Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Taco?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-05, 21:46   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Taco?

Det kan vel ikke være den verste matretten man kan spise på lavkarbo??
Når jeg tenker etter så er det jo kjøttdeig og grønnsaker det går på
Er vel tacoshellene det står på... hmm... men de kan vel ikke utgjøre SÅ mye?

Det er jo en kjempegod kveldskos rett!!! Lurer på å ha det i morgen nemlig

  Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 21:55   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av LindaSD

Det kan vel ikke være den verste matretten man kan spise på lavkarbo??
Når jeg tenker etter så er det jo kjøttdeig og grønnsaker det går på
Er vel tacoshellene det står på... hmm... men de kan vel ikke utgjøre SÅ mye?

Det er jo en kjempegod kveldskos rett!!! Lurer på å ha det i morgen nemlig

Taco er kjempefin lavkarbo mat det, så lenge du fjerner shellene.

Jeg pleier å lage meg en salat med masse kjøtt. salasa og rømme. KJEMPEGODT! savner ikke så mye tortillaene (liker ikke shell) synest taco salat er den beste salaten fordi det er så mye smak. steiker av og til masse kjøttdeig og lar det stå i kjøleskapet noen dager.. og så hiver jeg litt i microen og hiver på salaten. da kan jeg ha taco i MANGE dager luksus!

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:03   #3
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nææææ! Må ha shell med! Ellers blir det ikka taco. Spiser jo så mye salat og kjøttdeig med tacopulver ellers, at skal det være TACO så må shell til

  Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:19   #4
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

da blir det ikke lavkarbo

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:25   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Alt med måte! Linda, du går jo fortsatt ned ved å spise tacoen slik, så det er jo ikke så viktig for din del..Du er heldig slik Shell eller lefser er ikke lavkarbo, nei, men har nå hørt at folk her inne har brukt lefser til diverse ting? Så det kan jo ikke være all verden ille..Men det er jo ikke bare Karbis innholdet som gjelder, er jo GI også

Men Linda, så lenge du går ned når du spiser Taco`en på din måte, så spiiis og kos deg


__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:26   #6
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Helene

da blir det ikke lavkarbo

Men spørsmålet var om det går GREIT å spise shellene.... er de karbisBOMBER eller? De er jo ganske tynne.... spiser jo ting av og til som ikke er lavkarbo 100% men det har gått bra. Hvor ille er tacoshells, på en skala liksom?

  Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:32   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg fant bare næringsinnholdet i Taco Tubs, men dem er jo laget av det samme:

Næringsinnhold pr 100 g: Energi: 2000 kJ/480 kcal Protein: 7 g Karbohydrater: 68 g Fett: 20 g
Men du må nesten bare tenke litt Linda, for du "går på" Lindberg, og der kan du jo ha litt karber om dagen, og ett tacoshell veier jo ikke 100 gram (og dermed er det ikke 68 gram i ett skjell).

Om du vil ha ordentlig taco ville jeg spist et skjell, jeg..Heller begrense..

Men du må finne ut selv. Du har hatt større "utskeielser" (som ikke har blitt lagt stort merke til i kroppen! Heldige deeeg )

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:34   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Næringsinnhold pr 100 g: Energi: 2100 kj/500 kcal Protein: 6,5 g Karbohydrater: 59 g Fett: 27 g

Fant skjella alikavel Enda "bedre" (ikke så bra lavkarbo, men du skal jo ikke spise 10 av dem) tall på det da

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 22:36   #9
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Fant forresten noe annet som var veldig "bra" da..Veit ikke om dette er i butikkene..Trodde Mais var ikke bra..menmen..Du kan nå se på Næringsinnholdet..

MAISTORTILLA

Tortilla laget av maismel.











Næringsinnhold pr 100 g: Energi: 140 kj/30 kcal Protein: 1 g Karbohydrater: 7 g Fett: 0,1 g

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 23:06   #10
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Synest det hørtes lite ut med de mais tortillaene.. men det er jo det som står på santa maria sine sider.. synest det var merkelig

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 23:09   #11
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

oioioi.
Det var jo et KJEMPETIPS! Hvis maistortilla bare har 7g karbs pr 100 gram?? Mon tro hva GI ligger på?? *sjekke*
Anyway. hvis man kan spise maistortilla er jo det helt supert Det er jo bedre også!
Kanskje ikke på atkins induksjon .. men på VVT kanskje?

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 23:29   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

ANer ikke GI, men om man skal kose seg med noe, så er jo det bra! GI er bare for å ikke få slik blodsukkerendringer (og videre mer insulin utskillelse?).

Har dem Maislefser i Norge, da?

Ja, det var lite!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 02:30   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hihi...jeg har kjøpt tortillachips fra Atkins...*mumsemumse*

  Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 14:55   #14
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det finnes mais og mais!

Vanlig mais er veldig skummelt, hvis du har insulinresistens, og gir store, raske blodsukkerutslag. Indiansk mais har mye høyere fiberinnhold i forhold til karbohydratene, og gir mindre blodsukkerutslag.

Og så blir det å vurdere da, hvordan du reagerer på maten. Hvis du ikke har problemer med å gå ned i vekt selv om du spiser taco eller tortillas, så for all del, ingen grunn til å unngå dem. Hvis de fører til at du stopper opp eller stiger i vekt... vel, da vet du jo det

Muskat *med et av Albertines nachos mellom fingrene*

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 01:28   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

oioioi.
Det var jo et KJEMPETIPS! Hvis maistortilla bare har 7g karbs pr 100 gram?? Mon tro hva GI ligger på?? *sjekke*
Anyway. hvis man kan spise maistortilla er jo det helt supert Det er jo bedre også!
Kanskje ikke på atkins induksjon .. men på VVT kanskje?

Det er ikke mulig at ekte maistortilla kjøpt i Norge har 7 karber pr 100 gram !! Når skjellene (som er laget av samme råvare - har 59 ??? Logisk brist !)
Hvor ???? Hvem ?????

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 01:31   #16
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

http://www.santamariafoodservice.se/...c=3&s=6&id=338

Er Sverige vel og merke..Men fortsatt Maislefser..Og tacoskjella og tubs`n er jo det samme..så..

Vetje, kanskje det skulle stått 57 der?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 01:42   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

http://www.santamariafoodservice.se/...c=3&s=6&id=338

Er Sverige vel og merke..Men fortsatt Maislefser..Og tacoskjella og tubs`n er jo det samme..så..

Vetje, kanskje det skulle stått 57 der?

Hååååååååper det er rett jeg Lita, og at de kommer til Norge en gang.... foreløpig har de dem ikke....

Gleder meg jeg for maistortilla er knallgodt !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 01:45   #18
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Tror vi må mase Om dem selger dem i Sverige kan dem liksågreit komme til Norge! Og det ER jo samme folka som har det vanlige - huff, sorry ordbruken, er sååå trøtt, kommer ikke på hva ting heter..*ordleifer og*

Petle meg i seng, synes godt vi skal formulere en email til Norske SantaMaria folka

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 01:48   #19
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg prøvde forresten adressen med .no og det går liksom "via" den svenske siden, men i følge den skal det nå finnes i Norge og. Men dette må vi få i butikkene..! *sikle bare ved taco tanken*

Natta

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 11:07   #20
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Tjooohooooo.... kan dette stemme?!?!!? *rundkast* Jeg må sjekke når jeg drar til sverige neste gang...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 11:11   #21
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Art nr Størrelse Antall forpk Forpakning Antall/Pall Antall/Lag
86252 9360 g 10x72 Kartong/Plastpose 50

Er dette storkjøkken ellernoe??? 9360 gram?? Det selges vel ikke i butikken?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 11:22   #22
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

men atte jeg jeg mener å ha sett maistortilla i norge...
må ut og letet imorgen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 11:25   #23
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Trodde egentlig at all tortilla var av mais meeen....

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 11:42   #24
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Princess: Tror grunnen til at dem opererer med så store "tall" er fordi at grossister kan komme å kjøpe, og se hvor mange dem får i hver bestilling osv..Dumt å kjøpe 3 og 3 pakker vet du

Ja, jeg mener også å ha sett det..Men sendte en forespørsel igår via nettet, så håper jeg får svar på hvor i såfall

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 13:29   #25
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

vist det finnest lavkarbo tortilla i vanlige matbuttiker er alle problemer løst da kan jeg leve på taco 24/7 :P :P

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hindu taco krydder nøtte Lavkarbo generelt 2 15-04-05 22:12
Grønnsaktips Marianne Middag 30 11-02-05 21:15
Nalanas gratinerte retter: nalana Middag 9 25-09-04 11:28
Taco krydder og marinade Anitave Atkins kosthold 3 30-06-04 01:01
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no