Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hva går nå egentlig Eurodiett ut på?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-05, 05:18   #1
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Hva går nå egentlig Eurodiett ut på?

Har søkt på nettet, men ikke funnet noen virkelig god forklaring..Det er lavkarbo, det har jeg fått med meg, men er det en ketogen diett? Er den høy-fett eller høy-protein? Er det en lavkalori og lavkarbodiett?

Forresten, har fått med meg at man måtte ha legeerklæring for å få kjøpt produktene..men nå selges jo startpakker på helsekosten?

Har ikke tenkt å begynne på Eurodiett altså, spør bare av ren nyskjerrighet.

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Gammel 14-03-05, 12:04   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sånn som jeg har skjønt det, så er det lavfett lavkarbo.. men mulig jeg har skjønt feil?

Kommer nok noen luringer snart som kan svare bedre

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 08:45   #3
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Jeg har begynt på Eurodietten og den er lav-fett, lav-karbo og høyprotein.

Jeg tror ikke den startpakken som selges i helsekosten tilsvarer det opplegget du får når du starter hos legen.

Jeg skal spise 4-5 Eurodiettmåltid pr dag, 2 av disse skal suppleres med grønnsaker.

Legen og du bestemmer sammen hvor lenge hver fase (det er 4) skal vare, og jeg føler at oppfølgingen og sikkerheten er veldig bra.

Det er i tillegg krav om at bmi må være en viss høyde før man kan starte på dietten.

Håper dette ga litt mer opplysninger og er av interesse selv om det er lenge siden du spurte.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 17:34   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Dette er sakset fra www.drlindberg.no

Ved Dr. Lindbergs Klinikker benytter legene Eurodiet- metoden som et hjelpemiddel i vektreduksjonsprogrammet til personer med helseskadelig overvekt.

Hva er Eurodiet?

• En effektiv vektreduksjonsmetode beregnet på personer med helseskadelig overvekt

• Produkter med meget lavt energi- og karbohydratinnhold og høyt proteininnhold som benyttes som måltidserstatninger

• Produktene er av høy kvalitet og det finnes en rekke ulike smaksvarianter

• Eurodiet gjennomføres kun under oppfølging av leger som er opplært i bruk av metoden

• Metoden er strukturert i fire faser, men skreddersys til dine behov

• Eurodiet er innledningen til en permanent omlegging av kosthold og livsstil

De fire fasene

Fase 1. Proteinfasen:
Dette er en effektiv startfase for deg som har høy vekt og/eller svært høy insulinproduksjon. Fasen kan vare mellom 10 og 30 dager avhengig av ulike forhold som din medisinske diagnose, motivasjon og praktiske forhold. I fase 1 spiser du 4-5 måltider kun bestående av Eurodietprodukter og et utvalg grønnsaker. Dersom du følger metoden nøyaktig, vil kroppen etter ca. 2-3 dager forbrenne mer eller mindre utelukkende fett. Den relativt betydelige vektreduksjonen du oppnår i løpet av proteinfasen gir deg motivasjon til å fortsette.

Fase 2. Selektiv ernæring:
Denne fasen kan vare mellom 20 og 40 dager og bør som regel følge etter fase 1. Det er imidlertid også mulig å begynne direkte med fase 2 i samråd med legen. I denne fasen byttes ett Eurodietmåltid ut med ett høyprotein- og lavkarbohydratmåltid. Det vil si at du spiser 3-4 proteinmåltider med Eurodiet produkter og grønnsaker i tillegg til ett måltid som består av kjøtt eller fisk og grønnsaker.

Fase 3. Gradvis reinnføring av karbohydrater
I denne fasen skal du bytte ut enda et Eurodietmåltid med et høyprotein- og lavkarbohydratmåltid og gradvis innføre lavglykemiske karbohydrater. Vektreduksjon skjer noe langsommere i denne fasen og du sikrer vektstabilisering. Du vil som regel spise 2 høyprotein og lavkarbohydrat måltider og 2-3 Eurodiet produkter i tillegg til 1-2 porsjoner frukt og 1 porsjon belgfrukter.

Fase 4. Kost i balanse- lavglykemisk kosthold
Kostholdet i denne fasen beskrives under Kost i balanse i praksis (link til siden) på nettsiden samt i mer detaljer i boken til Dr. Lindberg; "Naturlig Slank med Kost i Balanse" og "Kokeboken Naturlig Slank". Dette kostholdet er allsidig og balansert og gir deg alle de næringsstoffer du trenger gjennom et variert valg av spennende, lavglykemiske matvarer. Dette er et kosthold du bør leve på resten av livet uten å måtte tenke på slanking mer! Du kan eventuelt benytte 1-2 Eurodietprodukter ved behov dersom du trenger et lettvint, men proteinrikt måltid.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva mener han egentlig med "Liberalt" Frozen Induksjonen 11 27-01-05 19:01
Hva feirer vi egentlig? Summer Generell diskusjon 6 01-01-05 23:11
Hva spiser en egentlig ? Donkea Lavkarbo generelt 8 09-10-04 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no