Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

7 minute workout

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-14, 19:37   #1
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

7 minute workout

Noen som har prøvd dette over tid? Har gjort det hver dag denne uken, og det føles både tungt og bra, men er det nok? For godt til å være sant? Jeg løper i tillegg, 2-3 ganger per uke. Men disse sju minuttene er veldig lavterskel og derfor gjennomførbart for en som hater styrketrening!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 20:41   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: 7 minute workout

Har du link til denne treningen?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 21:26   #3
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 7 minute workout

http://well.blogs.nytimes.com/2013/0...ype=blogs&_r=0

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 22:10   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: 7 minute workout

Takk

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 20:04   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 7 minute workout

Ingen som har testet det? Det går ut på et styrkeprogram som er såkalt High Intensity Circuit Training (HICT), hvor du gjennomfører 12 styrke/kardioøvelser med meget høy intensitet. Du gir jernet i 30 sek, pause i 10 sek. Totalt for hele kroppen 7 min, 50 sekunder. For meg er dette rimelig effektivt! Men når jeg googler ser jeg at eksperter mener dette blir for lite, selv om det gjøres hver dag. Imidlertid ser jeg folk i kommentarfeltet være strålende fornøyd, men ser ingen som har gjort det over lengte tid. Jeg håper selvsagt på synlige resultater, men mulig jeg da må kjøre flere runder per gang. Synspunkter?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:34   #6
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: 7 minute workout

Litt bevegelse er bedre enn ingen! Selv om 7 minutter ikke er så mye så regner jeg med att du får opp pulsen??. Hvis du kjörer tre ganger i strekk så blir det jo en god 20 minutters trening)
Kjör den treningen som du trives med ellers blir man veldig fort lei.

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:57   #7
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: 7 minute workout

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Ingen som har testet det? Det går ut på et styrkeprogram som er såkalt High Intensity Circuit Training (HICT), hvor du gjennomfører 12 styrke/kardioøvelser med meget høy intensitet. Du gir jernet i 30 sek, pause i 10 sek. Totalt for hele kroppen 7 min, 50 sekunder. For meg er dette rimelig effektivt! Men når jeg googler ser jeg at eksperter mener dette blir for lite, selv om det gjøres hver dag. Imidlertid ser jeg folk i kommentarfeltet være strålende fornøyd, men ser ingen som har gjort det over lengte tid. Jeg håper selvsagt på synlige resultater, men mulig jeg da må kjøre flere runder per gang. Synspunkter?

Alt er jo relativt. Er man fullstendig utrent, sykelig overvektig eller rett og slett i særdeles dårlig form, så vil antakelig 5 minutter hardkjør gi merkbar fremgang på kort tid. Jo bedre trent man blir, jo mindre utbytte vil man få av slike korte økter, uansett hvor hardt man selv mener man trener.
Så når du synes de 7 minuttene går lekende lett, så er det nok også det.

Da må man kanskje ha 2x7minutter for at det skal få noen effekt. Muskler og kropp lærer og den tilpasser seg de utfordringer du gir den. Derfor må den utfordres med noe "nytt" hver gang den er "tilpasset". Dette kommer jo selvsagt an på hvor regelmessig man utfordrer kroppen. Er du "dødspå" i 2 uker og så deretter dabber det av i et par tre uker, ja da kan man like gjerne la være i utgangspunktet fordi etter bare 2 uker er du tilbake til start igjen.

Hemmeligheten til fremgang og håpet om synlige resultater ligger ofte ikke i hvorledes man gjør ting, men snarere at man gjør det regelmessig over tid (flere måneder og år). Jojotrening er jo et begrep på lik linje som jojoslanking, så regelmessighet er viktigere enn 4-5-6-7-8min treninger eller whatnot.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 12:03   #8
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill
Smile

Sv: 7 minute workout

Takk for svar! Jeg tenker at jeg fortsetter med dette, men kanskje øker til 2 gjennomkjøringer per gang. Det er fortsatt rimelig hardt, men jeg ser etter to uker at det blir lettere og lettere, så det er sikkert fort gjort å oppnå platå.

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:10   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: 7 minute workout

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Alt er jo relativt. Er man fullstendig utrent, sykelig overvektig eller rett og slett i særdeles dårlig form, så vil antakelig 5 minutter hardkjør gi merkbar fremgang på kort tid. Jo bedre trent man blir, jo mindre utbytte vil man få av slike korte økter, uansett hvor hardt man selv mener man trener.
Så når du synes de 7 minuttene går lekende lett, så er det nok også det.

Da må man kanskje ha 2x7minutter for at det skal få noen effekt. Muskler og kropp lærer og den tilpasser seg de utfordringer du gir den. Derfor må den utfordres med noe "nytt" hver gang den er "tilpasset". Dette kommer jo selvsagt an på hvor regelmessig man utfordrer kroppen. Er du "dødspå" i 2 uker og så deretter dabber det av i et par tre uker, ja da kan man like gjerne la være i utgangspunktet fordi etter bare 2 uker er du tilbake til start igjen.

Hemmeligheten til fremgang og håpet om synlige resultater ligger ofte ikke i hvorledes man gjør ting, men snarere at man gjør det regelmessig over tid (flere måneder og år). Jojotrening er jo et begrep på lik linje som jojoslanking, så regelmessighet er viktigere enn 4-5-6-7-8min treninger eller whatnot.

Amen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no