Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Erfaring med lavkarbobøker?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 23:09   #1
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Erfaring med lavkarbobøker?

Ser at bokklubben har tre lavkarbobøker.

Lavkarbo av anouska jones
Lavkarbo av Nicola Graimes
og Velsmakende lavkarbo av ukjent forfatter.

Noen som har lest/prøvd disse bøkene?
Har vel i grunnen avsluttet ketolyse kur og vil nå over på lavkarbo. Men trenger tips for framtiden.

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 00:02   #2
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Erfarirng med lavkarbobøker?

Jeg kjenner ikke til de tre du nevner, men tillater meg å nevne noen andre. Håper det er ok?

Torkil P. Andersen har jo en fortsettelsesbok "Etter slankekuren".
Jeg har kjøpt den. Det som Torkil har skrevet der er bra, men forlaget har gitt den en (etter mitt syn) visuelt støyende form så jeg synes den er slitsom å lese/bruke.

De gamle bøkene til Fedon Lindberg ("Naturlig slank" og "Kokeboken naturlig slank") har jeg sett flere steder på salg. De finnes også på antikvariater. Jeg synes Lindberg har mange gode oppskrifter, og det er mat som er enkel å lage.

Selv spiser jeg ikke særlig variert, det går mye i de samme rettene. Burde være flinkere til å bruke kokebøker, både for variasjon og inspirasjon!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:30   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfarirng med lavkarbobøker?

Har akkurat kjøpt LCHF kokebok av Dr Dahlqvist og Airam på nett. Den er riktignok på svensk men det er ingen hindring. Den kommer i svenske bokhandlere nå.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:03   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Erfarirng med lavkarbobøker?

Jeg vet at mange lavkarbobøker er lavfett-kokekbøker hvor de bare har utelatt ris, poteter, pasta og mel. Magre retter uten karbo er ikke spesielt næringsrike bare fordi de ikke har karber. Jeg kjøpte "Velsmakende lavkarbo", men den har gått i søpla etter at jeg oppdaget "svindelen". he he....

De to andre bøkene fra bokklubben kjenner jeg ikke til. Går det an å skrive en mail til boklubben og spørre, kanskje? Noen ganger holder det bare å lese forordet, for der inneholder som regel de avslørende ordene "(...) mettet fett er farlig..." Det stod i "Velsmakende lavkarbo" jaffal.

LCHF kokeboken av Airam og Anniken Dahlqvist tror jeg er et veldig godt kjøp. Har bestilt den selv, og kan nesten ikke vente til den kommer.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 23:00   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med lavkarbobøker?

"Fedon-kokken" Per Lauritz Lien har gitt ut boka Frisk, mett og glad (tror jeg den het), og den er det fantastisk mye god mat i!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 23:03   #6
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaring med lavkarbobøker?

Jeg har også kjøpt den velsmakende lavkarbo- piss rett og slett. Er jo umulig for en normal person og lage slik mat. Jeg har også en annen bok med spiralrygg, husker ikke hva den het. Er langet i format og så står det karb innhold åp alle rettene- praktisk. Enkelte syns jeg er litt kraftige i forhold til karb mengre, sånn 20- 30 karber pr porsjon, men noen er veldig greie, og super enkle.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 23:05   #7
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaring med lavkarbobøker?

Er foresten denne boka

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...oduktId=172650

Syns den var god jeg, lette oppskrifter, og med spesifisert karbomengde.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 09:53   #8
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Erfaring med lavkarbobøker?

Jeg har to kokebøker som jeg er meget godt fornøyd med og vil anbefale sterkt. I den første står det hvor mye karbohydrater det er i måltider. I den andre som er oppfølger står det ikke, men det syns jeg ikke gjør noe.

"De beste GI oppskriftene" av Ola Lauritzen & Ulrika Davidsson

og oppfølgeren

"GI oppskrifter for folk i farta" av Ola Lauritzen & Ulrika Davidsson

Begge utgitt på Gyldendal

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nok en erfaring, konklusjonen er? tommygutt Trening 9 18-06-08 22:20
Min erfaring med polarbrødlapper Eva Oppskrifter 0 13-11-07 18:10
Hva anbefales av lavkarbobøker..? Fjonken Bøker om ernæring og helse 10 10-07-07 11:16
Erfaring med HST? tennissokk Trening 8 05-03-07 14:22
Lavkarbobøker - dårlig kvalitet firth Lavkarbobøker 6 27-05-06 03:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no