Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-06, 21:07   #1
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Hei....

Kjøpte en boks Atkins bakemiks i dag. ( 99,- pr boks - svindyrt)

Har noen av dere egne oppskrifer hvor dere har prøvd å erstatte noe av oppskriften med bakemix og eventuelt nøtter, mandler el. der hvor melet skulle vært ??

Noen som har gode erfaringer.

Hva med gulrotkake? ostekake? brownies? pizzabunn?
Eller kanskje dere har andre gode forslag?

Er ikke ute etter de søteste forslagene, men elsker gulrotkake og ostekake.

  Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 22:10   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Pizzabunn med gjær går greit. Det har jeg i allefall prøvd. Eneste aberet er at deigen blir litt seig og vanskelig å kjevle ut. Bruk lite gjær, for gjærsmaken blir mer fremtredene enn ved bruk av vanlig mel.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 22:24   #3
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Fjonken....

Takker ! Bytter ut alt mel med bakemixen? Bruker du noe kli eller lignende i tillegg??

  Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 23:13   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Albertines vafler funker veldig bra med mixen...anna har jeg ikke prøvd enda! mandler kan iallefall males fint å brukes i kakebunn etc.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 23:22   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Hva med gulrotkake? ostekake? brownies? pizzabunn?

Du behøver ikke noe bakemiks for ostekake. Se oppskrifter i forumet for gode oppskrifter.

Jeg syns det smaker gjær av alt som lages med mix og gjær. Deigen får heller ikke riktig konsistens. Det er bakepulver/baking soda i mix'en. Gjæren reagerer jo i mel evt. med sukker og siden det er lite mel og sukker i mix'en vil ikke gjæren gjære skikkelig - det er derfor det smaker gjær. Men prøv deg frem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 23-03-06 kl 10:09.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-06, 23:27   #6
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Takk Nille og luringen....



Har hatt lyst på gulrotkake i det siste. Tror jeg skal prøve meg frem med egg, nøtter, mandler,gulrøtter, evnt. litt bakemix og bakepulver, krydder....
lage den litt "lav" med ostekrem oppå...

Høres ut som et prosjekt for helgen...

Da er det første gang jeg smaker kake siden 1. januar i såfall.

  Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 21:15   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

lise har en gulerotoppskrift her trur eg...søk!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 05:13   #8
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Lurte igrunn på om noen flere hadde noe forslag ????

  Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 17:56   #9
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins bakemix i norske oppskrifter...

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Lurte igrunn på om noen flere hadde noe forslag ????

Jeg vil gjerne høre "din variant" hvis du lager

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no