Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-06, 19:14   #1
marchus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 44
Innlegg: 17
marchus er på en erverdig vei

Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Jeg tror koffeinfri pulverkaffen tvinger meg ut av ketose. Kan dette stemme ?

marchus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 24-03-06, 19:38   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

oi da, håper noen kan svare på dette. Drikker nemlig ganske mye av det hver dag. Sjekker dog ikke ketosen med sticks. Kanskje dette er en skikkelig brems?

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-06, 19:53   #3
garlic
Juniormedlem
 
garlic sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vesterålen
Alder: 53
Innlegg: 21
garlic er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Hei, synes det høres rart ut, for ikke engang kaffe med koffein får meg ut av ketose. ( drikker vanlig kaffe som normalt 4-6 kopper pr dag. )

garlic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litekarb Svar med sitat
Gammel 24-03-06, 20:07   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Har aldri hørt om det før, hvilken type pulverkaffi er det du bruker?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-03-06, 20:08   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Hei
Neppe! uten stix er det jo vanskelig å vite.
Kaffe inneholder 0,5 gram KH pr 100 ml altså 5 gram pr liter, jeg vet ikke om det gjelder frysetørret kaffe, men jeg tror det.
Du må vel nesten sjekke med stix?
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-03-06, 15:17   #6
marchus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 44
Innlegg: 17
marchus er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

Hva kan du drikke 4-6 kopper kaffe dagelig, er det pulver eller vanlig og måler du ketosen ?

marchus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-06, 19:33   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose

HAR KOFFEIN NOEN EFFEKT PÅ KETOSEN ?
Det er tvilsomt. Det finnes noen studier som indikerer at koffein hos noen kan forårsake blodsukkerstigning. Det har effekt på insulinet. Studiene går ut på at man spiser 50 gram glucose, fulgt av en dose koffein. Dette er ikke en lavkarbo situasjon, som under induksjonen inntar kun 20 gram karbohydrater, - mest i form av grønnsaker, spredd utover hele dagen.

Mange lavkarbo tilhengere inntar koffeinholdig drikke uten noe problem eller stans i vekttap. Dessverre er det også mange som er ømfintlige. Personer med sterke insulinresistens kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no