Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-10, 13:48   #176
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Dagens Adressa har også et ok innlegg, hvor det påpekes at mobbing/fordømmelse jo også er helsefarlig

... Selvfølgelig fulgt av en mengde fordømmende, synsende og direkte spydige kommentarer ...
Men veldig bra artikkel!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 14:35   #177
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Min er fortsatt ikke moderert ... .

Ikke min heller - la inn i går kveld...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 14:38   #178
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

... Selvfølgelig fulgt av en mengde fordømmende, synsende og direkte spydige kommentarer ...
Men veldig bra artikkel!

Ja jeg er ikke akkurat imponert over kommentarene, var nesten i ferd med å legge inn et flammende innlegg som motsvar...

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 15:33   #179
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja jeg er ikke akkurat imponert over kommentarene, var nesten i ferd med å legge inn et flammende innlegg som motsvar...

Gjør det! Jeg har gått litt lei, nå .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:06   #180
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Det er helt ufattelig imponerende hvordan fagfolk og medieskikkelser som har respekt blandt de uvaskede masser klarer (både moralsk og rent praktisk) å omgå og unngå noe så enkelt som hvorfor lavkarbo fungerer og høykarbo ikke fungerer!

1. Insulin er kroppens eneste og fremste fettlagringshormon. Når dette er til stede i kroppen reduseres produksjonen av det sterkeste fettmobiliserende hormonet glukagon til nesten null, og alle kroppens celler tar opp sukker fra blodet. Muskler og lever kan dog bare ta opp en viss mengde sukker, resten smeller rett i fettlagrene.

2. Karbohydrater er det eneste næringsstoffet som på noen betydelig måte påvirker insulinproduksjon. Jo mer karbohydrater, jo mer sukker i blodet og medfølgende økt insulinproduksjon for å føre sukkeret over i kroppens celler.

Det er så enkelt som det! Dette er 100% fastslått vitenskap, fakta du vil finne i enhver medisinstudents pensum, fakta enhver med noen grad av medisin-rettet utdanning skal ha fått med seg! Så hvorfor kan folk bare ignorere det så totalt? Det er hinsides min fatteevne..

I tillegg kommer:
3. Ved vedvarende høyt insulinnivå grunnet mange små måltider med karbohydrater (per Statens anbefalinger) vil cellenes insulinsensitivitet synke. Dette medfører at mer insulin må pumpes ut i blodet for at cellene skal ta opp samme mengde sukker fra blodet. Den økte insulinproduksjonen fører til enda lavere sensitivitet i en runddans som fører til diabetes.

Dette forklarer også en god del ekstrem fedme, fordi fettceller har en tendens til å ikke få lav insulinfølsomhet. Det vil si at en med insulinresistens kanskje har 10 ganger høyere insulinnivå enn normalt for å få tilført muskler og hjerne energi, mens fettcellene (som har normal sensitivitet ovenfor insulinet) sluker 10 ganger mer sukker enn kroppens øvrige, resistente celler tar til seg.

4. Legg til at kronisk høye insulinnivåer er grunnen til plager som hjerte- og karsykdom, diabetes (som beskrevet ovenfor), høyt blodtrykk, produksjon av LDL (og den langt farligere VLDL) samt opphoping av triglycerider i blodet...

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:32   #181
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Hei
Svar fra Fedon
Hvorfor edder og galle Kari Jaquesson

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:00   #182
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Da la jeg inn litt skryt til Fedon. Det fortjener han! Flinke mannen.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:04   #183
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hadde jeg hatt bulimi/anorexi så hadde jeg fått hjelp

Bare hvis du blir tynn nok

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:08   #184
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei
Svar fra Fedon
Hvorfor edder og galle Kari Jaquesson

For en fantastisk illustrasjon han hadde

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:40   #185
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

På en måte har dette her snudd seg til noe ganske så bra, for Fedon & co (kompanjongene hans ) snur jo dette til noe bra! Jeg tror at budskapet hans når fram til de som KJs utspill treffer rett inn i magen. Det blir litt som da jeg var som sykest og legene ikke fant ut av hva som feilet meg. En mulig ME-diagnose ble stilt, med tillegskommentaren: Lykke til, men prøv for all del ikke denne lavkarbodietten!
Hm tenkte jeg, hva betryr dette? Og dermed fant jeg veien fram til Fedon Lindbergs klinikk. 4 år senere er jeg normalvektig og helt frisk

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:41   #186
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

På en måte har dette her snudd seg til noe ganske så bra, for Fedon & co (kompanjongene hans ) snur jo dette til noe bra! Jeg tror at budskapet hans når fram til de som KJs utspill treffer rett inn i magen. Det blir litt som da jeg var som sykest og legene ikke fant ut av hva som feilet meg. En mulig ME-diagnose ble stilt, med tillegskommentaren: Lykke til, men prøv for all del ikke denne lavkarbodietten!
Hm tenkte jeg, hva betryr dette? Og dermed fant jeg veien fram til Fedon Lindbergs klinikk. 4 år senere er jeg normalvektig og helt frisk

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:46   #187
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

På en måte har dette her snudd seg til noe ganske så bra, for Fedon & co (kompanjongene hans ) snur jo dette til noe bra! Jeg tror at budskapet hans når fram til de som KJs utspill treffer rett inn i magen. Det blir litt som da jeg var som sykest og legene ikke fant ut av hva som feilet meg. En mulig ME-diagnose ble stilt, med tillegskommentaren: Lykke til, men prøv for all del ikke denne lavkarbodietten!
Hm tenkte jeg, hva betryr dette? Og dermed fant jeg veien fram til Fedon Lindbergs klinikk. 4 år senere er jeg normalvektig og helt frisk












streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:16   #188
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Noen som har en link til de 2000 studiene Dag Viljen pratet om ?

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:45   #189
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Utrolig treg den modereringa da! Er spent på responsen han får. De burde jo lagt inn kommentarer litt raskere, slik at man kunne svare på dem også. Er det slik det pleier å være på VG Debatt?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:57   #190
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Utrolig treg den modereringa da! Er spent på responsen han får. De burde jo lagt inn kommentarer litt raskere, slik at man kunne svare på dem også. Er det slik det pleier å være på VG Debatt?

Vg lever jo grunnet vektklubben! Klart de vil være trege i responstiden!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:22   #191
Bluwari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 16
Bluwari er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

har dere link til disse debattene? vg facebook har jeg

Kari J..... huff og huff.....

Engasjerer meg mer enn jeg har godt av

Bluwari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:31   #192
majalille
Juniormedlem
 
majalille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 40
majalille er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Skal vedde på at det gjelder katter og hunder i enda større grad enn mennesker. Det er vel sikkert for dem også individuelt hvor mye de tåler av karbohydrater, men de tåler ventelig mindre enn oss. Jeg ville sjekket tørrforet for karbohydratinnhold. Det er vel oppgitt næringsinnhold på kattematpakker også?

Mange kostholds- og overvektforsøk er gjort på mus og rotter. Jeg trodde disse spiste mye plantekost (f.eks. korn) normalt og skulle være tilpasset det. Men de blir tjukke av høykarbo de også.

Katter er kjøttetere, hunder også. Skal de utøve hard aktivitet gir man de høyenergifor, som består av ekstra fett og proteiner. Gjelder vel mest hunder den siste der da. Hakke sett noen ta med seg katta på jakt liksom....

__________________
You already know how it feels to feel good - so why don`t you?


majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:36   #193
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare hvis du blir tynn nok

Tja, jeg tror at hvis man har en forståelsesfull lege kan man si at man ønsker psykolog/samtale med dietiker/psykomotoriker el.a. fordi man sliter med mat og følelser og da bli tatt på alvor og bli henvist. Leger er enkle, det er bare å be om det man vil ha. Jeg har bedt om henvisning til psykolog,men jeg tenkte ikke at det kunne gjøres så enkelt før jeg tok meg selv på alvor. Har man respekt for seg selv og andre blir man møtt med det også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:55   #194
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Leger er enkle, det er bare å be om det man vil ha.

Jaha? Vi har nok hatt litt forskjellige leger skjønner jeg. Legen jeg har nå er heldigvis veldig seriøs, men gir absolutt ikke noe for free bare fordi man ber om det. Og den forrige legen min ga bare lykkepiller til alle som spurte om en utredning

Forøvrig er vel litt av greia med å slite med følelser og mat at man ikke vil snakke om det? Spesielt ikke om man har en utviklet spiseforstyrrelse.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:29   #195
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Tja, jeg tror at hvis man har en forståelsesfull lege kan man si at man ønsker psykolog/samtale med dietiker/psykomotoriker el.a. fordi man sliter med mat og følelser og da bli tatt på alvor og bli henvist.

Det er mange som bor på plasser med kanskje ett års venteliste for å få snakket med noen. Ikke bare, bare for alle, mao.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen? Xandra Ketolysekuren 82 28-08-09 14:35
Husk å mål cm! Tittentei Ketolysekuren 11 06-01-08 17:51
Husk Kalium Maz Kosttilskudd 21 09-05-06 13:56
Debatten Er Vekket Til Live!! janmesi Lavkarbo generelt 17 30-01-06 14:28
husk meg ? nøtta Spørsmål og svar 9 14-12-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no