Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 23:03   #1
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei

Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Hei, jeg leser flere steder at man ikke bør drikke kaffe - i hvert fall ikke med koffein i - den første tiden. Noen steder står det at det erpga at man gjerne får lyst på noe søtt da. Det skjønner jeg selvsagt...

Men for de av oss som ikke er vant til å ta noe til kaffen, er det OK å ta en kaffe eller to om dagen? Dersom man foretrekke Caffe Latte er det da fornuftig å holde seg til lettmelk slik jeg pleier, eller bør man velge helmelk for å øke fettmengden? Jeg skjønner ikke helt dette med å øke fettet... Spiser gjerne omelett eller stekt egg og bacon til frokost, men ellers er det vel ikke så mye fett i min meny unntatt at jeg steker mat i olivenolje. Bør jeg få i meg mer fett?

Har forsøkt å lese meg opp på Atkins og har nå vært ganske "tro" mot det jeg har lest her de siste dagene. Drikker dog litt kafffe og vin... Har testet ketosenivå i dag og det slår ut på lysrosa. Har gått ned knappe tre kilo over de siste par ukene, håper det øker npå når jeg begynner å forstå mer av hva som inneholder mye karbohyderater...

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 23:49   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Mange her som aldri har gitt opp kaffen, eller som har gitt opp å gi den opp!

Tror nok ikke det er så farlig med et par kopper. Mer skal man jo ikke ha uansett!

Ps! Det er ikke noe som heter ketosenivå! Utslag er utslag uansett farge!
Veldig mørkt kan bety at du drikker for lite. Såvidt utslag kan bety at du har drukket mye (tynnet ut urinen) eller kanskje brukt opp alle ketonene som brennstoff på trening!

__________________

Sist redigert av Kitt : 28-09-10 kl 21:42.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 23:53   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Opprinnelig lagt inn av Wannabislim, her.

Har gått ned knappe tre kilo over de siste par ukene, håper det øker npå når jeg begynner å forstå mer av hva som inneholder mye karbohyderater...

Er ikke så verst vekt tap, det! Både hud, kropp og ikke minst hodet må jo også være med på leken!

Har du lest denne? Spes det som heter "LCHF på 3 min". Der får du grei oversikt over hva som er hva i karbo- verden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 23:59   #4
Persille
Juniormedlem
 
Persille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 37
Innlegg: 43
Persille er på en erverdig vei

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Jeg vet ikke så mye om kaffe på vektnedgang, da kostholdet mitt ikke først og fremst er slankemotivert.

Men, jeg vet at det er veldig mange andre fordeler med å kutte ut kaffen. Kaffe øker pulsen, er vanndrivende og er hard kost for magen. Jeg føler meg mye bedre nå, to måneder etter kaffekutt. Er mye roligere i magen, har mer stabilt humør og har ikke følt meg noe trøttere av å ikke drikke kaffe! Savner smaken og kosen, og blir savnet for stort tar jeg meg en kopp økologisk koffeinfri kaffe. Min terapeut som jeg går til for hjelp til kosthold, kosttilskudd, soneterapi og akupunktur sier at koffeinfri kaffe har mange av de samme ulempene som vanlig kaffe, men man slipper ihvertfall pulspåvirkning

En ekstra motivasjon til å kutte kaffen håper jeg!

-Persille

Persille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 00:26   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Jeg srikker en stor kopp om dagen, og gikk ned 2,9 kg forrige uke! Men om du må ha noe i kaffen, så er lettmelk absolutt ikke det beste alternativet. Mye karber i den. Ha heller en skvett kremfløte

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 08:34   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Jeg har til dags dato ikke hørt om noen som har gått saktere ned i vekt/ikke ned i vekt på grunn av kaffe, jeg har selv prøvd å kutte det ut over en periode uten at det gjorde forskjell. Og jeg drikker gjerne en kanne om dagen, ikke at akkurat dét er et eksempel til etterfølgelse, kanskje .

Fett er viktig på et kosthold med lite karbohydrater, b.la fordi kroppen trenger brennstoff, og spiser man lite karbohydrater må man erstatte det med noe. Videre gir fett et stabilt blodsukker fordi det forbrennes sakte, det gir bra metthetsfølelse, og alle vitaminer utenom b og c er fettløselige. Fett er naturlig og bra!
Du bør imidlertid ikke steke mat i olivenolje, da den ikke tåler så mye oppvarming før den 'ryker' og blir ødelagt og skadelig. Å kjapt frese noen grønnsaker i det er en ting, men du bør steke mat i smør! Altså ekte smør, ikke margarin . Extra virgin olivenolje er derimot perfekt til å helle over dressing etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:52   #7
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei
Talking

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Tuuusen takk skal dere ha alle sammen. Bratt lærekurve for en nybegynner på feltet!

Jeg kommer nok til å fortsette å drikke litt kaffe...men skjønner at Caffe Latten må ut! Pga karbnivå....d hadde jeg ikke tenkt på

At d ikke kalles ketosenivå er vel så, men da er d nå litt misvisende at d står som d gjør på boksen, spor av, lite, moderat, stor mht ketoner. D virker som nivå el grad....at det påvirkes av hvor mye man drikker etc. Har jeg fanget opp

Flere spørsmål kommer nok...

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:01   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Opprinnelig lagt inn av Wannabislim, her.

At d ikke kalles ketosenivå er vel så, men da er d nå litt misvisende at d står som d gjør på boksen, spor av, lite, moderat, stor mht ketoner. D virker som nivå el grad....at det påvirkes av hvor mye man drikker etc. Har jeg fanget opp.

Hvor mange ketoner som kan måles i urinen din styres av hvor stor mengde væske du har fått i deg, hvor mye du har vært i aktivitet og så videre. Mye ketoner kan tyde på konsentrert urin, og at du kanskje er litt dehydrert, lite utslag kan tyde på at du har vært en del i aktivitet. Ketosticksene sier uansett kun hva som skjer i urinen din, ikke i kroppen, og er i beste fall en indikator .

Du kan jo bruke half and half (fløte og vann) i kaffen i stedet for .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:18   #9
Wannabislim
Juniormedlem
 
Wannabislim sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Wannabislim er på en erverdig vei

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Takk for ideen. må vel lage latten selv da..er vel ikke så lett å få hos en barrista...

Et annet spørsmål: finnes d noen tyggegummi man kan tygge uten at d påvirker karbnivå? Fikk omtrent sjokk da jeg så på Extra tyggegummien jeg pleier å bruke sukkerfri, MEN svinehøyt karbnivå....

__________________


Motivasjonen på topp - karbonivå på bånn
Wannabislim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:35   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tror nok ikke det er så farlig med et par kopper. Mer skal man jo ikke ha unsett!

*sukk* Jeg er fortapt!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:57   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe - er det virkelig noe man må ligge unna?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

*sukk* Jeg er fortapt!

Haha, gud, jeg også! Men jeg føler jeg klarer meg ganske bra likevel .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oj, her går det unna ... Catwoman Ketolysekuren 11 27-06-10 22:14
3 år unna en kur mot matallergier? Gracella Nyheter / media 1 22-02-10 14:10
Viste alle dere at linfrøene må ligge i bløt før man bruker dem? Lollypop! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 01-09-07 02:34
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 17-03-07 00:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no