Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Ingen bombe, men lell … Om aspartam

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-11, 23:44   #51
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ingen bombe, men lell … Om aspartam

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

For mange er det dessverre slik at de føler livskvaliteten øker når de inntar noe søtt. Slik som "livet blir jo forferdelig trist hvis man aldri skal unne seg noe godt..." Og godt i denne sammenhengen er synonymt med søtt. Snakk om å ha et nedlatende syn på eget liv!


-

Det er ekstra problematisk med de som i tillegg må unne seg noe søtt hver dag, hvert måltid. Hvis man må bevise at man kan og skal kose seg ved hver anledning. Hvert cafebord MÅ ha cola zero hele ferien ... også til middag med rødvin ... Så godt kan det ikke være, tenker jeg.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 20:42   #52
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bombe, men lell … Om aspartam

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig! Det er derfor jeg blir litt svett av alle disse som på død og liv skal lage sukkerfake mat.

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

jeg respekterer fullt ut alle som ikke ønsker å få i seg kunstig søtning. men det jeg aldri kommer til å forstå er hvorfor ANDRE skal bli svette, overrasket eller what ever hva du blir over hva andre velger. Om JEG velger å drikke lettbrus så er det mitt valg. Alle på dette forumet er voksne mennesker som selv må ta valget. Om noen VELGER å drikke lettbrus HVER dag så er det faktisk opp til dem og ingen andre. Så lenge det er lovlig og ikke går utover andre så skjønner jeg ikke hvorfor så mange kommer med pekefingern.

Marius

Det var vel meg du tenkte på??

Grunnen til at jeg blir "svett" er fordi mange klager over at de ikke går ned i vekt, men så "krever" de å fremdeles lage masse god snadder med kunstig sukker. Jeg skjønner det for det finnes utrolig masse søtt og godt å lage! Men trenger man det? Går det ikke an å finne nok søthet i for eksempel et par strimler med paprika? Så lenge man legger søtterskelen høyt så vil man alltid søke alternativer i stedet for å prøve redusere søtbehovet.

Jeg hadde besøk av en gutt i går som har måtte redusere sukker grunnet mulig diabetes. Jeg hadde laget pannekaker til hele familien og spurte seff ham om han ville ha splenda på pannekakene. "Neida, de er mer enn søte nok!", svarte han. SØT? sa poden min og hadde ekte sukker på... Det GÅR an å vende seg av med sukkerbehovet. Man trenger ikke opprettholde det ved kunstige greier.

Jeg testet meg selv i forrige uke. Jeg gikk opp 2 kilo bare ved å drikke et par glass pepsi max hver dag. Så jeg er hellig overbevist om at kunstig søtning ikke er bra i det hele tatt! Det er for meg like ille som mel og vanlig sukker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Au au au! Tilbake til lavkarbo lell? TrillTrall Lavkarbo generelt 3 18-10-10 11:33
En uke, og ned … *Embla* Ketolysekuren 11 07-11-07 16:03
Det irriterer meg … lokkebiff Lavkarbo generelt 17 13-04-07 11:47
Vektnedgang …? cathrine Dr Lindbergs 7 29-01-07 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no