Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Veien mot et halvmaraton ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-10, 10:15   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Veien mot et halvmaraton ...

...starter i dag Begynner med 4x 4 ( 4 min hard løping, 3 minutter rolig -4 ganger) på tredemølla, så blir det kondisjon og styrke på onsdag og langkjøring på fredag (30 min sammenhengende løping på mølle), har verdens snilleste , kjekkeste osv trener som i stedet for å slå meg i hodet med noe hardt og si at dette var det dummeste påfunnet jeg har hatt, var så vennlig å sende meg ett helt treningsopplegg frem til maraton ca 0,7 sekunder etter at jeg hadde fortalt ham om planene Så da er jeg i gang folkens!! Wish me luck- jeg VET jeg trenger det

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 10:16   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Du er tøff! Blir mer enn gjerne med å heie!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 10:59   #3
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Er vel litt sånn halvfrekk+ nå, men.. Kan jeg få det opplegget av deg? Skal ikke delta i år, men neste år er det min tur, håper jeg på Skal i alle fall gjøre det jeg kan for at det skal bli det!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:30   #4
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Er vel litt sånn halvfrekk+ nå, men.. Kan jeg få det opplegget av deg? Skal ikke delta i år, men neste år er det min tur, håper jeg på Skal i alle fall gjøre det jeg kan for at det skal bli det!

Hei!

Det er jo basert på treningen min frem til i dag, men send meg en PM med mailadressen din så skal jeg alltids sende det over til deg Den jeg har så langt er for de første tre mnd så får jeg en ny senere

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:37   #5
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Hei

Så kult. Jeg ønsker å løpe i sommer jeg også, så om jeg også kan være frekk, vil jeg gjrene også ha den. JE\eg kjenner ikke Spis deg slank-metoden, men kan jeg spørre hvor mange gram kh om dagen du spiser?

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:28   #6
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

Hei

Så kult. Jeg ønsker å løpe i sommer jeg også, så om jeg også kan være frekk, vil jeg gjrene også ha den. JE\eg kjenner ikke Spis deg slank-metoden, men kan jeg spørre hvor mange gram kh om dagen du spiser?

Hei!
Bare send meg en PM med mailadr så skal du få den:-)
På Spis deg slank holder du deg under 25 kh om dagen:-) Du kan se mer på www.spisdegslank.no

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:51   #7
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Det er tungt det her ja....Men følger nå planen, og har til og med tilbakelagt over en mil i strekk på tredemølle og en jogge/gåtur på 1.3 mil i helgen (mista mobilen så måtte gå for å se om jeg fant den ett lite stykke) . så er da på vei mot å finne formen håper jeg....Men det var mye tyngre å løpe ute enn inne på tredemølle- DET er i alle fall sikkert!!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:58   #8
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Hei! Så gøy at det er flere her inne som trener mot halvmaraton! Det gjør jeg også. Følger en treningsplan jeg og, og blir jo litt nysgjerrig på hva andre gjør. Kan jeg få kikke på planen din jeg og?

Hva har du ambisjoner om å fullføre på tidsmessig?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:38   #9
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton .....

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Hei! Så gøy at det er flere her inne som trener mot halvmaraton! Det gjør jeg også. Følger en treningsplan jeg og, og blir jo litt nysgjerrig på hva andre gjør. Kan jeg få kikke på planen din jeg og?

Hva har du ambisjoner om å fullføre på tidsmessig?

Hei! Jeg så du også skulle i ilden ja:-) Jeg er en gammal sofagris, som ikke har trent så mye før, så målet mitt er å gjennomføre - enkelt og greit Ser de som sprang i trondheim i fjor lå på rundt 1.45-2.10 , så langt bak i hodet håper jeg at jeg ikke skal bruke så mye lengre tid, men etter å ha sprunget ute på lørdag skal jeg være fornøyd med å komme i mål.Trodde etter å ha løpt på tredemølle at 2.1 mil kom til å være lett, men jeg takler mye dårligere å løpe ute, så da fikk jeg en real wake up call....Har en personlig trener jeg da som har laget program til meg, så har holdt på siden januar, og får vel nytt om en liten mnd....Det er laget ut ifra mine forutsetninger når vi begynte i januar. Hvis du sender meg en PM kan jeg sende deg den jeg har fulgt så langt og den jeg får neste gang
Jeg skal i ilden 12. september jeg da- 2 uker før deg:-) Ser greit ut det programmet du har fått da...Lykke til!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:28   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Hei, så bra at du har satt deg et sånt tøft mål. Jeg må si at jeg fikk meg et sjokk ifjor da jeg la ut på min debut i juli, etter å ha trent i 5 mnd. Vi ble kjørt med buss til stedet hvor vi skulle starte, og jeg snakket med en svenske som hadde over 400 hel og halvmaraton bak seg i sverige og norge. Han sa at det halvmaratonet vi skulle løpe nok var Sør Norges hardeste Hurra, tenkte jeg. Videre sa han at om en løp et vanlig maraton på 2 timer, måtte du legge på et kvarter her, for andre halvdel var så tøff.
Jeg kom da i mål, på 2.02. Men oi, så hardt. Jeg trodde jeg var i form, men når du starter på en oppoverbakke etter 11 km, en bakke som aldri ender (den var 2-3 km lang, og bratt), så knekker du om du ikke er forberedt.
Så: Be prepared!
Men i år gleder jeg meg til løpet, fordi jeg bare fortsatte å trene, så nå har jeg en form jeg aldri har hatt før, og jeg må bare si: Fortsett for all del selv når det kommer tunge dager, og et tips: I det siste har jeg hatt med en klump Cocosa når jeg har mine lange turer på 2-3 mil i sone 1. Det gir liksom et mentalt kick å hive i seg noe så fett og så godt. Hjemme ville jeg hatt problem med en skikkelig munnfull altså, men under trening går det glimrende. Om det gir energi vet jeg ikke, men det hjelper på det mentale iallefall.

Lykke til, og håper det går strålende under debuten

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:45   #11
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Hei, så bra at du har satt deg et sånt tøft mål. Jeg må si at jeg fikk meg et sjokk ifjor da jeg la ut på min debut i juli, etter å ha trent i 5 mnd. Vi ble kjørt med buss til stedet hvor vi skulle starte, og jeg snakket med en svenske som hadde over 400 hel og halvmaraton bak seg i sverige og norge. Han sa at det halvmaratonet vi skulle løpe nok var Sør Norges hardeste Hurra, tenkte jeg. Videre sa han at om en løp et vanlig maraton på 2 timer, måtte du legge på et kvarter her, for andre halvdel var så tøff.
Jeg kom da i mål, på 2.02. Men oi, så hardt. Jeg trodde jeg var i form, men når du starter på en oppoverbakke etter 11 km, en bakke som aldri ender (den var 2-3 km lang, og bratt), så knekker du om du ikke er forberedt.
Så: Be prepared!
Men i år gleder jeg meg til løpet, fordi jeg bare fortsatte å trene, så nå har jeg en form jeg aldri har hatt før, og jeg må bare si: Fortsett for all del selv når det kommer tunge dager, og et tips: I det siste har jeg hatt med en klump Cocosa når jeg har mine lange turer på 2-3 mil i sone 1. Det gir liksom et mentalt kick å hive i seg noe så fett og så godt. Hjemme ville jeg hatt problem med en skikkelig munnfull altså, men under trening går det glimrende. Om det gir energi vet jeg ikke, men det hjelper på det mentale iallefall.

Lykke til, og håper det går strålende under debuten


Huff da, hørtes ikke bra ut- jeg holder på å få panikk jeg nå, tror jeg ikke er så godt trent som jeg burde, og treningsmotivasjonen er borte....Får meg vel en ny trener snart, så får se om han klarer å sparke meg i gang igjen, men tror ikke jeg klarer å løpe på 2 timer altså....Men her er løypa gudskjelov nesten helt flat hele veien, har en lang slak nedoverbakke men det er vel det eneste, så håper at det skal gå bra slik sett..... Men skal ta med meg cocosa tipset ditt videre...Takk for det !! Lykke til med videre løp du også!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:17   #12
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Hvis man vil ha et treningsopplegg som passer alle, inkludert de som har sittet på sofaen hele livet, så har Grete Waitz skrevet en god bok om å trene seg opp.

"Løp din egen maraton" er tittelen.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=2979259

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:46   #13
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Kusina mi ga meg en liten utfordring nå i helgen.. Hvis jeg løper New York Maraton skal hun betale reisa!
Jeg kjenner at det er veldig fristende... men føler også at det er et litt uoppnåelig mål for meg... Hadde vært litt spennende å prøvd da....

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:02   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Huff da, hørtes ikke bra ut- jeg holder på å få panikk jeg nå, tror jeg ikke er så godt trent som jeg burde, og treningsmotivasjonen er borte....Får meg vel en ny trener snart, så får se om han klarer å sparke meg i gang igjen, men tror ikke jeg klarer å løpe på 2 timer altså....Men her er løypa gudskjelov nesten helt flat hele veien, har en lang slak nedoverbakke men det er vel det eneste, så håper at det skal gå bra slik sett..... Men skal ta med meg cocosa tipset ditt videre...Takk for det !! Lykke til med videre løp du også!

Og nå må du for all del ikke stoppe. Det er alltid en liten "down periode" etter 3 uker, og en større "down" etter 3 mnd. Det er alltid viktig å vite at disse down periodene er relativt korte, og det beste motmiddel er å komme seg ut og gjennomføre programmet, uansett hvor gørr, vondt, kjedelig, giddesløst, osv det er. Det er bare hjernens eget program for å motvirke en forandring. Det går over. Og da er det ofte belønningen kommer, i form av at du klarte å overvinne deg selv.
Håper du har en god trener

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 14:15   #15
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Og nå må du for all del ikke stoppe. Det er alltid en liten "down periode" etter 3 uker, og en større "down" etter 3 mnd. Det er alltid viktig å vite at disse down periodene er relativt korte, og det beste motmiddel er å komme seg ut og gjennomføre programmet, uansett hvor gørr, vondt, kjedelig, giddesløst, osv det er. Det er bare hjernens eget program for å motvirke en forandring. Det går over. Og da er det ofte belønningen kommer, i form av at du klarte å overvinne deg selv.
Håper du har en god trener

Det er akkurat det da skjønner du at min utrolig flinke trener har sluttet, og DET hjalp i alle dall IKKE på motivasjonen.....Men skal vel få en ny da - så håper han klarer å motivere.....

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:30   #16
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Det er akkurat det da skjønner du at min utrolig flinke trener har sluttet, og DET hjalp i alle dall IKKE på motivasjonen.....Men skal vel få en ny da - så håper han klarer å motivere.....

Mitt råd er da at du må motivere deg selv. Å trenge andres hjelp til det, kan være så sårbart, som nå, da han sluttet. Motivasjonen kan være når du oppdager at du løper 10 uten problemer for eksempel. Movitasjonen kan være å OPPNÅ å løpe 10 kilometer ute problemer. Hva som helst. Jeg blir kun motivert av en ting - mine egne fremganger, aldri noe annet. Men så er vi så forskjellige da, alle sammen

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:57   #17
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

I det siste har jeg hatt med en klump Cocosa når jeg har mine lange turer på 2-3 mil i sone 1. Det gir liksom et mentalt kick å hive i seg noe så fett og så godt. Hjemme ville jeg hatt problem med en skikkelig munnfull altså, men under trening går det glimrende

Hvorfor ville du hatt problemer med en "skikkelig munnfull" cocosa hjemme? Fordi det er FOR mye fett? Lurer siden jeg tar en munnfull i kaffen hver dag sammen med frokosten og ikke alltid ifbm. med trening (trener mye kardio + styrke, veier 59 kg/170 cm høy, spiser 30-70 g karbo hver dag). Vil jeg legge på meg av det? Er det for ikke å legge på deg du ikke spiser cocosa uten at det er ifbm. en fettforbrenningsøkt?

Takknemlig for svar

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 17:40   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av Aggatuss, her.

Hvorfor ville du hatt problemer med en "skikkelig munnfull" cocosa hjemme? Fordi det er FOR mye fett? Lurer siden jeg tar en munnfull i kaffen hver dag sammen med frokosten og ikke alltid ifbm. med trening (trener mye kardio + styrke, veier 59 kg/170 cm høy, spiser 30-70 g karbo hver dag). Vil jeg legge på meg av det? Er det for ikke å legge på deg du ikke spiser cocosa uten at det er ifbm. en fettforbrenningsøkt?

Takknemlig for svar

Hei. Jeg har forandret meg i det siste, faktiskt. Nå går det fint med 2-3 munnfuller på rappen. Det var bare så uvanlig å "tygge" fett, men det går greit nå. Fettet fra kokosnøtten kan du ikke legge på deg av, den er for kort til at den kan lagres, men det er klart, den kan jo gi deg såpass med energi at du ikke tar av kroppsfettet, om du spiser såpass da.
Jeg går opp i vekt, sakte men sikkert hele tiden. Det er som forventet, men det er ikke i fett, det er muskler. Nå er jeg opp i 81 igjen, for 3 mnd siden var jeg på 79.

Ellers spiser jeg Cocosa hver dag, som en "godbit" til kaffen, det blir gjerne rundt 300 kcal. Tar en sånn Cocosa kjeks med kakao og mandler. Dessuten er det nyttig med tanke på at den tar kverken på både betennelser (tok min 25 år gamle kroniske betennelse), virus og parasitter.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:12   #19
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Veien mot ett halvmaraton ...

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Hei. Jeg har forandret meg i det siste, faktiskt. Nå går det fint med 2-3 munnfuller på rappen. Det var bare så uvanlig å "tygge" fett, men det går greit nå. Fettet fra kokosnøtten kan du ikke legge på deg av, den er for kort til at den kan lagres, men det er klart, den kan jo gi deg såpass med energi at du ikke tar av kroppsfettet, om du spiser såpass da.
Jeg går opp i vekt, sakte men sikkert hele tiden. Det er som forventet, men det er ikke i fett, det er muskler. Nå er jeg opp i 81 igjen, for 3 mnd siden var jeg på 79.

Ellers spiser jeg Cocosa hver dag, som en "godbit" til kaffen, det blir gjerne rundt 300 kcal. Tar en sånn Cocosa kjeks med kakao og mandler. Dessuten er det nyttig med tanke på at den tar kverken på både betennelser (tok min 25 år gamle kroniske betennelse), virus og parasitter.

Ok, da skal jeg fortsette å spise/drikke det! Tusen takk for svaret! Og ha en deilig søndagskveld

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt prosjekt: halvmaraton 2011 LenaBeatrice Trening 50 28-09-11 11:19
Halvmaraton 26. september 2010 wollafruen Trening 7 05-04-10 18:29
Halvmaraton Ramah Trening 2 31-08-09 08:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no