Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette funker jo ikke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-09, 09:56   #1
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Dette funker jo ikke?

Jeg har fulgt ketolysekuren i ti dager nå, og vekta står bom stille. (Om morgenen 17. mai veide jeg riktignok 500 gram mindre enn dagen før, men den dagen spiste jeg litt mer karbo enn det som er tillatt - uten at det ble noen voldsom overdrivelse, 100 karber kanskje? - og dagen etter var jeg tilbake til utgangspunktet.)

Hva bør jeg prøve å endre på først, tror dere? Slik tenker jeg selv:

Jeg drikker et par små kopper kaffe om dagen, og tenkte å prøve å kutte ut dem i første omgang. Hvor raskt kan jeg regne med å se resultater dersom det er kaffen som er problemet?

Jeg bruker også en god del rømme; hvis ikke kaffekutten gir resultater prøver jeg å droppe rømmen. Regnes smør som melkeprodukt også?

Jeg drikker nok vann (minst 3 liter daglig), får det vesentligste av karbene fra grønnsaker som vokser over jorda, og spiser minst 2000 kalorier daglig hvorav minst 75% fett. Så hvorfor går jeg ikke ned?

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:06   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke...?

Du har bare holdt på i 10 dager, det er jo ikke noe. Ikke hør på de som går ned flere kilo de første ukene, det er ikke slik for alle.
Og det kan jo ha litt å si hvor mye man skal ned, skal man ned 5kg kan det være at det tar lengere tid.
De fleste tåler smør, men bl.a jeg tåler ikke rømme og fløte uten å få stilstand, men ikke kutt ut slike ting før du har stått stille i ukesvis.
Og husk at selv om vekta ikke rører på seg, så kan målene dine endre seg!

Gi ketylose 3 måneder før du tenker noe hit eller dit.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:08   #3
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke...?

Jeg tror ikke målene er endret, buksene strammer iallfall like mye som før...

Jeg skal ikke ned mer enn 6 kilo, men jeg har prøvd i mange måneder med "generell lavkarbo" uten hell, det er derfor jeg prøver ketolyse for å se om det kan sette fart i sakene.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:21   #4
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Dette funker jo ikke...?

Bare en tanke, jeg har ikke mye peiling egentlig, så du får ta det jeg sier som bare en tanke, og ikke noen fasit.

Du skriver du skal ned ca 6 kg, og du har holdt på med generell lavkarbo lenge uten å gå ned. Kanskje du må gi kroppen litt "sjokk" for å få i gang forbrenninga. F.eks. øke vesentlig på kaloriinntaket og spesielt fettet. Eller "opp-karbe" ved å spise MYE karbo i løpet av et par dager. Sånn at du forrykker balansen litt, og kommer inn på riktig spor.

Jeg tror nok jeg ville prøvd noe sånt, for antagelig er kroppen din vant med å leve lavkarbo, og den er vant med det kaloriinntaket du har. Og for kroppen er det et mål i seg selv å holde stabil vekt. Kroppen vil ikke gi slipp på kiloene, kjekt å ha i tilfelle krise. Særlig når du har så få kilo som skal av.

Men som sagt, dette er bare mine tanker, jeg har ingen vitenskap eller teori til å støtte det, annet enn at jeg syns det hørtes smart ut.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:34   #5
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke...?

Takk for innspill.

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

F.eks. øke vesentlig på kaloriinntaket og spesielt fettet.

Det er det jeg gjør nå (ketolyse). Jeg spiser MYE mer fett enn før, og mange flere kalorier, men det hjelper tydeligvis ikke (ennå ihvertfall, jeg tar høyde for at det kan ta litt mer tid enn jeg forventet).

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Eller "opp-karbe" ved å spise MYE karbo i løpet av et par dager.

Det har jeg også prøvd (langhelg hos svigers med masse brød og kaker og slikt), med samme resultat - det vil si, jeg gikk selvfølgelig opp.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:34   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke...?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg tror ikke målene er endret, buksene strammer iallfall like mye som før...

Jeg skal ikke ned mer enn 6 kilo, men jeg har prøvd i mange måneder med "generell lavkarbo" uten hell, det er derfor jeg prøver ketolyse for å se om det kan sette fart i sakene.

Hvis du ikke er spesielt overvektig, så er kanskje ikke ketolyse det beste. Kroppen vil tviholde på kiloene. Ta en titt på Skaldemann 10+

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:37   #7
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke...?

Hmmm... hvor kan jeg finne detaljene i den? (Hvis ingen har lyst til å forklare hovedforskjellene i forhold til ketolyse?)

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:44   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette funker jo ikke...?

Det kan hende at du må se litt på kaloriene også. Noen må det. Hvor mye veier du og hvor høy er du? Det kan hende at kroppen er fornøyd med hvordan den er nå, og da blir det litt vanskeligere.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:50   #9
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke ...?

10 dager er ingenting. Ikke stress! Ikke gidd å tell kalorier, kostholdet er bra nok i seg selv. Hvis jeg skulle anbefalt noe, så ville det vært litt trening. Trening er det som forbedrer insulinfølsomheten din best av alt, og gir også en høyere forbrenning etter hvert. Sjekk ut treningsforumet her inne. Lykke til!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:00   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette funker jo ikke ...?

2000kcal er ikke mye. Ville bare nevne det

  Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:27   #11
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke ...?

Dette er virkelig et supert forum altså, så mange og raske svar.

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

2000 kal var vel mye , det samme var 100 karbo når du går på ketolysekur.
Har du testet på stiksene dine om du er i ketose. Jeg ligger på 1100 til 1200 kalorier om dagen. Du skal egentlig ligge på 1200 til 1300 kal om dagen men du blir så mett at jeg klarer ikke få i meg mer.

100 gram karbo var kun på 17. mai. Ellers spiser jeg 15-20 gram. Og aldri i verden om jeg ville blitt mett av 1200 kcal - spiser jeg 2000 er jeg faktisk småsulten da også, og jeg spiser gjerne mer. Jeg kan faktisk ikke si at jeg kjenner igjen dette at man blir så veldig mett av fett. Det jeg blir mest og best mett av er grønnsaker, men det kan jeg jo ikke spise så mye av nå... Jeg har ikke ketosestiks, jeg vet faktisk ikke om det går an å få tak i dem her heller (jeg bor i Frankrike).

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det kan hende at du må se litt på kaloriene også. Noen må det. Hvor mye veier du og hvor høy er du? Det kan hende at kroppen er fornøyd med hvordan den er nå, og da blir det litt vanskeligere.

Jeg tror du er inne på noe her. Den vekten jeg har nå synes å være en terskel. Jeg er 169 cm høy og veier 66 kilo. Høsten 2007 gikk jeg ned fra 72 til 60 kilo ved hjelp av en ekstrem lavkarbo-lavfett-kur og var superfornøyd, men den kuren orker jeg ikke flere ganger. De seks kiloene jeg har lagt på meg igjen har kommet i rykk og napp - jeg holder vekta når jeg spiser "generell lavkarbo", men alle utskeielser (ferier, seminarer etc.) medfører rask vektoppgang.

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Hvis jeg skulle anbefalt noe, så ville det vært litt trening. Trening er det som forbedrer insulinfølsomheten din best av alt, og gir også en høyere forbrenning etter hvert. Sjekk ut treningsforumet her inne. Lykke til!

Ja, det var det, da... Jeg er dessverre IKKE glad i å trene, og jeg har en rimelig full agenda fra før (lang arbeidsdag og lang reisevei). Jeg ser godt poenget, men tviler rett og slett på at jeg klarer å få presset inn trening i min allerede travle hverdag når jeg i utgangspunktet ikke er motivert.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:37   #12
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Hallo. 2000 kal er for mye på ketolose. Torkil lege anbefaler 1200 til 1400 kal om dagen .
2000 kal er jo omtrent det man skal ha i seg uten og slanke seg vist man ikke trener mye.

Kan ikke huske at Torkil har anbefalt noe nedre kcalgrense? Man skal jo ikke telle kcal når man går på ketolyse, kun karbs.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:51   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Hallo. 2000 kal er for mye på ketolose. Torkil lege anbefaler 1200 til 1400 kal om dagen .
2000 kal er jo omtrent det man skal ha i seg uten og slanke seg vist man ikke trener mye.

Det er jeg ikke enig i, men hver sin mening. Jeg lå på mellm 3000 og 4000 kcal da jeg slanket med med Skaldeman, og raste ned 10 kg på 8 uker uten å trene. 1200 kcal er sultgrense, spør du meg. Til og med Grete Roede anbefaler oppimot 2000 kcal daglig nå for slankere. Da jeg gikk på GR-kurs i 2005 fikk jeg beskjed om å ligge på 2200 kcal i døgnet av kurslederen ...

Jeg er også uenig i at de som skal ned noen få kg ikke kan slanke seg med et ketolysekosthold. Jeg ser Torkil anbefaler det til de som skal ned mer, men skjønner ikke hvorfor. Etter min mening har ALLE slankere og også de som ikke skal ned i vekt, godt av et slikt kosthold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:52   #14
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke?

Ketolyse funker ikke for meg - jeg har gått på den i 4 mnd og vekt og magemål står bom stille, om det ikke har gått oppover, og energinivået er på minussiden.
Så det ser ut som om ikke alt funker på alle...

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:53   #15
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

Ha! 1200 til 1400 kcal om dagen?? Hvis man klarer DET, på kaloritellingskur, da raser man jo ned i vekt! Hvis man må telle kalorier uansett, og holde seg til SÅ lite, ja da lurer jeg på om det er verdt det å gå på ketolysekur? Da ville jeg vurdert om ikke det er lettere å kun telle kalorier, uten å måtte holde seg unna karber....

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:53   #16
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

PS: jeg spiser sikkert 3000 kcal på Atkins....

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:54   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette funker jo ikke ...?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

...når jeg i utgangspunktet ikke er motivert.

That's your problem right there... :P

Men alvorlig talt:
Trening er sunt og sånn, men ingen forutsetning for vektreduksjon, så ikke ha dårlig samvittighet om du ikke har tid til det.

10 dager er, som nevnt, ikke lang tid. Hold frem som du stevner og sjekk igjen om en mnds tid, så skal jeg vedde på at det har skjedd ting

Og ikke stress

Og, nei, 2000kcal er fortsatt ikke mye mat.

  Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:02   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Ketolyse funker ikke for meg - jeg har gått på den i 4 mnd og vekt og magemål står bom stille, om det ikke har gått oppover, og energinivået er på minussiden.
Så det ser ut som om ikke alt funker på alle...

Ikke for å være negativ, men da er det en av to ting på gang:

1) det er noe galt med stoffskiftet ditt. En tur til legen bør kunne gi deg svar på det.

2) Du gjør noe feil...

  Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:22   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Som du ser av vekttabellen min kommer jeg opp i 1200 kal om dagen.Klarer ikke å få den høyere ...

Til sammenligning spiste jeg et måltid med ca 1100kcal til frokost i dag.

Hva er vitsen med å sulte seg? Selv om man kanskje føler seg "mett", så er 1400kcal så lite at man i praksis snakker om sult uansett. Hvis man ikke er 1,30 høy og aldri beveger seg da.

  Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:28   #20
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Takk for innspill.

Det har jeg også prøvd (langhelg hos svigers med masse brød og kaker og slikt), med samme resultat - det vil si, jeg gikk selvfølgelig opp.

Hvis du har prøvd dette samt spist over 100 g karbo 17. mai i løpet av 10 dager, vil jeg si at du faktisk ikke har holdt ketlysekuren.
Og det er årsaken til at du ikke går ned.
Ketolysekuren krever troskap mot kuren i 4 uker før du kan starte å utforske litt. Å "jukse" på denne kuren vil gi større konsekvenser enn en vanelig lavkalorikur.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:29   #21
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Ha! 1200 til 1400 kcal om dagen?? Hvis man klarer DET, på kaloritellingskur, da raser man jo ned i vekt! Hvis man må telle kalorier uansett, og holde seg til SÅ lite, ja da lurer jeg på om det er verdt det å gå på ketolysekur? Da ville jeg vurdert om ikke det er lettere å kun telle kalorier, uten å måtte holde seg unna karber....

Hallo
Gikk på grete rode for 30 år siden , da var kalori-inntaket der 1200 kal om dagen, gikk ned 26 kilo på 3 mnd , men da var det 1 1/2 time minst ved siden av hver dag. Men dette her med karbo har noe med innsulinresistent å gjøre.Og man teller ikke kalorier på denne kuren her men karbohydrater , og passer på å få i seg annbefalt mengde av proteiner og fett, automatisk klarer du ikke å komme opp i mer, for du blir så mett av denne mengden og hele søtbehovet er borte.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:31   #22
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke?

Jeg spiste nettopp frokost som inneholdt 900 kcal. Jeg spiser alt fra 150g - 180 gram fett hver dag. Og da sier det seg selv at det blir en del kcal. Jeg har ligget på alt fra 1900-3000 i løpet av året som jeg har drevet med atkins/ketolyse osv.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:47   #23
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke ...?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Dette er virkelig et supert forum altså, så mange og raske svar.

100 gram karbo var kun på 17. mai. Ellers spiser jeg 15-20 gram. Og aldri i verden om jeg ville blitt mett av 1200 kcal - spiser jeg 2000 er jeg faktisk småsulten da også, og jeg spiser gjerne mer. Jeg kan faktisk ikke si at jeg kjenner igjen dette at man blir så veldig mett av fett. Det jeg blir mest og best mett av er grønnsaker, men det kan jeg jo ikke spise så mye av nå... Jeg har ikke ketosestiks, jeg vet faktisk ikke om det går an å få tak i dem her heller (jeg bor i Frankrike).

Jeg tror du er inne på noe her. Den vekten jeg har nå synes å være en terskel. Jeg er 169 cm høy og veier 66 kilo. Høsten 2007 gikk jeg ned fra 72 til 60 kilo ved hjelp av en ekstrem lavkarbo-lavfett-kur og var superfornøyd, men den kuren orker jeg ikke flere ganger. De seks kiloene jeg har lagt på meg igjen har kommet i rykk og napp - jeg holder vekta når jeg spiser "generell lavkarbo", men alle utskeielser (ferier, seminarer etc.) medfører rask vektoppgang.

Ja, det var det, da... Jeg er dessverre IKKE glad i å trene, og jeg har en rimelig full agenda fra før (lang arbeidsdag og lang reisevei). Jeg ser godt poenget, men tviler rett og slett på at jeg klarer å få presset inn trening i min allerede travle hverdag når jeg i utgangspunktet ikke er motivert.

Det kan virke som du ikke har kommet helt til optimal fettfrigjøring enda, i og med at du ikke blir mett. Det som bestemmer om du er mett eller sulten, er hvor mye energi som er tilgjengelig for kroppen. Dette bestemmes av hva du spiser og hvor mye energi som frigjøres fra fettlagrene dine. Fettfrigjøringen er ofte ikke helt oppdatert før etter ca 4 ukers tid i ketose.

Spiser du mye karbohydrater, har du en stor insulinutskillelse. Over tid vil insulinmetabolismen bli sliten, og du kan f.eks begynne å bli overvektig, få diabetes, betennelser, PCOS eller andre "sykdommer" knyttet til en sliten insulinproduksjon. Slitasjen varierer fra person til person, noe som forklarer hvordan noen kan leve hele livet på brødmat og ha det ganske ok (og ikke får diabetes før de er 70 år), mens andre blir syke tidlig og dør av f.eks hjertesykdom. Dette kan du fikse ved å leve lavkarbo, men det tar jo tid å fikse en skakkjørt metabolisme/forbrenning.

Hvis du er overvektig i dagens samfunn, er det stort sett fordi du ikke tåler karbohydrater noe særlig bra, og vårt "norske kosthold" (eller franske) gjør deg syk. Og hvis du har gått på en sultekur - - - ja, da har kroppen din virkelig fått kjørt seg, og du har litt å rette opp i!

Hva var poenget igjen...jo, vekten - du er jo ikke overvektig, men vil likevel ned i vekt. Dette er selvfølgelig mulig (selv om jeg personlig ikke er fan av å presse seg lenger ned enn nødvendig) og et ketogent kosthold er den beste måten å gå ned i fettprosent på, uansett utgangspunkt.

Men selvfølgelig vil det gå saktere hvis du ikke har mye å ta av! Det vil antakelig være vanskeligere uten trening, selv om jeg er enig i at man ikke skal stresse med å få trent hele tida. Selv har jeg opplevd forskjellen mellom å gå ned i vekt i ketose med og uten trening, og det er 2 totalt forskjellige verdener.

Når det gjelder de evinnelige kaloriene, så er det en ganske innivklet prosess. Bottom line er at det ikke er så relevant å telle kalorier på en ketogent kosthol, fordi kroppen vil stabilisere seg selv. I studier har man sett at folk som spiser lavkarbo kan gå ned i vekt selv om de spiser mye mer enn dette magiske tallet 2000 kalorier - fordi kroppen setter opp turtallet og tvinger deg til å bli mer aktiv, produsere mer varme osv. Dette er det en egen tråd om her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:48   #24
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

Javisst, om man følger en kaloritellingskur, så
Men hvisd jeg spiser baconcrisp, peanøtter, fløte, smør og bacon hver dag, så ligger jeg laaangt over 1800

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:49   #25
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Til sammenligning spiste jeg et måltid med ca 1100kcal til frokost i dag.

Hva er vitsen med å sulte seg? Selv om man kanskje føler seg "mett", så er 1400kcal så lite at man i praksis snakker om sult uansett. Hvis man ikke er 1,30 høy og aldri beveger seg da.

Yeah!!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker ikke med ketosedietten GeirPedersen Spørsmål og svar 15 30-10-08 19:43
Dette funker jo! Stompa Induksjonen 3 12-07-06 19:07
Javascriptene funker ikke i Opera... David Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-09-05 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no