Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-10, 16:16   #1
Janedoe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
Janedoe er på en erverdig vei

Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Jeg lurer på om dette egentlig er greit... Jeg spiser svært lite fett, og lite karbohydrater. Jeg spiser ikke mel, stivelse og sukker. Men setter det kroppen på sparebluss?? Grete Roede satser på grovt brød etc ( = karbohydrater) og lite fett. Ketolyse er omvendt - mye fett og lite kh....

For dersom dette er greit, så fortsetter jeg slik.. Men vil ikke at kroppen skal gå på sparebluss, og at jeg ikke går ned...

Noen som vet noe rundt dette?

Janedoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:04   #2
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Janedoe, her.

Jeg lurer på om dette egentlig er greit... Jeg spiser svært lite fett, og lite karbohydrater. Jeg spiser ikke mel, stivelse og sukker. Men setter det kroppen på sparebluss?? Grete Roede satser på grovt brød etc ( = karbohydrater) og lite fett. Ketolyse er omvendt - mye fett og lite kh....

For dersom dette er greit, så fortsetter jeg slik.. Men vil ikke at kroppen skal gå på sparebluss, og at jeg ikke går ned...

Noen som vet noe rundt dette?

Dette vet vel du godt selv siden du prøver deg på og kombinere din egen diett.
Så persjonelig vet jeg ikke hva du vil.

Men jeg syntes du skal skjøre etter en filosof som Fedon AleksandercLindberg. ect.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:09   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Hei,
Ja, det kan sette kroppen i sparebluss når du kutter både kh og fett hvor skal du da få energien fra… På lavkarbo kommer kroppen i fettforbrenningsmodus og kombinasjonen Grete Roede og lavkarbo filosofiene er vel ikke akkurat forenelige – blir vel litt som å prøve å blande vann og olje hvis du skjønner…
Dersom du er ny i lavkarbo verdenen så har jeg nylig laget en tråd der jeg har samlet forhåpentligvis mye nyttig nybegynner informasjon, uansett lavkarbo retning, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:11   #4
Janedoe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
Janedoe er på en erverdig vei

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Takk for svar Jeg har vært på ketolysekur uten særlig hell... Får prøve å få inn litt fett i maten, ved oljer, nøtter, laks osv...

Janedoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 09:03   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ja, det kan sette kroppen i sparebluss når du kutter både kh og fett hvor skal du da få energien fra… På lavkarbo kommer kroppen i fettforbrenningsmodus og kombinasjonen Grete Roede og lavkarbo filosofiene er vel ikke akkurat forenelige – blir vel litt som å prøve å blande vann og olje hvis du skjønner…
Dersom du er ny i lavkarbo verdenen så har jeg nylig laget en tråd der jeg har samlet forhåpentligvis mye nyttig nybegynner informasjon, uansett lavkarbo retning, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Så lenge man ikke går for lavt i kcal-inntak går ikke kroppen på sparebluss. Lavkarbo og lavfett, dvs en høyproteindiett, funker som bare det, det er ingen motsetning mellom disse to, funker som bare det. Spørsmålet er om du kan leve slik over tid? Du bør uansett vite hva du gjør slik at kroppen får i seg essensielle fettsyrer samt tilstrekkelig vitaminer/mineraler (fra kh). På et slikt kosthold er det utolig vikig at du få i deg nok proteiner, helst i kombinasjon med styrketrening, for å unngå å miste for mye muskelmasse.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:14   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Janedoe, her.

Takk for svar Jeg har vært på ketolysekur uten særlig hell... Får prøve å få inn litt fett i maten, ved oljer, nøtter, laks osv...

Fulgte du den til punkt 0g prikke slik det står i b0ka, 0g 0ver n0en måneder?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 13:20   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

En lavfettversjon av lavkarbo kan selvsagt fungere, men det innebærer jo å spise veldig mye protein, noe som kan bli dyrt i lengden. Jeg vil uansett anbefale deg å sørge for å få i deg en del fett, da dette er viktig for kroppen. Fedon sin filosofi er jo ikke så langt unna det du skisserer, og han mener at omtrent 30 % av energien skal komme fra fett.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:19   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg kjenner (pesonlig) for mange som har vært involvert i Kimkins saken som går i det amerikanske rettsvesenet nå til å kunne være det miste positiv til dietten. Bl.a Christin som har vært Kimmers "poster child".

Jeg har sett og hørt om bivirkningene på nært hold. Jeg har sett hva Heidi Diaz (aka. Kimmer) svarer folk som spør.

Jeg har studert dietten NØYE. Helt til jeg ble ekskludert fra forumet. Og den er like sunn som anoreksi - og gir de samme resultatene - om du følger den slik Kimmer utgangspunktet prediker. Etter at hun ble "rettsforfulgt" har hun endret dietten igjen. Det hjelper svært lite. Det er nå i basis Atkins - det er derfor Kimmer kaller det KimKINS.

At den funker betyr jo slett ikke at den er sunn. Det funker å lavære å spise også........

Svært lite fett og lite karbohydrater høres litt ut som Kimkins, en amerikansk diett som ikke akkurat er veldig sunn! Se linker over!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:37   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av heltny, her.

Dette vet vel du godt selv siden du prøver deg på og kombinere din egen diett.
Så persjonelig vet jeg ikke hva du vil.

Men jeg syntes du skal skjøre etter en filosof som Fedon AleksandercLindberg. ect.

Støttes 100%.

Hvorfor skal man på død og liv finne opp hjulet på nytt hver gang...

  Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:28   #10
Janedoe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
Janedoe er på en erverdig vei

Sv: Egenkomponert diett- lite fett og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Fulgte du den til punkt 0g prikke slik det står i b0ka, 0g 0ver n0en måneder?

Jada, det gjorde jeg. Men hoppet av i forbindelse med en ferietur, fortsatte da med lite fett og lite karbo, og gikk da mer ned på kort tid enn jeg gjorde på ketolyse.

Men takk for alle innspill - jeg ser at jeg må putte inn litt fett - nøtter er innkjøpt, og prøver med litt "sunt" fett. Gir det en måned, og så ser jeg om det går fint, eller om jeg skal prøve en ketolysekur igjen...

Janedoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
Lite karbohydrater og mer fett for barn? jvb Barns kosthold 25 16-11-09 00:55
For mye for lite karbohydrater? Rangelet Lavkarbo generelt 9 11-09-09 20:35
Har du en egenkomponert diett/livstil? SunnhetMedSirrup Livets lyse side 3 05-08-09 00:46
For mye fett og for lite karbohydrater? marli Ketolysekuren 10 19-05-09 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no