Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-12, 17:41   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Tragisk egentlig, men ingen skal beskylde mannen for ikke å spise ren, naturlig mat....

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10054653

  Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 18:36   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 19:14   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Noen som glemte å fortelle ham at det var lurt å tygge dem???

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 19:28   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Sånne spisekonkuranser er bare kvalmt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 19:32   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Sånne spisekonkuranser er bare kvalmt

Enig. Alle typer spisekonkunrranser er forkastelige synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 07:57   #6
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Insekter er jo en svært viktig proteinkilde i mange kulturer. Ristede kakerlakker og termitter skal visst være svært godt.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 13:48   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Enig. Alle typer spisekonkunrranser er forkastelige synes jeg.

Æsj, ja.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 14:31   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Kan ikke akkurat si jeg har sympati med folk som blir syke eller dør når de er så idiotiske at de har spisekonkurranser

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 17:51   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Spisekonkurranse er jo ganske idiotisk, da. Men jeg innrømmer glatt at jeg har spist rista termitter, og at det var godt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:01   #10
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Ikke en spisekonkurranse, men et annet eksempel på litt, vel, uvanlig mat i våre deler av verden: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10054979

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:40   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Jeg forstår ikke denne artikkelen. Prøver den å ymte fremfor at det er en sammenheng mellom den mannens siste måltid og det faktum at han kreperte?

Hvis du er amerikaner, 32 år og mann er sjangsen for å dø idag 1:348796 uanvhengig av hva du spiser. At han tilfeldigvis spiste kakkerlakker den dagen tror jeg er irellevant.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 00:03   #12
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg forstår ikke denne artikkelen. Prøver den å ymte fremfor at det er en sammenheng mellom den mannens siste måltid og det faktum at han kreperte?

Hvis du er amerikaner, 32 år og mann er sjangsen for å dø idag 1:348796 uanvhengig av hva du spiser. At han tilfeldigvis spiste kakkerlakker den dagen tror jeg er irellevant.

Hehe, nei humor er no dritt å forstå. Eller rettere sagt tragikomisk som tilfellet var i akkurat denne artikkelen...

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 18:10   #13
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Å spise noe levende er vel uansett en risiko? For ikke å snakke om dyreplageri.. De som spiser levende blekksprut surret rundt spisepinner i bl.a. Korea vet jo at det er med livet som innsats om de ikke tygger blekkspruten ihjel med en gang.
Nei, han fyren der, om det er kakkerlakkene han døde av, har ikke min sympati. Det som derimot er tragisk er at det er en kultur som tilsier at det der er ok, og oppfordrer til konkurranser. Nå snakker jeg ikke bare om kakkerlakker, men hot dogs, paier og alt mulig man kan komme i spisekonkurranse over.. Forkastelig!

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 23:29   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

couldn't care less

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 23:19   #15
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Å spise noe levende er vel uansett en risiko? For ikke å snakke om dyreplageri.. De som spiser levende blekksprut surret rundt spisepinner i bl.a. Korea vet jo at det er med livet som innsats om de ikke tygger blekkspruten ihjel med en gang.
Nei, han fyren der, om det er kakkerlakkene han døde av, har ikke min sympati. Det som derimot er tragisk er at det er en kultur som tilsier at det der er ok, og oppfordrer til konkurranser. Nå snakker jeg ikke bare om kakkerlakker, men hot dogs, paier og alt mulig man kan komme i spisekonkurranse over.. Forkastelig!

Matkonkurranser, spykonkurranser og dets like har jeg egentlig aldri helt hatt sansen for heller.

Men vi som lever i den vestlige kulturen, så handler det aller meste om konkurranse, vi ser det bare ikke fordi vi er en del av det. Morsomt om kultur ikke sant?

  Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 23:46   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Jeg må innrømme (uten å ha lest artikkelen) at om noe inneholder ordet konkurranse detter rullgardina ned i forhold til edruelig vurdering hos meg, og jeg hopper i det med begge beina som regel Men så har jeg et overdrevent utviklet konkurranseinstinkt også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 00:16   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg må innrømme (uten å ha lest artikkelen) at om noe inneholder ordet konkurranse detter rullgardina ned i forhold til edruelig vurdering hos meg, og jeg hopper i det med begge beina som regel Men så har jeg et overdrevent utviklet konkurranseinstinkt også...

Hmmm, er nok ikke så ulike vi to da hører jeg. Kjenner meg sjøl veldig godt igjen i den beskrivelsen der ja. Dessverre står ihvertfall ikke mine evner i stil med iveren alltid.... Men Carisma, noe er vi ihvertfall gode på ;-)

  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:09   #18
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Jeg har et sterkt konkurranseinstinkt jeg også, men det går mer på sportslige ting, og ikke ting jeg kan stappe i munnen

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:22   #19
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Jeg kommer aldri til å glemme sjokket mitt da jeg så hva folk gjorde under drikkekonkurransene i russetiden...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:27   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg kommer aldri til å glemme sjokket mitt da jeg så hva folk gjorde under drikkekonkurransene i russetiden...

Been there - done that

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 11:42   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dessverre står ihvertfall ikke mine evner i stil med iveren alltid....

Jeg nekter å uttale meg, men kan si så mye som at de fleste jeg kjenner vet etterhvert at jeg er en veldig dårlig taper

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan det være? vargo Ketolysekuren 10 11-12-09 23:22
Operasjon, ketolyse, og måte å være utav ketosen på? nattinatt Ketolysekuren 28 15-09-09 12:34
Hva kan være kaldt og hva bør være varmt-TAPAS Bjørg Festmat 4 03-02-09 21:20
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no