Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Går ikke ned i vekt

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 18:10   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Går ikke ned i vekt

Hei alle sammen!

Har litt spm ang LCHF kosthold siden jeg er ganske ny på dette.
En måned nå har jeg levd etter LCHF metoden, og er ganske fornøyd med selve maten. Syns ikke det var spesielt vanskelig å stille om kostholdet.

Jeg startet på 92,5 kg, og er nå 89,4kg. Men de siste to ukene har ikke vekta rikka seg... så jeg lurer på om jeg gjør noe feil..

Jeg spiser ca 5%karbo,20%proteiner og 75%fett. Mye kjøtt ,bacon,ost,egg,fløte,sauser og anna feit mat.

De karbohydratene jeg får i meg er gjennom grønnsaker, f.eks tomat og paprika.

Jeg åt de første 3 ukene igjennomsnitt 1800kcal daglig. var ikke opptat av å spise kaloriredusert. dette var det jeg fikk i meg ved å spise når jeg var sulten, og spise meg passe mett.

Den siste uka har jeg forsøkt å spise kaloribegrenset MEN lchf med samme energifordelte prosenter på karbo,fett og proteiner som i starten. uten noe videre suksess.
Kaloriinntaket har jeg da begrenset med 1600kcal dagen denne uka som har vert. Jeg har likevel klart å spise meg passe mett.

jeg sjekka også om kroppen var i ketose med ketostix, og det er jeg.

Noen som har noen innspill?

Burde jeg begynne å trene? spise mindre?

Spiser jeg riktig?

Alle inspill taes imot med STOR takk!

Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:54   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned i vekt

Jeg kan ikke så mye om vektnedgang, men har jo snappet opp litt etter noen måneder her

Vet noen opplever en del ting som "partystoppere", altså at de stopper vektnedgangen. Det er f.eks. fløte, nøtter og søtningsstoffer (som i lettbrus).

Les litt rundt her om platåer osv, det er mange som opplever at nedgangen plutselig stopper opp, så det har blitt en del tråder om temaet

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:55   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Går ikke ned i vekt

PS: Hvis du scroller helt ned på siden, ser du i hvert fall 5 tråder om det samme

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 05:33   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

3 kg på 4 uker er bra vektnedgang og det er helt vanlig at det stopper opp litt i et par uker etter den første nedgangen. Kroppen er ingen maskin du kan stille inn på " 2kg pr uke" nedgang. Det går i rykk og napp og det verste man kan gjøre er egentlig å begynne å stresse og endre på ting.
Spis riktig, drikk nok og ikke stress, så skal du se pilen peker nedover igjen snart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:14   #5
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

3 kg på 4 uker er bra vektnedgang og det er helt vanlig at det stopper opp litt i et par uker etter den første nedgangen. Kroppen er ingen maskin du kan stille inn på " 2kg pr uke" nedgang. Det går i rykk og napp og det verste man kan gjøre er egentlig å begynne å stresse og endre på ting.
Spis riktig, drikk nok og ikke stress, så skal du se pilen peker nedover igjen snart!

Tusen takk for svar
JA ,jeg er nok litt utolmodig...og hadde du ikke rett...nå har enda 200g gått av kroppen Og til og med mens jeg har menstruasjon.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:23   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Tusen takk for svar
JA ,jeg er nok litt utolmodig...og hadde du ikke rett...nå har enda 200g gått av kroppen Og til og med mens jeg har menstruasjon.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned i vekt, ikke cm Annkrist Lavkarbo generelt 17 05-12-11 08:28
Går jo ikke ned i vekt! Irla Spørsmål og svar 14 09-06-11 10:12
Men jeg går ikke ned i vekt ... dittek Spis deg ned i vekt med Skaldeman 18 19-12-10 19:56
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 14-03-10 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no