Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-13, 18:27   #1
-Bettan-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 2
-Bettan- er på en erverdig vei

Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Jeg er på 3 uka med lavkarbo (har gjort det tidligere også), men er nok ikke i ketose. Var det nok i begynnelsen, og har som mål å komme dit igjen. Men, elelrs er jeg jo i skikkelig lavkarbomodus. Bare lurer på hvor viktig det er å komme i ketose for å gå ned i vekt? Har en kollega som lever på lavkarbo, men hun har 2 dager i uka med karbo, og hun sier at hun fremdeles går ned i vekt...

-Bettan- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 18:45   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Folk verden over slanker seg uten å være så mye som i nærheten av ketose. Det er sikkert noen som må holde seg i ketose for å gå ned, men.. For venninna di holder det sikkert med kaloriunderskuddet.

Det er så mye individuelle forskjeller der, så det er umulig å si noe som helst bastant.

Jeg opplever at i ketose blir det bare surr med vannbalansen osv, så jeg går mer ned og holder motivasjonen mye lettere et ganske godt stykke unna.

Andre har det stikk motsatt, så folk må bare finne ut hva som passer for dem selv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:16   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Vet ikke om jeg går ned mere i ketose...men jeg har mindre apetitt/søtsug..og mer stabilt blodsukker....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 21:07   #4
-Bettan-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 2
-Bettan- er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Takk for deres tilbakemeldinger! Jeg var ganske nøye med lavt karboinntak den første uka, og følte meg da som en Duracellkanin, som holdt det gående til langt på kveld, hehe..Ganske fantastisk, men ganske utfordrende sånn kostmessig.. Men, det er jo en vanesak Jeg får føle meg litt frem og starte med måling+veiing. Flott om flere kan legge igjen sine erfaringer!

Nå skal jeg ta ut hjemelaga (knallgode)lavkarbo knekkebrød fra ovnen....Nam!

-Bettan- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 21:41   #5
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Hvor viktig er ketose for vektreduksjon?

Hei
Jeg gikk ned 10 kg i starten i ketose. Men så stoppet det opp etter 6 måneder. Når jeg begynte å spise mere karber så rykket det ned igjen etter en lengre stillstans. Så for min del var ketose flott i starten, men kanskje leve litt ala Lindbergs etterhvert. Men som de sier her, en må nesten finne ut av det selv, for vi er alle forskjellige.

Ønsker deg masse lykke til

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose, trening og vektreduksjon avuna Mer enn 30 kg overvekt 9 07-07-11 23:40
Hvor viktig er BMI? kthnk Spørsmål og svar 7 26-05-11 12:32
Viktig med nok kbh i løpet av dagen? (ketose) aldrimerjollycola Spørsmål og svar 2 10-02-09 19:32
I ketose-når kan jeg forvente vektreduksjon Kpia Ketolysekuren 5 22-01-09 13:35
Ketose = vektreduksjon? Jabba Spørsmål og svar 16 19-11-08 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no