Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Reaktiv hypoglykemi

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-13, 22:25   #1
assa01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 3
assa01 er på en erverdig vei

Reaktiv hypoglykemi

Hei!

Noen som kan gi meg tips og råd ang reaktiv hypoglykemi?

Må man gå på diett over tid for å merke bedring i blodsukker?


Sist redigert av assa01 : 20-03-13 kl 09:30.
assa01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 10:48   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Hei, jeg kan desverre ikke hjelpe deg mye. Men, jeg foreslår at du kikker litt på trådene som kommer opp i bunnen av denne siden kan det være at du finner noe relevant informasjon.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:07   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Jeg har erfaring med reaktiv hypoglykemi. Vel og merke kun som legmann, jeg har ikke dette som fagfelt.

Erfaringen min går kort og greit ut på at når man kutter ut mat og drikke som kjører blodsukkeret i været, er man kvitt hele problemet. Man unngår det voldsomme blodsukkerfallet som noen ganger kan komme i etterkant av en kraftig stigning.

Jeg har inntrykk av at det er flere faktorer som spiller inn ved reaktiv hypoglykemi. Fysisk og psykisk stress, hormonell ubalanse og kosthold er antakelig de viktigste faktorene. Mitt inntrykk er at kroppen blir mer robust og tåler mer påkjenning når man har et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Min erfaring tilsier også at denne stabilisering skjer raskt. Antakelig i løpet av noen timer.

Det er ikke sikkert at min erfaring vil gjelde for alle tilfeller av reaktiv hypoglykemi, men jeg ville i hvert fall gjort et forsøk.

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 10:02   #4
assa01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 3
assa01 er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har erfaring med reaktiv hypoglykemi. Vel og merke kun som legmann, jeg har ikke dette som fagfelt.

Erfaringen min går kort og greit ut på at når man kutter ut mat og drikke som kjører blodsukkeret i været, er man kvitt hele problemet. Man unngår det voldsomme blodsukkerfallet som noen ganger kan komme i etterkant av en kraftig stigning.

Jeg har inntrykk av at det er flere faktorer som spiller inn ved reaktiv hypoglykemi. Fysisk og psykisk stress, hormonell ubalanse og kosthold er antakelig de viktigste faktorene. Mitt inntrykk er at kroppen blir mer robust og tåler mer påkjenning når man har et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Min erfaring tilsier også at denne stabilisering skjer raskt. Antakelig i løpet av noen timer.

Det er ikke sikkert at min erfaring vil gjelde for alle tilfeller av reaktiv hypoglykemi, men jeg ville i hvert fall gjort et forsøk.

Lykke til!


-

Hei!

Jeg har nå i en liten uke fulgt lavkarbodiett. Har bakt meg dette proteinbrødet til og med. Problemet er likevel det at blodsukkeret faller under/like etter måltidet, før det begynner å stige igjen. Jeg blir dårlig selv ved så små mengder karbohydrater...!

Kan jeg ikke spise karbo i det hele tatt? Hjelpes meg, jeg er helt utslitt av dette

assa01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 10:54   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!

__________________

Sist redigert av Kitt : 26-03-13 kl 11:15.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 11:32   #6
assa01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 3
assa01 er på en erverdig vei

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!

Så det kan stabiliserer disse droppene?
Takk for svar

assa01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 12:23   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du bør nok begynne med en streng ketogen diett for så å øke karbohydratene sakte til du finner din grense!
Litt jobb, men det er nok verdt det i lengden!

Opprinnelig lagt inn av assa01, her.

Så det kan stabiliserer disse droppene?
Takk for svar

E ketogen diett inneholder jo svært begrensede mengder kabohydrater og er behandlingen for reaktiv hypoglykemi. Hvor streng den enkelte må være, er individuelt og må derfor prøves ut for hver enkelt!
Men at et kosthold med svært lite karbohydrater hjelper, er det ingen tvil om!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 13:49   #8
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Opprinnelig lagt inn av assa01, her.

Hei!

Jeg har nå i en liten uke fulgt lavkarbodiett. Har bakt meg dette proteinbrødet til og med. Problemet er likevel det at blodsukkeret faller under/like etter måltidet, før det begynner å stige igjen. Jeg blir dårlig selv ved så små mengder karbohydrater...!

Kan jeg ikke spise karbo i det hele tatt? Hjelpes meg, jeg er helt utslitt av dette


Jeg aner ikke hvor mye insulin dette brødet ditt trekker, men jeg ville eksperimentert litt for å finne ut av hvor mye karbohydrater du tåler. Prøv et måltid praktisk talt helt uten karbohydrater – f.eks. koteletter med smeltet smør over – og se hva som skjer da.

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reaktiv Hypoglykemi! Lavkarboforlivet Stoffskifte / hormonproblemer 8 30-12-12 11:58
Ideelt lavkarbokosthold for reaktiv hypoglykemi Entusiastisk Spørsmål og svar 7 07-11-11 12:09
Reaktiv hypoglykemi vaniljeis Fysisk og mental helse 3 05-07-11 15:03
Hypoglykemi Zelia Spørsmål og svar 4 10-06-11 15:10
Reaktiv hypoglykemi mindremeg Andre dietter 13 22-01-09 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no