Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger et tips ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 14:37   #1
Trin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 40
Trin er på en erverdig vei

Trenger et tips ...

Hva ville dere servert til dessert i et selskap, hvor det bare er mannen og jeg som går på lavkarbo?

Trin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:38   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger et tips...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:39   #3
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Trenger et tips...

Ostekake?
Is?
Bringebær og krem?
Mye godt her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:41   #4
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Trenger et tips...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Åhh, det så sinnsykt godt ut, det skal jeg lage snart.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:35   #5
Trin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 40
Trin er på en erverdig vei

Sv: Trenger et tips...

Det så utrolig godt ut!
Tror det blir det.. Tusen takk

Trin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:18   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Trenger et tips...

Denne kaka er bare herrlig!!!

Men mest for de voksne da...

Sitat:

Sjokolademoussekake!

Mandelbunn
125 g. malte mandler
3/4 -1 dl Splenda kjørt til melis i foodprocessor (Om du liker det søtt ta største mengde Splenda)
4 eggehvitter

Stivpisk eggehvittene, bland det andre forsikt i. Ha i rund kakeform som er kledd med bakepapir i bunnen. Stek ved 175 grader i ca 20 -25 minutter, avkjøles i forma. Når kaka er kald tar du den ut av forma, rengjør forma og har kaka tilbake i den.

Mousse
250 g. sukkerfri (helst 70%) mørk sjokolade feks Cavalier eller Valor
4 Eggeplommer
½ dl. Cognac eller Whisky
7 dl. Kremfløte

Smelt sjokoladen i vannbad, pass på at det ikke kommer vanndamp på den, da blir den kornete. Bland whiskeyen i sjokoladen, kjøl ned til ca 25 grader, pisk inn 1 og 1 eggeplomme, bland godt mellom hver. Pisk fløten stiv, tilsett 1/3 av den i sjokoladekremen, bland godt men med LETT hånd, tilsett resten av kremen og vend den lett inn med slikkepott. Hell moussen over kaka som ligger i den rengjorte forma. Sett kaldt, 6 t i kjøleskap eller 1 t i fryseren. Pynt med smeltet, mørk sukkerfri sjokolade du ringler over - eller kremdotter og hele kaffebønner. Sett kaldt igjen til du serverer. __________________

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:58   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger et tips...

Dersom jeg ikke vet 100% sikkert at gjestene ikke har noe imot kunstig søtning, så hadde jeg ikke servert noe lavkarbo til de, men heller laget to desserter eller noe som kan kombineres. Feks de oopsiene og laget to porsjoner med krem, en med sukkerkrem og en med kunstig søta krem.
Det går an å lage fkes sjokolademousse med og uten sukker og lage ferdige porsjoner slik at de ser like ut, men at de som du og mannen spiser er uten sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 22:32   #8
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Trenger et tips ...

Kjøp heinstad lavkalori gele bland pisket kremfløte i og sett den i kjøleskapet til den stivner. den er kjempegod.

zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:01   #9
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Trenger et tips...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

..en med sukkerkrem og en med kunstig søta krem.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen skal ha den forbaskede oversøte smaken på alt mulig. Kjører man lavkarbo for alvor venner kroppen seg fort av uvanen at alt enten skal smake hinsides søtt eller drepende salt.

Det er da ingen verdens grunn til å ha sukker i krem..? Bløtekake med frisk krem som smaker.. vel.. krem, i stedenfor sukker er så vanvittig mye bedre. Samme med riskremen min bestemor lagde etter jeg fikk diabetes også. Aldri vært stor fan av det før enda jeg var glad i søtsaker men den nye, mye mindre sukkrede riskremen kan jeg spise til det tyter ut av øra på meg! Til jul, altså..

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:18   #10
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Trenger et tips ...

Pleier ikke sukre/søte opp krem, jeg heller, har jeg aldri gjort. Mannen er, derimot, vant til at det skal være sånn, men han sukrer som han selv vil Når vi nå har gjester, så lager jeg en usukret krem, og heller litt flere ting å velge i, til å ha sammen med den.. Søter ikke opp noe, men setter litt søtt/sukker på bordet, til de som trenger det.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:18   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger et tips...

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen skal ha den forbaskede oversøte smaken på alt mulig. Kjører man lavkarbo for alvor venner kroppen seg fort av uvanen at alt enten skal smake hinsides søtt eller drepende salt.

Det er da ingen verdens grunn til å ha sukker i krem..? Bløtekake med frisk krem som smaker.. vel.. krem, i stedenfor sukker er så vanvittig mye bedre. Samme med riskremen min bestemor lagde etter jeg fikk diabetes også. Aldri vært stor fan av det før enda jeg var glad i søtsaker men den nye, mye mindre sukkrede riskremen kan jeg spise til det tyter ut av øra på meg! Til jul, altså..

For det første, noen liker IKKE krem uten søtning, jeg er av de, da velger jeg heller bort kremen, jeg liker ikke veldig søt krem, men bittelitt har jeg i, av vanlig sukker har jeg 2ts til 3-4dl fløte eller 2ts splenda til samme mengde. Og av respekt for mine gjester serverer jeg ikke kunstig søtning med mindre jeg vet de ikke bryr seg. Kunstig søtning er ikke bra for kroppen og jeg feks er kjempestriks når det gjelder ungene, ikke snakk om at de feks får pepsi max av meg en gang i blandt.
Det går fint an å hoppe over dessert, men å servere kunstig søtning i mat til gjester, det er er nøye på å unngå og merker alltid kaker i bursdag om jeg har en som er "sukkerfri"...

Det er supert om du klarer å leve livet helt uten kunstig søtning, det klarer ikke jeg og er derfro veldig restriktiv både mot meg selv og har nulltoleranse for ungene. Jeg måtte til og med krangle med de i barnehagen fordi de serverte fun light saft til 2 åringen min..De skjønte ikke problemet med å gi nervegift til andrs barn..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 23:20
Hei, jeg trenger tips og råd jente21 Lavkarbo generelt 10 09-08-08 20:16
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 22:09
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 18:06
Trenger et tips jeg.. Lara Generell ernæringsdebatt 8 06-10-05 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no