Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyskuren og amming?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 21:07   #1
friskogrask
Juniormedlem
 
friskogrask sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 39
friskogrask er på en erverdig vei

Ketolyskuren og amming?

Har snoket rundt her litt noen dager, kjøpt flere bøker og lest til øynene er blitt store og våte.
Skulle så gjerne kommet i gang med en sånn omlegging av kostholdet og heller mot ketolysekuren.

MEN - det er selvsagt et men...
Lillegutt er 10 mnd og ammes fremdeles.

I boka til Torkil står det at det er greitt å følge kuren mens en ammer, men en skal ikke ta tablettene. I boka til Dahlberg står det at en ikke skal være i ketose mens en ammer, og at en derfor ikke skal gå lavere enn 60 karber. Og med et sånt karbnivå vil jeg tro at vektreduksjonen lar vente på seg. Og jeg tror nok jeg trenger den "boosten" for å motivere meg til en sånn omlegging.

Så da retter jeg spm til dere der ute, kan jeg starte nå eller bør jeg vente til han finner det for godt å slutte med puppen???

friskogrask er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - tror jeg... Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:10   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyskuren og amming??

Siden det er såpass mye uenighet rundt det ville jeg ha ventet jeg.... Men, om det er nødvendig å vente er jo en helt annen sak
Nå tenker jeg du ble myyyye klokere?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:20   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyskuren og amming??

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ved fullamming må man være føre var og ikke være i ketose, men gjerne generell lavkarbo.
Når barnet i tillegg til morsmelk får annen mat ser jeg ingen problemer i å være i ketose.

Miljøgifter i fettet ??? er det noen som har dokumentasjon på at dette på noen som helst måte påvirker barnet / blir verre ved ketose? Nei jeg tenkte det.

Ketolysetablettene inneholder KUN godkjente vitaminer og mineraler i godkjente mengder og kan benyttes selv om man ammer.

Vennlig Hilsen
Torkil

Dette sier "sjefen sjøl"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming bella donna Fysisk og mental helse 1 10-06-09 18:22
Amming syl Lavkarbo generelt 1 27-11-08 10:31
Amming Annhild Spørsmål og svar 8 28-08-08 12:16
Amming Evah Spørsmål og svar 6 11-08-08 10:47
amming susanna Generell diskusjon 2 16-01-06 16:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no