Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-09, 21:50   #1
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Er det noen som kan hjelpe meg å gjøre dette brødet mer Lindberg-aktig?
Jeg sliter veldig her... *sukk* har SÅ lyst å være flink, men kommer liksom ikke i gang.

Prøver da å iallefall få fram en brødoppskrift som er spiselig Sambo skal også prøve seg på lavkarbo her nå, og han krever iallefall brød. Vet at det finnes kjøpebrød, men vil også ha hjemmebakt som alternativ.

Dette brødet spiste jeg på ketolyse, men kan kanskje ikke det nå? Er det noe som burde fjernes her, evnt. tilsettes for å få det Fedon-vennlig? Tilsette store havregryn istedenfor noe kanskje?

8 egg
1 boks cottage cheese
100 gr kruskakli
100 gr sesamfrø (finmalt)
200 gr linfrø (finmalt)
1/2 ts salt
1/2 ts natron
1/2 ts splenda
1,5 dl smeltet smør

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:13   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal være fedonvennlig, Du kan evt ta halvparten av smøret som olje, og legge til noe havregryn som du sier.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:36   #3
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Går det greit med Splenda også, eller burde det erstattes med Fruktose?

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:42   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

bare å bruke dette om du liker det? Også kan du varire med litt fiberrik/rugsprø? Raps istedenfor bare smør?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:30   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Du kan helt fint spise dette på Fedon dersom du liker det. Om du ønsker å prøve å variere litt så kan du jo bytte ut halvparten av smøret med olivenolje og ha litt havregryn i (men husk å øke opp væske da, kan være litt vanskelig å få til i starten å finne ut akkurat passe mengde). Men det er ikke nødvendig. Brødet er fint som det er. Du kan heller spise en halv frukt med 10 mandler til for å få opp karbohydratmengden heller enn å putte dem i brødet liksom. Eller ha litt ris til middagen ol. Det finnes mer enn nok karbohydratkilder å ta av, og jeg ser det bare som et pluss å ha et brød som ikke gir så mye karber (med så mye protein i brødet, så kan du jo nesten unne deg en halv skive med sukkerfritt syltetøy feks. Det ville jeg mye heller hatt enn mer karber i brødet. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:31   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Takk for flotte svar

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 19:17   #7
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Takk for oppskrift!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:59   #8
session
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: stavanger
Alder: 43
Innlegg: 12
session er på en erverdig vei

Sv: Gjøre dette brødet Lindberg'ish

Hei

Har kjøpt Økologisk rugfullkornbrød solsikkekjerner fra mestemacher. Kan man spise det på fedon?

session er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg prøve dette brødet? Pombagirl Ketolysekuren 2 07-01-09 22:20
Noen som vil vurdere dette brødet? Hannehk Dr Lindbergs 4 30-12-08 09:57
Hjelpes så kvalm jeg er, hodevondt også, har dette noe med kosten å gjøre? stinemarie Ketolysekuren 13 17-05-07 14:36
Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men.. Atlje Spørsmål og svar 12 26-02-06 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no