Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-09, 17:19   #1
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Har lest en del om ketolyse,men jeg er livredd for at jeg skal gå opp i kg i stedenfor ned,det hadde jo vært typisk meg det da

jeg er også veldig kresen liker ikke fisk helst bare hvit kjøtt og samme er det med grønnsaker like kresen der.noen som kan komme med noen gode tips?

trenger tips til alle måltider

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:34   #2
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det

Faren for at du går opp i vekt på ketolysekuren er nok liten, så om du har en del kilo du vil ned er jeg sikker på at du vil lykkes

Jeg er også ganske kresen i matveien, men allikevel så er det mye godt vi kan spise.

Eks. på mat man kan spise:

Steikt egg og bacon.
Omelett med skinke.
Wok med kylling, rent kjøtt eller fisk.
Pannekaker (som du fikker oppskrift på her inne).
Kjøttdeig med tilbehør (f.eks hamburger med salat, løk og rømme).
Taco (uten lefser eller tacoskjell) med salat, grønnsaker, rømme og litt salsasaus.
Ovnssteikt kyllingfilet med grønnsaker.
Fløtegratinert brokkoli.

Lista over hva man kan spise er lang, men dette er noe av det som det går mest av her

Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:52   #3
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det

å takk for svar
jeg vil ned ihvertfall 15 kg så det er jo endel og ta av.men hvor mye kan man spise til hvert målltid?må man veie maten,for det er jo litt stress da.

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:00   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det

Heisann

Viss du følger ketolysekuren riktig, går du ikke opp i vekt

Anbefaler deg å lese om ketolyse her: www.ketolyse.no ,
skaffe deg boka, enten låne på bibilioteket eller kjøpe. Og les boka godt, og sett deg inn i filosofien. I boka står det både menyer, forslag, tips, hva som skjer, hvorfor ketolysekuren virker som den gjør osv osv.
Du bør også skaffe vitaminene. De er skreddersydd et ketogent kosthold

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:06   #5
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: hei skal gifte meg i 2011 og .trenger hjelp til og miste kg før det

Opprinnelig lagt inn av lille bolle, her.

å takk for svar
jeg vil ned ihvertfall 15 kg så det er jo endel og ta av.men hvor mye kan man spise til hvert målltid?må man veie maten,for det er jo litt stress da.

Du skal spise deg mett
Ettersom man skal ha et stort fettinntak når man går på ketolyse så vil du ikke orke allverden før du føler deg mett. Jeg kunne f.eks. spise som en hest før jeg starta på kuren, men nå skal det ikke allverden til før jeg blir mett. Å telle kalorier er ikke nødvendig på ketolysekuren, så lenge du er i ketose og går ned i vekt. Jeg veier med andre ord ikke maten.

Dette er andre gangen for meg på denne kuren, første gang gikk jeg ned 18 kilo på drøye 3 mnd, men siden jeg falt tilbake til gamle synder, og begynte å trykke i trynet alt jeg så, så gikk jeg selvsagt opp igjen

Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:16   #6
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

oi guri da har du vært flink
er det viktig og spise hver 4 time?
mye mas men har ikke tid til og vente på boka jegmen skal leseden når den kommer

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:22   #7
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Det er alltid viktig å spise regelmessig for å holde forbrenninga oppe best mulig, så å spise mindre måltider hver 3-4 time er mye bedre enn større og sjeldnere måltider

Selv så kan jeg vel ikke skryte over at jeg er like flink til akkurat det der, men alt er som regel lettere i teorien enn i praksis.

Mye vann er også viktig, helst 2-3 liter per dag, og mer om du er i fysisk aktivitet

Skjønner godt du er ivrig etter å starte, men det er flott at du har bestilt boka, for den er gull verdt!! Jeg leste den ut på èn dag da jeg fikk den første gang jeg begynte på kuren, og du finner svar på det aller meste i den
Eneste jeg savner i den er bedre og flere oppskrifter på god mat, men det kan man finne flust av her inne, så det er ikke så farlig allikevel

Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 14:41   #8
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Da er boka lest og til mandag blir det oppstart på ketolysekuren.grugleder meg litt.sakl bruke helga til og skrive ukes meny tenker jeg

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 14:47   #9
Reiseglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 50
Innlegg: 47
Reiseglad er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Lykke til! Dette klarer du

__________________




Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 14:55   #10
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Ja jeg tror og håper det
Målet er jo og gå ned de kg før vinteren slik at jeg kan få brystreduksjon.på begynnelsen av nyåret 2010.og neste mål er og holde meg der,slik at jeg kan ha verdens nydeligste kjole på bryllupsdagen

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 15:29   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Signerer Gerd i det hun skriver, kjøpt/lån boka. Bruk tid på å lese den, bestem deg for at det er en varig livsstilsendring (altså ikke gå tilbake til samme gamle når målet er nådd)

Ønsker deg lykke til med slankingen og bryllupet i 2011

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 16:16   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Sitat:

Å telle kalorier er ikke nødvendig på ketolysekuren, så lenge du er i ketose og går ned i vekt. Jeg veier med andre ord ikke maten

Det kan nok likevel være lurt å veie maten i begynnelsen, ikke fordi man teller kalorier men fordi man teller karbohydrater. På ketolysekuren skal man ha 15 gram karbohydrater om dagen som skal komme fra grønnsaker. Å veie i begynnelsen kan være veldig lurt fordi øyemålet ikke alltid er til å stole på I tillegg er det vel ikke helt uvanlig at man kan gå i fella og få for lite karber til å begynne med i dietten. Det bløir lett til at man tenker IKKEkarbo og ikke LAVkarbo.

Lykke til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 16:25   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg skal gifte meg i 2011 og trenger hjelp til å miste kg før det

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det kan nok likevel være lurt å veie maten i begynnelsen, ikke fordi man teller kalorier men fordi man teller karbohydrater. På ketolysekuren skal man ha 15 gram karbohydrater om dagen som skal komme fra grønnsaker. Å veie i begynnelsen kan være veldig lurt fordi øyemålet ikke alltid er til å stole på I tillegg er det vel ikke helt uvanlig at man kan gå i fella og få for lite karber til å begynne med i dietten. Det bløir lett til at man tenker IKKEkarbo og ikke LAVkarbo.

Lykke til

Enig med Cyan, har selv gått på ketolyse siden mai i fjor og ikke en bit med karbs kommer innenfor munnen uten at de er veid og notert ned
Utenom noen mangler i ny og ne

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal man i det hele tatt telle kalorier? Trenger litt hjelp ... Imse Induksjonen 3 06-04-09 23:10
Hvor mye kan jeg miste i cm på leggene? Hjelp! Dietorelle Spørsmål og svar 4 03-11-08 22:40
Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips Magga Dutti Ketolysekuren 7 13-08-08 12:07
Msplum skal gifte seg :) msplum Livets lyse side 6 27-04-08 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no