Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

4kg på 3 dager?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-05, 10:13   #1
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

4kg på 3 dager?

Jeg skriver for mamma'n min, som begynte på ketolyse kuren på mandag. Siden mandag har hun gått ned 4 kg, og er litt bekymret over dette. Det er jo forståelig. Jeg har allerede fortalt henne hvor viktigt det er å drikke rikeligt med vann. Men nå lurer jeg på om vektnedgangen kan skyldes at hun har tatt mye medisiner i det siste. Kan de gjøre at hun holder på vann? Det har spesielt gått på smertestillende av det kraftige slaget. Hun har også hatt noen kortisonspøyter i skulderen (ca 2 mnd siden) pga av et fall noen måneder tilbake. Er det noen som har erfaring med dette?

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 10:23   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Ingen erfaring, men 4 kg på 3 dager ikke fryktelig unormalt, tror HP gikk ned 10 kg på en uke. Man slipper vanligvis mye vann i starten på en slik kur selv gikkk jeg ned 3 kg førsteuka på Atkinsintro.

Når det gjelder medisinering og ketolysekuren så anbefales det at man tar kontakt med sin fastlege før man starter ketolysekuren.

http://ketolyse.no/

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 11:46   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Normalt mister man 2-3 kg vann den første uka - noen mer, andre mindre. Men om hun har tatt medisiner er det vanlig at visse medisiner binder vann i kroppen og at man da mister dette vannet når man går på såpass lavkarbo kosthold. Det er IKKE farlig. Så lenge man tar de anbefalt vitaminer og mineraler - som er EKSTREMT VIKTIG fordi alt vannet man skyller ut også tar med seg viktige mineraler og sporstoffer kroppen trenger.

Så be henne ta vitaminene, mineralene sine og drikke masse vann. Du kan også sende en PM til Torkil, - ser han er innom nå og da....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 19:47   #4
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg har snakket med henne igjen idag, og det viser seg at smertestillende hun gikk på har bundet mye vann i kroppen, men OG at hun ikke har vært 100% flnik med vann drikkingen. Det merker hun i dag, da hun er sabla tørst! Takk for tilbakemeldingene, vi var litt bekymret.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 23:20   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Jeg har snakket med henne igjen idag, og det viser seg at smertestillende hun gikk på har bundet mye vann i kroppen, men OG at hun ikke har vært 100% flnik med vann drikkingen. Det merker hun i dag, da hun er sabla tørst! Takk for tilbakemeldingene, vi var litt bekymret.

.
Ketolysekuren er vanndrivende i starten og må ta noe av æren for den initiale vektreduksjon noen opplever.Man svetter mer og tisser mer, derfor mer tørst. Det går fort over og er helt normalt. Mineralvann og litt seltin/ LO-salt er viktig i slike tilfeller.Etter det kommer vektreduksjonen overveiende fra fett. Da forsvinner det vi ønsker allermest, fettet rundt mage, lår ende etc.
Ønsk din mor lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ok 14 dager er over, nå trenger jeg litt hjelp hannahgamlem Atkins kosthold 3 28-12-04 12:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no