Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type O

Wannabe-veggis - type O

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-05, 10:53   #1
emma23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 6
emma23 er på en erverdig vei

Wannabe-veggis - type O

Tips til wannabe-veggis - type O Lurer på om noen har noen tips til meg som har blodtype O, og ikke er noe særlig glad i kjøtt... Aldri vært det, prøver, men klarer ikke! Er veldig glad i kylling, kalkun og fisk, men det anbefales jo med annen type kjøtt, mye vilt.. Og viltkjøtt klarer jeg nesten ikke i hele tatt!

Er det noe jeg kan erstatte med, som har like bra funksjon, anything?

På forhånd thanks!

emma23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 11:07   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hei Emma, og velkommen!

Leste faktisk innlegget ditt i går, da jeg leste på blodtypedietten-sidene. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare deg, så jeg tenkte jeg fikk tygge litt på det. Lurt at du har lagt det inn som egen tråd!

Jeg vet ikke mer om blodtypedietten enn det som står her/ i boka, og da er det jo de kjøttypene du skal spise. Men det står ikke at du MÅ spise vilt! Liker du oksekjøtt, f eks? Det er jo mange alternativer for blodtype 0, og kylling og kalkun står på nøytralt-lista, noe som betyr at du kan spise det...

Det står også at sjømat bør være hovedkost for blodtype 0. Og siden du liker fisk, er jo ikke dette noe problem heller!

Men hvis du skal være veggis (som du antyder i overskriften din) er det vel litt vanskelig å følge blodtypedietten vil jeg tro...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 11:14   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

velkommen Emma!

har ikke noe lurt å tilføye til det scilla skrev. er enig med henne

lykke til!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:59   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Når du skriver wannabee vegis, - er det fordi du ønsker å kutte ut rødt kjøtt, men vil spise fisk og hvitt kjøtt som kylling? Du sier du er glad i disse, så da er det jo ingen grunn til kutte dem ut, når de er det som kan hjelpe deg til å følge blodtypedietten. (Og kan hjelpe deg til å få i deg nok proteiner).

Abbor, gjedde, kveite, hellefisk, laks, lysing, maisild/stamsild, makrell, regnbueørret, sardin, sild, sik, sjøtunge (flyndreart), stør, sverdfisk, torsk, sei, tunfisk, akkar, ansjos, blåskjell, breiflabb, flyndre/skrubbe, froskelår, hai, havabbor, havskilpadde, hummer, kamskjell, karpe, kolje/hyse, krabbe, kreps, krøkle, reke, sjøørret, snegler, stør, terteskjell, østers og ål

Er fiskemat du kan spise dersom du følger blodtypedietten.
Egg kan du bruke litt av, og du kan spise høsn, kalkun, kylling osv av hvitt kjøtt...

Det er masse gode proteikilder du kan kombinere med så masse grønt som du ønsker!
Du trenger ikke å spise det røde kjøttet dersom det ikke tiltaler deg, bare du velger andre proteinkilder som føles ok for deg å spise.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 14:00   #5
emma23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 6
emma23 er på en erverdig vei

Nei ikke noe særlig glad i oksekjøtt heller, kanskje hvis det er marinert. Det er bare smaken som jeg ikke syns noe særlig om.. men jeg prøver hardt da... kjøttdeig er godt! Så får prøve å erstatte litt den veien.
Mye fisk som skal være medisinsk da. Og det er jo kjempegodt!

Det er ikke det at jeg vil være vegetarianer, det er et kapittel for seg selv, men jeg syns rett og slett ikke noe om kjøttsmaken. Det er nesten litt ekkelt. Og det syns jeg er utrolig trist.

En liten historie:
Har en mor som har slitt mye med fordøyelsen og utviklet hypoglykemi, som følge av feil kosthold hele livet. Hun har blitt såååå mye bedre etter at hun begynte på blodtypedietten. Hun har da blodtype B. Hun gikk ned 11 kg (fra 71 kg...) ved en kombinasjon av blodtypediett og Lindbergdietten, og slipper nå å gå på do 4 ganger før hun drar på jobb kl 0800, er ikke sur og gretten når hun blir sulten, blir ikke sulten en time (eller mindre) etter måltid og det er bare godt alt! Veldig glad på hennes vegne.. Ingen leger har klart å finne ut noe som helst, hun har bare måtte forsone seg med at hun har følsom mage og tarm. Men det var ikke mer som skulle til enn å endre kostholdet til det som var riktig for henne - blodtypedietten.

emma23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 16:00   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hei hei emma!

Velkommen - og håper du finner ut av kjøtt-problemet ditt (ja, mat-kjøtt og ikke kropps-kjøtt altså ). Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal råde deg til annet enn å spise alt som er på lovlig-lista mer og oftere. Alt kjøtt du liker, all fisk du liker osv. - ha det alltid i huset og spis det så mye du kan. Finn oppskrifter i kokebøker, her inne, på internett med nettopp disse ingrediensene og sett inn i en perm - så kan du lage mest mulig varierte retter av det du liker OG kan spise.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 17:46   #7
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

ville bare ønske deg velkommen jeg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 11:33   #8
emma23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 6
emma23 er på en erverdig vei

Så hyggelig det er her! Alle ønsker meg velkommen, og det er ikke måte på! Setter stor pris på det. Tusen takk til alle til nå!

emma23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 16:44   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Emma !!
Neeeeeei, alle har ikke ønsket deg velkommen !! Jeg mangler !!

Velkommen !!!

Sånn, NÅ har jeg ønsket deg velkommen jeg også !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 23:54   #10
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av emma23

Det er ikke det at jeg vil være vegetarianer, det er et kapittel for seg selv,

Å være vegetarianer er helt strålende - helt til du ønsker å legge om kostholdet tl Atkins/Lindberg/blodtypedietten/South Beach. Da er det litt vanskeligere. Jeg føler motbydelighet mot kjøtt, da blir jo valget enkelt. Men jeg skulle ønske det kom et helt eget veggisopplegg for alle diettene, så slapp jeg å være så forbasket kreativ hele tiden

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fysisk aktivitet for type A smosje Type A 7 02-06-10 11:55
Atkins + blodtypedietten? Marianne Generell ernæringsdebatt 8 10-05-05 11:07
Grønnsaker Nille Type O 0 11-12-04 01:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no