Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny jente her med Pcos ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-10, 20:33   #1
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Ny jente her med Pcos ...

Hei alle sammen!

Som skrevet over, så er jeg helt ny her og er ikke sikker på om jeg gjør dette riktig. Men jeg får prøve å ligge inn et innlegg Har brukt dagen idag på å lese andre innlegg her, og har fått mye tips og hjelp bare av det. Men så dukker det selvsagt opp et problem som jeg ikke finner svar på......Pcos! Er det noen snille sjeler på forumet som aner om lavkarbo er noe for meg da? Er LIVREDD for å gå mer opp i vekt med alt dette fett-inntaket Jeg er 1,66 høy, veier 70kg og skal ned iallefall 8kg og det er jaggu ikke lett med denne hormon-sykdommen hengende over meg Skal gifte meg nå 14 august, så jeg stresser mye med dette....Spiser fett hele dagen føler jeg, men kan ingenting om hvor mye og den slags. Ketose vet jeg ikke hva er engang!

Dagen idag:
Frokost: Omelett lagd på 5 egg, kremfløte, champinjong, tomater, ost og skinkeost.
Lunch: En halv boks cottage cheese med kanel og et halvt eple til + 8 usalta cashewnøtter
Middag: Smørdampet (meierismør) brokkoli og asparges med nakkekotelett, saus av kremfløte kokt med ost.
Sjelden kvelds da jeg er mett av dette, men pleier å bli rester fra omeletten eller middag.
4 liter vann fordelt på hele dagen.

Så...er dette helt på jordet? Har ingen bøker jeg følger..bare tips fra kjente...

Takk for svar!

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 21:49   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny jente her med Pcos.....

Hei,
Et fint utgangspunt å lese her på forumet:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Der finner du bl.a. link til tråder om hvorfor det er viktig med fett, det har hjulpet på en del for de med fettforbi. Det er ikke inntaket fettet som er synderen for vekta til de fleste av oss men det høye kh inntaket vi har utatt kroppen for.
I stoffskifte/hormonprobelemer delen av forumet finner du en del tråder vedr. pcos
I denne delen av forumet finner du også et par tråder: PCOS og karbohydratkontroll

Eple og frukt generelt bør du kutte ut dersom du skal spise ketogent.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 21:52   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny jente her med Pcos.....

Hei Veronica B

Velkommen til dette forumet. Så vidt meg bekjent er lavkarbo supert ift PCOS. Lavkarbo er hormonregulerende kosthold, nettopp det man trenger med denne diagnosen. Jeg har ikke selv diagnosen, men har fått beskjed om at jeg har liggi litt i grenseland, og vært disponert. Har hatt veldig uregelmessige og lange sykluser. Nå etter lavkarbo (ketose) i snart 10 måneder begynner syklusen å bli normal. Dette er helt utrolig fordi jeg har aldri hatt normal syklus.

Det er en egen del på forumet her for de med PCOS, link er her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=80.

Hvis du planlegger å ligge så lavt som 10 karbo om dagen kan jeg garantere at du vil komme inn i ketose, og da bør du vite hva det innebærer. Finnes en egen del på forumet her for deg også. Link finner du her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110.

Lykke til med omleggingen av kosten og ikke minst den store dagen 14 august .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 12:26   #4
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Tusen takk for svar! Nå har jeg lest, og jeg skjønner at dette er det beste for meg Visste IKKE at jeg bør holde meg unna frukt, men trodde at jeg kunne spise f.eks et eple med nøtter til sa nøttene hindrer karboene fra eplet i å ta seg så fort opp i tarmen (??) men den er grei...herved kutter jeg ut frukt også..sukk (er så glad i vannmelon, blåbær, jordbær og bringebær) eple spiser jeg bare når jeg spiser cottage cheese, da jeg ikke er så glad i det og må ha noe syrlig ved siden av. Får finne noe å erstatte det med.... Dette er 4 dagen min på dette, og vet dere hva? 2 kg er banna bein vekke! Magen min er ikke oppblåst og vond lenger og jeg svetter hele tiden. Jeg trener aktivt 1 time dagen i tillegg...er det mulig å gå så fort ned i vekt? selv om det sikkert bare er vann jeg kvitter meg med? Jeg drikker flere liter vann for dagen nå og kan ikke fatte hvorfor jeg ikke løper mer på do. Så jeg trodde vannet samlet seg i kroppen jeg og vurderte å trappe kraftig ned..Dette håper jeg å bli min livsstil tilslutt, men nå har jeg altså 14dager på meg til å bli kvitt litt...Håååper det hjelper snarsiktig og!

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:00   #5
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Du kan jo ete litt bær. Bringebær er vel det "beste", eg lagar meg bringebærsmoothie av og til, og har alltid frosne bær i frysen. Blir og litt jordbær no på sommaren, og skal snart ut å plukke masse blåbær å ha til over vinteren. Bær er ikkje så ille.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:10   #6
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Til og med når jeg prøver å holde meg på max 10 karb for dagen?

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:51   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Opprinnelig lagt inn av VeronicaB, her.

Visste IKKE at jeg bør holde meg unna frukt, men trodde at jeg kunne spise f.eks et eple med nøtter til sa nøttene hindrer karboene fra eplet i å ta seg så fort opp i tarmen (??)

Dette gjelder mer for oss som ikke spiser ketogent og som heller fokuserer på balansen i måltidet (ala Lindberg)

Lykke til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:57   #8
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Hei! Har selv pcos og skal selv ned en god del.... I følge lege Hexeberg er lavcarb veldig bra i forhold til pcos. Lån eller kjøp boken hennes, der står det mange pasienthistorier og gode oppskrifter. Her på dette forumet er det også mange gode oppskrifter.

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:47   #9
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Ny jente her med Pcos ...

Her kom det jammen med mange nyttige linker til sider jeg ikke hadde fått med meg. Jeg er i startgropa fortsatt. Men nå som mannen er bortreist i tre dager så skal jeg nok få satt i gang skikkelig med dietten. Har en lavkarbo lasagne (etter oppskrift her på forumet) i ovnen nå, lagde knekkebrød i går, boken til dr. Hexeberg er på vei i posten - og jeg gleder meg til en ny livsstil.

Men må innrømme det er rart å ikke tenke på kalorier...

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat til jente med ADD jeano Barns kosthold 11 16-11-09 11:59
Jente vs kvinne? Tussa Generell diskusjon 29 02-08-07 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no