Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny og forvirret

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-09, 09:16   #1
blondym8
Nytt Medlem
 
blondym8 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 7
blondym8 er på en erverdig vei

Ny og forvirret

Jeg er ny her i Forum og er ikke så flink på dette med forum, men får prøve
Jeg er en damen på 50 , har vel hvert litt i det største laget bestandig, men etter to tragiske hendeleser på kort tid i livet mitt ble jeg sittende her hjemmer og legge på meg, ja har lagt på meg mye. Kroppen er snart ikke til og røre på og ikke ante jeg hvordan jeg skulle komme meg ut av dette.
Jeg traff på en venn i våres han hadde gått ned mange kilo og jeg beudret ham, da jeg vet hvor vanskelig det er da
Det er så lett kunne han fortelle meg , det er bare og ikke spise brød, poteter , pasta og ris. Ahha tenket jeg det skal da jammen jeg klare også og satte i gang
Gleden ble kortvarig de to første ukene gikk jeg ned fra 121 til 115 deretter 2 kilo til så var det stopp, helt stopp.
113 kilo sto vekten på i uke etter uke.
Jeg begynte og lete meg frem på nett og fant frem til masse , blant annet Atkins dette forum og mye mer.
Ja kort fortalt , jeg hadde proppet i meg frukt jeg da og det har jeg funnet ut att det kan jeg ikke gjøre så frukt var ut Å vips vekten begynte så smått og gå nedover igen, det er lett fortalt da , for jeg kuttet og kuttet karbo, for og klare en kilo i uken, nå har jeg ikke mere karbo og kutt ned på tror jeg.
Min venn har nok mye lettere for og gå ned en meg har jeg funnet ut.
Men i alle fall jeg holder på , spiser kun egg, ost , kjøtt fisk og avocado med kyllinksalat , spiser nok en avakado om dagen, litt salat , en gang om dagen kansje ca 50 gr med fetaost på. Får i meg toppen 4 måtider og de er ikke så stor heller , men jeg orker på en måte ikke mere.
Har jo funnet ut om ketose og kjøpt meg stiks, de er lilla så jeg må være i ketose, men enda har jeg ikke klart en kilo i uken en gang de to siste ukene , i dag har det hvet helt samme vakt i en uke, 105 kg og jeg blir så frustrert.
Jeg lurer på to ting , kan det være stopp nå , kommer jeg ikke til og gå ned mere, kan det være advokadoen som har for mye karbo, det står så ymes om den fra 0,5 til 4 gb karbo.
Er det flere som har stopper og vet noe hvorfor Jeg har 24 kg til og ta av så kan ikke stoppe nå
Å glemte og fortelle jeg har til og med gått en tur om dagen ikke langt men 20 min som er lankt i overkant av det ryggen min vil være med på.

Håper dette ikke ble for mye på en gang og att jeg har fått til dete med og poste riktig i forum.
Hilsen Bente

blondym8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 09:32   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ny og forvirret

Hei på deg :-)

Hva drikker du hver dag? Det skriver du ingenting om....
Det er viktig å få i seg nok væske, helst i form av vann.
Prøv å få i deg 2-3 liter vann hver dag.
Du sier du har lilla sticks...er det den helt mørkeste fargen?
Hvis det er den mørkeste så kan det tyde på at du drikker for lite. Urinen er for konsentrert, derfor den mørke fargen.

Synes også du spiser veldig lite fett i følge det du skriver.
Du må få i deg skikkelig godt fett, helst i form av kaldpressede oljer og ordentlig SMØR, ikke margarin og lettprodukter. Tine meierismør er fint.

Jeg tror (jeg vet altså ikke), at du vil oppleve bedre vektnedgang hvis du drikker nok vann og får i deg fett hver dag.
Dessuten, unngå rene karbohydratmåltider. Ha alltid fett og proteiner til måltidene dine.

Noen tåler ikke så godt meieriprodukter, så osten kan kanskje være en årsak til din vektstopp....men hvis jeg var deg så ville jeg test å få i meg nok fett og vann først, og se om det hjelper.

Og du....dette med fettet er VIKTIG!!
Du er i ketose, altså er fett din energikilde nå, ikke karbohydrater.
Kroppen brenner ditt lagrde fett får å få energi til alt den trenger energi til.
Men kroppen klarer ikke å produsere energi fort nok fra dine fettlagre, derfor er det viktig å supplere med fett i kosten.

Håper dette hjalp noe :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 10:27   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny og forvirret

Hei,
Når man er ny på lavkarbo så pleier jeg å anbefale at man leser om de ulike filosofiene og velger en retning man føler man kan leve med. Dette er ikke for å presse noen inn i den ene eller andre retningen, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo. Å følge en bestemt filosofi sikrer oftest en jevn progresjon i vektnedgangen. ...og det gjør det lettere for alle de flinke folkene her når de skal gi råd og tips.
Det finnes masse informasjon her i forumet og de ulike bøkene får man lånt på biblioteket.

Signerer innlegget til Dreamy…

Mine kilo kom snikende etter at jeg ble veldig stillesittende etter en ulykke. Jeg gikk ned 10 kilo på 4-5 måneder og har nå stått stille snart ett år, jeg bør ned en 10-15 kg til. Jeg har erfart at smerter er en vektbrems. Stress er en faktor som faktisk kan hindre vektnedgang og smerter er ekstremts stressfullt for kroppen. I tillegg opplever mange at dårlig søvnkvalitet er en vektbrems.

Av mat som kan være en partystopper (vektbrems) så vil jeg legge til nøtter.

Så fint at du greier å gå 20 minutters tur hver dag, så langt har ikke jeg kommet ennå…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:25   #4
blondym8
Nytt Medlem
 
blondym8 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 7
blondym8 er på en erverdig vei

Sv: Ny og forvirret

Tusen takk for svar det var hyggelig av dere.
Når det gjelder hva jeg drikker så er det vann vann vann hehe :-)
Jeg drikker i alle fall 2.5 l om dagen og ikke noe beylis eller vin huff :-)
Ser ut som om det står stille dette døgnet også,men det er sikket slik i perioder, jeg har i alle fall ikke flere karb og kutte på hvis da ikke avokado innholdr masse karbo jeg ikke vet om :-)

blondym8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:42   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny og forvirret

En kilo i uken!?!??!!?

Jeg kunne drept for å gå ned i det tempoet!

Er en tråd her et sted om gjennomsnittelig vekttap pr uke på ketolyse. Tror snittet lå på 650g pr uke eller noe sånt!

Det går ikke like fort etter hvert og man vil oppleve platåer hele veien. Noen her har stått mer eller mindre stille i måneder før det løsner igjen og flere kilo raser av.

Ellers støtter jeg uttalelsene fra erfarne, dyktige Dreamy! Fett og vann!!!

Du kan også gå inn i journalen til Gerd. Der finner du både ukes menyer og en masse lekre oppskrifter!

Og så vil jeg anbefale denne klistrede tråden. Og denne!

Lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirret, jeg? Millsi Ketolysekuren 8 01-03-08 19:06
GB\GI - Forvirret Lindabtn Dr Lindbergs 7 29-02-08 21:18
Forvirret villebill Ketolysekuren 15 06-05-07 11:56
????? forvirret jag.. Fridolina Spørsmål og svar 3 22-06-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no