Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 17:47   #26
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Oj, veier du ikke mer? Hvor langt er du på vei? Jeg har lagt på meg 20 kg jeg!! Er 31 uker på vei......Men forrige gang la jeg på meg 30, så får håpe jeg slipper det nå som jeg er over på low carb Går det ellers greit med deg og magen? Synes du er flink som skriver ned alt du spiser!
Jeg sliter litt med å holde meg utenfor ketose, merker at jeg har problemer med å holde meg over 30 karber når jeg først er pål lavkarbo, får litt karbofobi, liksom....jeje.....full skjerpings!

Eg syns eg veg nok eg:-P eg er 16 veker på veg no og har så langt lagt på meg tre kilo... Kjenner eg har veldig stor angst for dette med å legga på seg sia eg har bruka dei siste tre åra på å kvitta meg med gravidvekta frå førre gong. Eg la då på meg over 35(!!!) kilo, så det ligg som ei litt svart sky over meg dette med at eg faktisk skal legga på meg litt no... Men, så lenge eg klarer halda det innanfor normalen skal eg vera godt nøgd

Går greit med meg og magen ja, har byrja kjenna liv no det er stas du då? Er alt på plass og pulsen på kvilenivå? Du har jo ikkje mange vekene att! Spanande!

Skjønar for så vidt godt dette med å ha problemer med å halda seg utav ketose. Kjenner eg er litt slappare i strikken når eg et litt karbar i form av frukt og knekkebrød. Vegen er ikkje lang til ei skive, så kjenner på den karbofobien du skriv om. Men, som eg las i ein anna tråd her, så hadde me ikkje overlevd som art hadde det vore farleg med ketose under svangerskapet, så det er ikkje å ta så tungt trur eg. Om vekta mi vert faretruande høg skal eg nok strama litt meir inn på karbane eg og.

Håpar du får ein fin fredagskveld bigmun! Koseleg at du stikk innom

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:53   #27
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg sliter med å komme meg inn i noe som kan kalles lavkarbo i det hele tatt jeg...
Er i uke 15, og de siste 10 ukene har gått lukt åt skogen.

Nei det er sanneleg ikkje lett, det skal eg skriva under på! Kjenner vegen frå knekkebrød med leverpostei til skive med leverpostei er kort sia eg ikkje kan halda meg unna alt av karbisar. Det er mykje lettare syns eg! Men, enn så lenge skal eg nok klara det... Er jo ikkje krise om det går litt over stokk og stein ein dag eller to, så lenge ein klarer å hanka seg sjølv innatt... Lettare sagt enn gjort, men...

Håpar det går betre framover, det er berre til å bestemma seg veit du

Takk for at du stikk innom forresten- triveleg med"besøk" i tråden min

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:10   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

har byrja kjenna liv no

på 16 uker?? Shit, det er jo bare en halv uke til! Jeg trodde ikke jeg kom til å merke noe på et par mnd enda.... Jeg har jo akkurat begynt å komme meg over sjokket jo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:33   #29
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Mange kjenner det tidligere andre gang enn første. Litt med at man vet hvasom er luft i magen og hva som er en liten for/stump/albue, og noe med livmorens vegger som har gjort dette før eller noe sånt, så vidt jeg husker!

Etter ultralyden ca uke 18 er det ikke uvanlig at man kjenner de første små bumpene.
Helt snodig følelse! En baby INNI meg! Men skikkelig kult, og gir faren en god anledning til å få litt mer håndfaste bevis på at det er noe inne der!

Bare gled deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:49   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

gir faren en god anledning til å få litt mer håndfaste bevis på at det er noe inne der!

Så godt polstra som jeg er i det området tror jeg det skal gå noen måneder før det kommer "til overflaten"....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:55   #31
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så godt polstra som jeg er i det området tror jeg det skal gå noen måneder før det kommer "til overflaten"....

Hehe! Du vil bli forbauset over dønningene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:10   #32
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

på 16 uker?? Shit, det er jo bare en halv uke til! Jeg trodde ikke jeg kom til å merke noe på et par mnd enda.... Jeg har jo akkurat begynt å komme meg over sjokket jo

Er det nr 1 eller 2 eller 3 ? Er sant som kitt seier, at det er vanleg å kjenna liv tidlegare om ein har vore gravid før.

Eg kjende noko som kunne minna om liv så tidleg som i veke 13, men har berre vore hundre prosent sikker no sia førre sundag (var då 15+3), og no kjenner eg det kvar morgon og kveld. du har å gle deg til

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:17   #33
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Det er vel på tide å bekjenna mine synder... I går gjekk over stokk og stein... Rett og slett... Here it goes.....

Ei skål havregryn med mjølk og jordbærsylta....
To knekkebrød med baconost og kvitost.
Ein og ein halv muffins!
To snopar...
Gulrot med dip....
(var feiring for ei på jobben som slutta....)
Eit par smågodt utover dagen...
Hje-hje-hje-hjemmelaga pizza... Eitt stykke...
Litt chips og dip...

Off og off og off, ikkje lavkarbo i det heiletatt!
Vel vel... Har jo starta dagen likeins i dag... Havregryn, ei banan og biola....
Sjølvdisiplin? Kvar er du??? Hehe!

Flott helg til alle saman!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:41   #34
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Er det nr 1 eller 2 eller 3 ? Er sant som kitt seier, at det er vanleg å kjenna liv tidlegare om ein har vore gravid før.

Eg kjende noko som kunne minna om liv så tidleg som i veke 13, men har berre vore hundre prosent sikker no sia førre sundag (var då 15+3), og no kjenner eg det kvar morgon og kveld. du har å gle deg til

.....men man må ikke være engstelig hvis man ikke kjenner noe så tidlig, for jeg kjente ikke noe før uke 22, på verken nr en eller to
Ja du er flink du Konkelimonke, jeg har vært hjemme hos mamma og pappa i helga, og ORKET ikke forsvare/forklare meg, så jeg har havnet litt på utpå karbokjøret igjen.....men i morgen er en ny dag!
Kos deg videre med magen

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 17:37   #35
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

.....men man må ikke være engstelig hvis man ikke kjenner noe så tidlig, for jeg kjente ikke noe før uke 22, på verken nr en eller to
Ja du er flink du Konkelimonke, jeg har vært hjemme hos mamma og pappa i helga, og ORKET ikke forsvare/forklare meg, så jeg har havnet litt på utpå karbokjøret igjen.....men i morgen er en ny dag!
Kos deg videre med magen

Heisann sveisann!
Eh, du er ikkje aleina om å ha vore på kjøret i helga bigmum... Eg skulle til å bekjenna mine helgesynder (som omfattar både hamburger og muffins), men eg har bestemt meg for at historie er historie, og å ramsa opp alle syndene i ein og same tråd vert for hard kost til og med for meg... Så, i dag er ein ny dag, men i morgon er det full fres for min del òg... Er grasenka i kveld så viljestyrken er super svak... Ender vel med at eg står på hovudet i eitt eller anna kjøkenskap... Eh..........

Anyway, til no har eg knept i meg ca 55 g karbisar. Ikkje så ille det må eg sei! Her kjem lista over dagens "fangst":

Cc med jordbærsyltetøy av typen frosen boks frå Nora.
2 knekkebrød med baconost og kvitost, 5 cherrytomater.
To ss av fiskegratengen dei laga i bhg.....
8fiskepinnar (200g), kokte gr.saker og ei halv tomat.

Når eg ser det slik er det jo ikkje så gale med tanke på snart slutt på dagen... Men dei fiskepinnane er jo igrunnen ikkje så ekstremt lavkarbovenlege... Haha!

Vel vel... Til kvelds tenkjer eg to knekkebrød med leverpostei (bombe!!!) og farris... Så då kjem eg opp i mellom 75-80g karb i dag. Under 100 jaffal! Men som me har diskutert tidlegare- gud så mykje lettare det hadde vore å halda seg unna alle karbisane totalt, a la ketolyse!

Ha ein fin fin kveld alle saman!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 09:44   #36
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

FANKEN!

Eg eig ikkje viljestyrke, suget etter noko snæks heng over meg som ei sky... Eg endte dagen med ei skål risengrynsgraut med SUKKER på i går... Er det mogleg?

Og eg har fanken meg lagt på meg ein kilo på få dagar, så no er det full skjerpings, for det er ikkje babyvekt for å sei det slik!

Nei fy fy Konkelimonke... Dette er det berre DU som kan endra på!

Så, no startar eg dagen med cc med litt syltetøy på, og så skal eg på butikken og kjøpa egg og anna lavkarbovenleg stæsj.

Har bestemt meg for at heile dagen, utanom lunchen på jobb der eg et knekkebrød, skal vera så lavkarbo eg kan, med innslag av litt yoghurt og frukt. Nothing more than that! Arrg... No er eg irritert på meg sjølv...

Vel vel, ha ein finfin dag alle saman

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:15   #37
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagens:

Frukost- cc med jordbærsyltetøy
Lunch- 2 knekkebrød med leverpostei på det eine og kvitost på det andre.
Middag- heimamekka wok med skinke i
Kvelds- ei halv appelsin og litt melonyoghurt

I dag har det altså gått bra
Flink har eg vore, har til og med drukke mykje vatn!

Elles er eg stadig plaga med desse kynnerane, som gjer at eg er 40% sjukemeld... No byrjar det verta mensmurringar heilt ned i låra, så eg må ta det opp med legen på kontroll på torsdag... Går nok helst bra, men noko 100% jobb trur eg ikkje kroppen min tillater. Føler meg som ein gigantisk svikar altså! Er jo berre gravid, ikkje sjuk... Men eg må jo høyra på kroppen, det er det beste for bebisn som sprellar og kosar seg i magen min

Då er det natta på meg god natt alle saman

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:15   #38
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.


Elles er eg stadig plaga med desse kynnerane, som gjer at eg er 40% sjukemeld... No byrjar det verta mensmurringar heilt ned i låra, så eg må ta det opp med legen på kontroll på torsdag... Går nok helst bra, men noko 100% jobb trur eg ikkje kroppen min tillater. Føler meg som ein gigantisk svikar altså! Er jo berre gravid, ikkje sjuk... Men eg må jo høyra på kroppen, det er det beste for bebisn som sprellar og kosar seg i magen min

Då er det natta på meg god natt alle saman

Jeg har vært 100 % sykemeldt ganske lenge nå, men så har jeg jo også en litt fysisk krevende jobb (dansepedagog), så 4 timer hiphop hver kveld var ikke forenelig med vondt bekken og rygg IKKE ha dårlig samvittighet, man kan ikke gjøre mer enn sitt beste

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:27   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg har vært på vannaerobic for gravide i dag. Tror det blir veldig bra utover, selv om jeg i dag var fryktelig lite gravid sammenlignet med de andre der...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 07:56   #40
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har vært på vannaerobic for gravide i dag. Tror det blir veldig bra utover, selv om jeg i dag var fryktelig lite gravid sammenlignet med de andre der...

Si ifra hvis du vet om et sted de selger badedrakter i str MEGABADEBALLPÅMAGEN

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:43   #41
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Si ifra hvis du vet om et sted de selger badedrakter i str MEGABADEBALLPÅMAGEN

Jeg kjøpte min i en velutstyrt undertøysbutikk en gang i tiden. Og jeg var DIGER på slutten!
Regner også med at disse Mammaklær- butikkene har eller kan skaffe.
Bassengtrening for gravid er svært populært og noe må jo damene ha på seg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:31   #42
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Si ifra hvis du vet om et sted de selger badedrakter i str MEGABADEBALLPÅMAGEN

Gi opp og prøv bikini? Eller sånn med bukse og bikiniliv - tankini sier de i utlandet. Noen av dem er liksom omslags under bikinien. Da finnes det også en sjanse for at du kan bruke den etterpå?

Selv satser jeg på hval-stilen med denne:
http://www.figleaves.com/uk/product....&colour=Greens

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:07   #43
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Takk for tips damer, nå har vi visst okkupert journalen til Konkelimonke!!
Bikini har jeg gitt opp for leeenge siden, de er ALLTID for trange rundt ryggen, og har ikke lykkes å finne noen som er utformet som en BH, med valgfri lengde rundt ryggen. (må ha minst 85 rundt ryggen) Bortsett fra de som skal knytes da, men de er det jo ikke noe hold i, er jo gjernesånne små trekantbikinier det
Tankini får jeg IKKE over denne magen, den er svæææær!(ser ut som trillinger eller noe) Men.... nå er det bare 2 mndr igjen, så får vel ikke kommet meg i noe basseng allkevel

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:13   #44
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

synd jeg ikke viste om lavkarbo da jeg var svanger
har vært gravid 3 ganger og hver gang har jeg lagt på meg 25 kg.
det er noe dritt,iallefall de siste 10-15 kg

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:21   #45
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Ja, vi får takke for oppmerksomheten og si at vi heier på kokelimonke!!!

Jeg er hjemme på dag nr to med surklete barn, og igår lagde jeg faktisk pannekaker med sirup til frokost. Før åtte! Sabotasje! Men hva gjør man ikke for å holde humøret oppe? Idag ble det eggerøre til frokost.

Det var i det minste on-topic.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:58   #46
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Heheheh! Ser det går i bikini og basengtrening her, det er heilt iorden jenter treng jo ikkje kun skriva om MAT heller...

Eg for min del har havna utpå- IGJEN!
Eg forstår ikkje kor viljestyrken min er?
Viljestyrke på storleik med eit atom for tida....
Er liksom flink heile dagen, fram til kvelden kjem og eg går berserk - trykker innpå SKIVE av alle ting! Det er brødet som øydelegg for meg......

Nei og nei og NEI! Og no skal eg på hyttetur i helga........

Så, spm er jo om eg skal utsetta ting til måndag, setta meg ned og planlegga GODT (er alfa omega for min del), eller om eg skal halda same tralten.... Eg kjem jo fanken meg ALDRI i gang skikkelig, og det er pga desse tullete karbisane eg liksom mååååå ha i tillegg for å unngå ketose.......

Jaja, det var dagens

Elles er alt berre bra, har vore på kontroll i dag, og eg er så heldig at eg går til ein lege som tek ul kvar gong. Så vetle bebisen sprellar og kosar seg i magen han/ho! Hihi

Så har eg fått vidare 40% sjukemelding i ein mnd pga kynnerane mine... Dei er plagsomme og "ømme"... Går seg vel til det òg tenkjer eg.

Eg har det veldig bra altså! no ventar eg berre på sjølvdisiplinen slik at eg kan verta überlukkeleg - hahahahahaha

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:13   #47
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Elles er alt berre bra, har vore på kontroll i dag, og eg er så heldig at eg går til ein lege som tek ul kvar gong. Så vetle bebisen sprellar og kosar seg i magen han/ho! Hihi

Åååå! det er så tøft, jeg trenger ikke bilde en gang - jeg liker den lille helikopter-lyden! wup-wup-wup!

Sitat:

Eg har det veldig bra altså! no ventar eg berre på sjølvdisiplinen slik at eg kan verta überlukkeleg - hahahahahaha

Tihi-hi! I wish! Magedyret har helt åpenlyst brukt hodet mitt til å planlagge en hamburgermiddag mens jeg er ute i ærend i kveld.

Si fra hvis selvdisiplinen dukker opp da!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:23   #48
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Åååå! det er så tøft, jeg trenger ikke bilde en gang - jeg liker den lille helikopter-lyden! wup-wup-wup!



Tihi-hi! I wish! Magedyret har helt åpenlyst brukt hodet mitt til å planlagge en hamburgermiddag mens jeg er ute i ærend i kveld.

Si fra hvis selvdisiplinen dukker opp da!

Eg skal sei ifrå eg ja, tviler på det vert i dag- men det er jo lov å håpa

Me hadde hamburger i grå, guuuuuuuud så godt det var! Nam nam nammmm! Åh, har lyst på i dag òg... * sikle*

Er det verkeleg ei moglegheit at det er MAGEDYRET som tek kontroll? hadde vore kjekt å hatt noko å skulda på når leverposteiSKIVA ligg godt i magesekken...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:27   #49
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Det ER vel litt vanskeligere med denne selvdisiplinen når man er gravid skulle jeg tro?? Jeg har iallefall masssse hormoner som gjør meg til litt av en biatch innimellom, og veien til kjøleskapet er kort....

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:29   #50
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Skjønner hvordan du har det! De første mnd av svangerskapet ble ikke akkurat lavkarbo, gikk på smell etter smell og da som deg på kveldstid spesielt.

Har laget med mye lavkarbo-godis/kaker osv. for å komme meg sånn noenlunde bra igjennom et sykt søtsug. Prøv med jukseloff med syltetøy uten sukker! Eller med smør, kanel og sukrin..

Jeg er endelig kvitt søtsuget, så det er håp. Men er nok mye som skjer med kroppene våre med bolle i ovnen. Lykke til videre da!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 3 12-02-10 17:08
Lavkarbo når man er gravid? bonpia Spørsmål og svar 11 02-08-09 22:33
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no