Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stuper i det...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-05, 13:37   #1
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Stuper i det...

Etter å ha forsvart GR før helgen, har jeg etter en skikkelig smell denne helgen gjort helomvending. Det er nok, jeg må prøve noe annet, for jeg er lei av å gå så sakte ned i vekt!! Jeg gjør et forsøk, om enn noe impulsivt og lite gjennomtenkt. Ketolysekuren, here I come.

Og så får dere si hva dere vil om det: jeg begynner uten å ha lest boken. Jada, jada, jeg VET, men jeg er så og si i minus på kontoen og lønningen kommer den 12. Så lang tid har jeg ikke tålmodighet til å vente. Jeg får gjøre så godt jeg kan frem til den 12., og går jeg fremdeles på ketolysekuren da, så skal jeg kjøpe den, lese den og kanskje klare det enda bedre etterpå Inntil videre får jeg klare meg med infoen jeg finner her og andre steder.

Dette kommer til å bli vanskelig frem til jeg vet hva jeg kan spise. Jeg er kresen så det holder, så det er ikke lett å finne ut hva som faktisk går an å spise for meg. I tillegg har jeg 3 andre å ta hensyn til, så ...vel..dette blir litt av et puslespill.

Håper på hjelp, støtte og input her inne fra, og gleder meg til å lese litt mer om dere. Håper dette går bedre enn forventet og setter i gang med godt mot!
*Går og lager seg dagbok*

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 13:54   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Lykke til Thula.....

Spør de som allerede går på Ketolysedietten hva de spiser....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 14:33   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

I boka "Slank med ketolysedietten" av dr. Torkil Andersen er det meny og oppskrifter. Men jeg kan skissere opp hvordan en dag ca. kan se ut:

Frokost: Ketolysebrød med pålegg, eller omelett med grønnsaker, eller egg&bacon

Lunsj: Omelett, eller salat med skinke, egg og oljedressing

Middag: Kjøtt/fisk med blomkål/brokkoli med smeltet smør

Kvelds: Ost, selleri, agurk, eller snacks fra oppskriftene i boka.

Du bør spise fet fisk minst tre ganger i uken.
Det anbefales å starte enkelt (som over), og variere etterhvert.
Etter ca. fire uker kan du prøve å ta et glass tørr vin.
Det anbefales regelmessig, moderat mosjon.

Boken og anbefalingene er like Atkins i de første fasene. Men i forhold til Lindberg (som jeg sverger til), har ketolysekuren lite vekt på mengde protein og riktig type fett.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 19:39   #4
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Takker for tips!! Jeg sliter litt med dette at jeg er så kresen, men må da klare å finne på noe etterhvert!!

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:01   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ta en titt på oppskriftene på induksjonen til Atkins ketolysekuren og se om det er noe du kunne tenke deg å spise der.

Håper du liker blomkål og broccoli for det er en av hovedingrediensene ved siden av kjøtt/fisk. Fodi de inneholder lite karbohydrater.

Men du bør kjøpe boka,for der er det mer oppskrifter og ideer . Boka er enkel å lese og gir deg også den informasjonen du trenger for å få en skikkelig start og guts til å holde ut.
Trøst deg med det at klarer du 14 dager så blir alt bare lettere for hver dag

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:09   #6
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Håper du liker blomkål og broccoli for det er en av hovedingrediensene ved siden av kjøtt/fisk. Fodi de inneholder lite karbohydrater!!

Eeeeh...veeeeel...
Ikke sånn voldsomt nei, tror ikke jeg klarer å tvinge nedpå slikt ennå, men ejg får jobbe med det

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:16   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Gratulerer med et godt valg!

Her kan du lese mer om mat som er ok:
http://www.lavkarbo.no/tillatte_matv...induksjon.html

Dette er Atkins, men den og ketolyse er like så... Masse salat!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:27   #8
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Sitat:

Dette er Atkins, men den og ketolyse er like så... Masse salat!

Salat er godt, men hvor mye karbohydrater er det i en litt stor håndfull salat (f.eks isbergsalat) ?? Hvordan finner dere ut hvor mye salat som er akseptabelt?

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:29   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Isbergsalat er rimelig næringsløst da

1,5 g karbohydrat per 100g - det vil si at 1 kilo isbergsalat inneholder 15g Karb

Finn ut mer her: http://www.lavkarbo.no/?side=matvaretabell

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:35   #10
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Er ikke så nøye med den næringen for min del, jeg skal ikke bli sunn, bare slank *glis*

Neida, jeg tuller, men salaten er likevel mest for å veie opp for at det ikke er ris eller poteter til måltidet. Er ikke noe glad i grønnsaker, og NOE må jeg liksom ha til...

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no