Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stemmer dette da?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-07, 18:07   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Stemmer dette da?

Jeg har alltid visst, og erfart, at om man spiser flere små måltider daglig øker forbrenningen. Vel og merke på bondekost. Nå har jeg spist 4 måltider de første 3 ukene i ketose. Ikke gått nevneverdig ned (1,5-2 kg). Av ulike grunner har jeg de siste 3-4 dagene fått i meg bare tre måltider, og nå ser det jammen ut for at jeg har "mista" litt vekt her. Kan dette stemme? At jeg plutselig går ned når jeg spiser mindre? Er god og mett, så sulter meg ikke. Og dag kom dette heteflashet alle snakker om.

Skippet fløte og kunstig søtning for en uke siden, klart en mulighet der og, men syntes det var pussig om det løsner nå når jeg spiser færre ganger for dag...

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 18:46   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Stemmer dette da?

Ikke godt å si hva som kan være grunnen her, men man skal jo selvfølgelig ikke utelukke at deg for deg akkurat nå passer best å spise 3 måltider for dagen for å gå ned i vekt. Vi er jo så forskjelige, og vi er til og med forskjellige fra oss selv i perioder.
Personlig har jeg mest tro på at det er kutt i kunstig søtning og kanskje fløten som gjorde dette.
Jeg ville fortsatt å spise 3 eller 4 måltider pr dag alt etter hva som passer best for deg, og så får tiden vise hva som skjer med vekta. Av og til skulle man hatt en identisk tvilling, så kunne man testet to måter på en gang.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 19:23   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Stemmer dette da?

Hei
Når du er på ketolysekuren er forbrenningen konstant høy fordi kroppen må jobbe med å nedbryte fett til ketoner for å skaffe seg brennstoff. Dette gir den varme mange kjenner i kroppen. Det er ikke så mye å oppnå ved å dele måltidene i 4-6 mange klare seg med 2-3 og har det fint med det samtidig som vekten går ned.
Ved normal forbrenning kan forbrenningen øke 25% når vi spiser, derfor er det lurt å spise så mange ganger som mulig ETTER kuren ( litt og ofte) frem for 2 store måltider.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 22:39   #4
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stemmer dette da?

Takk for svar!!
Kanskje det funker bra for meg da, å spise bare tre ganger da. Får forske litt på det da! Merkelig også at jeg ikke er sulten slik jeg var før. Aldri sugen på noe, eller småsulten. Enten mett eller ikke. Må vel være blodsukkeret det da. Supert!

Er jo litt morsomt da, jeg som ikke har slanka meg før, og tenkte det kom til å bli pes, jeg stresser mindre og tenker mye mindre på mat nå enn før når jeg spiste "sunt"! Me like!!!

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes dere om dette? stemmer det? Dolly Lavkarbo generelt 2 01-04-07 00:12
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :) albester Lavkarbo generelt 44 26-03-05 01:08
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no