen 12 ved fødselen, så mesteparten var vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:43   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Spiste lavkarbo hele svangerskapet, ja Ikke kjempestrikt, før etter uke 30. Da skjerpet jeg inn, siden jeg fikk påvist begynnende svangerskapsdiabetes. Men spiste fortsatt ikke helt strikt.

Hvorfor skal man ville gå NED når man er gravid? Følte jeg hadde mer enn nok med å bare være gravid og ikke gå så ille mye opp, så tenkte liksom ikke på det..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 21:48   #4
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Takk for svar..

Jeg mener ikke det at jeg skal gå inn for å gå ned i kg under svangerskapet, men heller som å ikke gå opp. Eller bare noen få kg i det minste.

Siden jeg har nok å ta av er det ikke farlig i det hele tatt at min vekt f.eks står stille under svangerskapet.. ( Da går jeg jo på en måte ned)

Jeg ønsker ikke å hverken sulte meg eller være i ketose. Bare sunn og bra lavkarbo. Barnet får uansett det det trenger, og da bra næring fordi jeg skal spise bra mat. Håper da at min vekt holder seg stabil under svangerskapet, dvs jeg går ned også...


Derfor jeg ønsker å holde vekten slik som den er nå og ikke gå mere opp, er at da vet jeg at det kommer til å bli fryktelig tungt for kroppen min, og ikke sundt.

(Jeg har desverre 20 kg for tung, eller enda mere hvis en skal følge BMI osv... men ifg meg selv er jeg 20 kg for tung, så mye å ta av)

Men førs må jeg jo bli gravid da... Og frem til det er jeg i ketose, men desverre en veeeeldig sakte vektnedgang...

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:02   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Jeg hadde MYE mer ekstra enn 20 kg da jeg ble gravid. Likevel har jeg vært i fin form og trent nesten hele svangerskapet. Det er mye viktigere enn å være fokusert på en kilo opp eller ned
Vannaerobic og gravidyoga f.eks er en veldig bra kombo. Pluss turer i helgene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 01:39   #6
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Er det noen som har spist lavkarbo i hele svangerskapet?

Jeg trente og var veldig aktiv i mitt forrige svangerskap. Gikk veldig mye turer i fjellet. Gjorde det helt til slutten. Var i superform... men jeg hadde desverre lagt på meg veldig før svangerskapet pga var veldig lykkelig og nyforelska og jeg og sambo storkoste oss Veldig sammen. Det ble da mye god mat...

Formen var som sagt veldig bra, men jeg var alt for tung. Spiste "sunn" og vanlig høykarbo mat da, og la ikke på meg så mye faktisk. det var legen min som sa jeg godt kunne gå ned i svangerskapet da... Men det gjorde jeg ikke...

Jeg gikk opp 18 kg, der mye var vann og baby.. Ble ca 5 kg jeg la på meg, og de sitter som støpt...

Men jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten, og det ønsker jeg ikke igjen...


Så derfor ønsker jeg å spise lavkarbo dette sv,skapet, og forhåpentligvis ikke gå opp noe særlig i vekt... Trene og trimme kommer jeg til å gjøre denne gangen også



håper på å få høre om flere som har gått på lavkarbo under svangerskapet...

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]

Sist redigert av blingbling : 19-07-11 kl 01:44.
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Beste lavkarbo-/ketolysekaka du har spist? Ju9ta Ketolysekuren 13 05-04-11 17:04
Kan noen gi meg tilbakemelding på det jeg har spist så langt? g-love Ketolysekuren 10 04-01-11 21:11
Kan noen se om det jeg har spist idag virker ok? Tittentei Ketolysekuren 11 21-08-07 21:34
Sukker under svangerskapet gir store barn Dorothy Artikler 12 15-08-07 20:48
Sjokoladespising under svangerskapet gir fornøyde barn!!!! Iset Generell diskusjon 8 08-04-04 09:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no