Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

"Slankesukker kan gjøre deg feit"

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-08, 12:00   #1
Betta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 21
Betta er ny på veien

"Slankesukker kan gjøre deg feit"

Les denne artikkelen:

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1202472293.91


Betta

Betta er avlogget   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:06   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Stemmer nok det ja, dette er jo gammelt nytt. Men det blir jo fremstilt litt feil for det er jo ikke søtstoffet i seg selv som gjør en feit, men det at en blir mer søtsugen og hiver innpå mer mat når en får i seg mye søtstoffer. Heldigvis gjelder ikke dette meg, jeg blir KVITT søtsug ved å feks. drikke lettbrus, dessuten øker ikke matlysten. Tror dette er veeeldig individuelt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:20   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Søtstoffet sitter jo i gang prosesser i oss som gjør at resultatet blir slik. Jeg har alltid visst dette med kunstig søtstoff, men etter jeg begynte å vanke i slankeverden og startet dette forumet, så har det på en måte kommet litt i bakgrunnen, for det har liksom vært så mye informasjon som sier "inneholder ingen karber, ingen kalorier, helt geinalt!", at det rett og slett har gått i glemmeboken. Det er absolutt lurt å høre på.

Det beste er å klare seg uten søtstoff i det daglige for å unngå å trigge smaken og kroppen. Men når det er sagt, så er det mange grunner til at Jeppe drikker, og dersom en bruker mat til å fkes døyve vonde følelser, som en selvmedisinering, så skjønner jeg at det kan være tøft å venne seg helt av med alt, og da synes jeg det er bedre med kunstig søtstoff, for man blir garantert mindre overvektig av det enn av sukkerinntak.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:48   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Interessant. Og jeg bet meg merke i dette:

Sitat:

Normalt vil kroppstemperaturen nemlig stige ved utsikter til sukker og andre godsaker, fordi fordøyelsessystemet forbereder seg på å ta imot ei skikkelig kaloribombe.

Jeg så et interessant program her om dagen - "fakta om mat". Der hadde de et forsøk hvor de lot noen skylle munnen med sukkerholdig drikke og spytte det ut igjen. Dette virket faktisk like effektivt på innsatsen som hos dem som svelget det ned - antageligvis fordi kroppen lot seg lure. Så neste gang jeg har lyst på noe søtt kan jeg kanskje bare skylle munnen i brus og spytte det ut?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 17:28   #5
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Det klasifiseres som bulimi..
Har hørt at noe av sukkeret blir tatt opp via blodårene i munnen, slik som tabeletter som skal legges under tungen.
Men jeg er fremdeles ingen ekspert

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:44   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Stemmer nok det ja, dette er jo gammelt nytt. Men det blir jo fremstilt litt feil for det er jo ikke søtstoffet i seg selv som gjør en feit, men det at en blir mer søtsugen og hiver innpå mer mat når en får i seg mye søtstoffer. Heldigvis gjelder ikke dette meg, jeg blir KVITT søtsug ved å feks. drikke lettbrus, dessuten øker ikke matlysten. Tror dette er veeeldig individuelt.


Helt enig med du. Og jeg reagerer akkurat slik som du gjør.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 00:48   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Det klasifiseres som bulimi..
Har hørt at noe av sukkeret blir tatt opp via blodårene i munnen, slik som tabeletter som skal legges under tungen.
Men jeg er fremdeles ingen ekspert

Hæh???

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:49   #8
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Chew and spit.
Så dokumentar om bulimi hvor jenta tygget og spyttet maten ut igjen

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 19:21   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Heldigvis gjelder ikke dette meg, jeg blir KVITT søtsug ved å feks. drikke lettbrus, dessuten øker ikke matlysten. Tror dette er veeeldig individuelt.

Helt enig!
Jeg får dekket det lille søtsuget jeg har igjen med lettbrusen jeg drikker.
Bidrar nok til at jeg får i meg nok væske også. Har aldri vært flink til å drikke, så dersom jeg skulle droppe lettbrusen min, hadde jeg muligens blitt dehydrert (igjen).

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:53   #10
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Enig på en måte, men jeg får så lavt blodsukker av det (?)

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:09   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Enig på en måte, men jeg får så lavt blodsukker av det (?)

Du får lavt blodsukker av hva?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:16   #12
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Chew and spit.
Så dokumentar om bulimi hvor jenta tygget og spyttet maten ut igjen

Dette gjelder vel bare som bulimi hvis man gjør det med MAT? Hvis man spiser mat vanlig, og bare tar litt søtt i munnen for å få søtsmaken, og så spytter det ut igjen, vil vel ikke det komme helt innenfor dette? Bare spør, altså

Ikke at jeg gjør det ...

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no