Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

17. mai!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 17:13   #51
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17. mai!

Har kjøpt meg ett gavekort på 1000kr som skal brukes på klær når jeg har gått ned de 5 kiloene - håper det blir nye klær til 17 mai.

  Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 17:37   #52
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: 17. mai!

Siden jeg er ferdig med påskemålet (10 kg), så er det bare å slenge seg i gang med neste mål. Jeg har gått ned 10 kg på tre måneder, og håper på å gjenta bragden de neste tre månedene, altså 10 kg før juli. Setter 5 kg til 17. mai som et delmål.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:06   #53
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: 17. mai!

gått opp en halvkg jeg så håper på bedre lykke neste uke

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:13   #54
blomsterfeen
Juniormedlem
 
blomsterfeen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
blomsterfeen er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Nesten bom stille denne uken. Var tre dager på jobbreise og hadde to måltider hvor karber var så godt som umulig å unngå, så jeg falt ut av kestose, men er back on track og har vært superskjerpa ellers. Irriterende at det står stille, men kroppen fungerer ellers helt knirkefritt, og det er en stor forbedring, uansett!

23.03.11: 108,1
30.03.11: 108,2

__________________


Journalen min
blomsterfeen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:22   #55
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai!

<Egentlig er det vel nesten umulig å sette seg slike mål som vi gjør, - kroppen er et underlig instrument so m kan finne på og bare plutselig stoppe opp. . .og holde. . . . uavhengig av hvor flink man har vært . . .

Men man kan jo håpe !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:41   #56
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: 17. mai!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

<Egentlig er det vel nesten umulig å sette seg slike mål som vi gjør, - kroppen er et underlig instrument so m kan finne på og bare plutselig stoppe opp. . .og holde. . . . uavhengig av hvor flink man har vært . . .

DEN kan jeg si meg enig i ja!! At den ikke bare kan gjøre som den får beskjed om!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:55   #57
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: 17. mai!

Hadde ett mål til påsken om å gå ned til 65 kg, men fant ut at det ble for vanskelig, så da tok jeg 69 som mål til påska.

Kanskje jeg skal prøve meg på 65 til 17.mai da? Hadde jo vært morro om jeg klarte det

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:56   #58
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: 17. mai!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

<Egentlig er det vel nesten umulig å sette seg slike mål som vi gjør, - kroppen er et underlig instrument so m kan finne på og bare plutselig stoppe opp. . .og holde. . . . uavhengig av hvor flink man har vært . . .

Men man kan jo håpe !

Jo, det er helt sannt! kroppen gjør som den selv vil, uansett hvor frustrerende det er for oss :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 13:11   #59
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17. mai!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

<Egentlig er det vel nesten umulig å sette seg slike mål som vi gjør, - kroppen er et underlig instrument so m kan finne på og bare plutselig stoppe opp. . .og holde. . . . uavhengig av hvor flink man har vært . . .

Men man kan jo håpe !

Helt riktig. Synes likevel det er en fin motivasjon =)

  Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:22   #60
Hoppestokk
Nytt Medlem
 
Hoppestokk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Romerike
Alder: 33
Innlegg: 2
Hoppestokk er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Hei!
Jeg har akkurat registrert meg her, så er helt ny.
Får jeg lov til å bli med på utfordringen? Om jeg gjør, hvor mye burde jeg ha som mål til 17. mai? Skal generelt ta av ca 32 kg, men aner ikke over hvor lang tid.

Hoppestokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:03   #61
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17. mai!

Hei, Selvføølgelig kan du få være med.

Hvor mye du vil gå ned er vanskelig å si. Det kan hende du går opp ett par kilo og før du går ned igjen eller du kan rase ned i vekt. Det er vanlig å gå ned 0,5-1kg uken. Du kan ta utgangspunkt i det, hvor streng du ønsker å være samt om hvor stor sjanse du vil ha på å nå målet ditt.

Trenger du noe å strekke deg etter, eller blir du skuffet om du ikke klarer det?

  Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:05   #62
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai!

Ingen forandring denne uken.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:50   #63
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai!

Ja, jeg er enig ! Det ER en motiverende tråd !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 06:24   #64
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Ingen forandring her heller denne uken..

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:03   #65
tittitt
Nytt Medlem
 
tittitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 45
Innlegg: 4
tittitt er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Vekt fredag 18/3: 97,9
Vekt fredag 25/3: 96,5
Vekt fredag 1/4: 96,0

Ikke like mye som forrige uke, men det går i alle fall riktig vei

__________________





tittitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:29   #66
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 17. mai!

Etter å ha stått i ro i over en måned, har endelig vekta rørt på seg! 26. februar: 110 kg (fra den datoen og til i dag har vekten hoppet opp og ned rundt 110-111) Vekt 1. april: 108,7! Så nå har jeg 700 g som som skal bort, for å nå min 17. mai-utfordring. Tror at jeg skal klare det altså Tydelig at endringene jeg har gjordt de to siste ukene, har gjordt susen!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 13:49   #67
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Jeg hører egentlig ikke til her, men det er ingen 17 mai tråd andre steder- og 17 mai har vært sluttmålet mitt hele tiden Håper det er greit at jeg slenger meg med likevel

Etter flere år hengende til pynt i skapet, og to "utsyinger" skal bunaden PÅ dette året!!

Jeg har 2,2 kilo igjen, men hadde jeg klart 3 ville den kanskje blitt behagelig også Mitt mål til 17 mai er altså 3 kilo

Lykke til alle sammen!!

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 13:56   #68
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17. mai!

Her ekskluderer vi ingen Dette er forumet jeg er mest aktiv på - så da var det mest nærliggende å ha tråden her.

Utrolig moro at du nesten er i mål. Herlig! Håper virkelig du (og alle dere andre) klarer dette.

Forresten; er det flere enn meg som merker motivasjonen i lengre dager og varmere vær?

  Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:10   #69
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Tusen takk Kreative

Herlig å nærme seg målet ja! Var ganske uvirkelig da jeg ikke fikk på meg julekjolen!

JA merker både motivasjonen og humøret stiger i takt med at det blir vår! Gleder meg veldig til det blir varmere i været også

Ha en strålende lørdag alle sammen!

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:26   #70
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Blir med her. Målet mitt er å ha kommet ned 10 kg totalt - altså 5,2 kg til. Det håper jeg at jeg klarer.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:00   #71
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Målet er justert til 111 kilo til 17.mai! Da er jeg over i gruppe fedme kl. 2..
14.3: 120,8
21.3: 119,3
28.3: 118,2
4.4: 117

Endrer påsketickern til 17.mai-ticker når påsken er her

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 23:56   #72
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: 17. mai!

Flott tråd !

Jeg tenker du gleder deg, snorkfroken !

Og jeg hadde gått ned 1,2 i dag ! meg !!!

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 00:38   #73
Hoppestokk
Nytt Medlem
 
Hoppestokk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Romerike
Alder: 33
Innlegg: 2
Hoppestokk er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Hei, Selvføølgelig kan du få være med.

Hvor mye du vil gå ned er vanskelig å si. Det kan hende du går opp ett par kilo og før du går ned igjen eller du kan rase ned i vekt. Det er vanlig å gå ned 0,5-1kg uken. Du kan ta utgangspunkt i det, hvor streng du ønsker å være samt om hvor stor sjanse du vil ha på å nå målet ditt.

Trenger du noe å strekke deg etter, eller blir du skuffet om du ikke klarer det?

Kall meg gjerne dum, for jeg har ikke snøring på hva du mener


Tror du/dere jeg i det hele tatt kan klare fem kg til 17. mai? Det er jo ikke så veldig lenge til, og i tillegg til at det er en skummel påske i mellomtiden

__________________


Hoppestokk rocker med Innersvingen rockering, og hun stortrives med det!
Hoppestokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 10:28   #74
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: 17. mai!

Opprinnelig lagt inn av Hoppestokk, her.

Tror du/dere jeg i det hele tatt kan klare fem kg til 17. mai? Det er jo ikke så veldig lenge til, og i tillegg til at det er en skummel påske i mellomtiden

De aller fleste går ned 0,5-1 kg i uka, så ikke noe problem å ha 5 kg som mål/ønske til 17.mai sånn jeg ser det! Det viktige er jo da at du koser deg med lovlige ting i den "skumle" påsken. Tenk på alt du har lov å spise, i stedet for å la deg friste av de dumme tingene.. Lykke til!

Tusen takk Antoinette6! Gleder meg! Og gratulerer selv!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 18:51   #75
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 17. mai!

Hoppestokk;
Det jeg mente er at hvordan en setter seg mål er ulikt. Jeg blir kjempeskuffet om jeg ikke klarer målet mitt, for andre går det derimot greit å ikke nå målet sitt.


Når du ikke har slanket deg på denne måten før er det veldig vanskelig å si hvor mye en kan forvente å gå ned. Om jeg sier du kan forvente å gå ned 5 kg på 5 uker så kan det være du vil bli skuffet om du går ned 3 kg - selv om 3 kg er kjempebra på så kort tid.

Det kan og være jeg sier at du kan forvente 3 kg og du klarer 5 og dermed ikke har noe mål å strekke deg etter. Det kan og oppleves negativt for enkelte.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no