Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er max antall karb per dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 17:20   #1
emisma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
emisma er på en erverdig vei

Hva er max antall karb per dag?

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men orker ikke google..
Jeg vil ned en del i vekt.. Men jeg klarer ikke ketolysekuren den har jeg prøvd før. Så var det ei venninne av meg som sa man kunne leve lavkarbo og likevel gå ned i vekt, men dog ikke så strengt som ketolysekuren.

Jeg kan godt kutte ris,pasta,brød og poteter og seff godteri, selv om den siste er den verste.
Men jeg er avhening av salat,frukt og litt dressing som tilbehør til "bare" kjøtt

emisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver å finne ut av Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:33   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hva er max antall karb per dag.

Du orker ikke google, og vil heller at andre gjør jobben for deg? Titt rundt på forumet, det er bokstavelig talt tusenvis av svar her inne.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:36   #3
skogsmusa
Juniormedlem
 
skogsmusa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 18
skogsmusa er på en erverdig vei

Sv: hva er max antall karb per dag.

Hei

Jeg er helt ny i dette her, men har lest boka "Bedre uten brød" og der legger de opp til et nytt kosthold med lite karbo.

Max 72g karb pr dag.

Jeg har kuttet ut brød, pasta, ris, potet. Selvfølgelig kaker og gotteri også, men spiser grønnsaker og dressinger og saus med lite karb. foruten kjøtt, fisk og egg. Unner meg også 4 ruter mørk sjokolade vær dag. Div. ost og nøtter er også lov.

Har gått ned 4-5 kg på 3 uker. Har stått stille en uke nå, men føler meg god og mett, uten å være stappa. Har faktisk ikke vært så fornøyd på det jeg kan huske. Har stor tro på dette.

Jeg har forsøkt å slanke meg i ca 30 år, så om det tar et år for meg å komme ned til idialvekta gjør ikke det noe bare jeg er på rett vei.

Spennende dette her synes jeg.

Lykke til med ditt nye kosthold.

skogsmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 17:44   #4
emisma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
emisma er på en erverdig vei

Sv: hva er max antall karb per dag.

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Du orker ikke google, og vil heller at andre gjør jobben for deg? Titt rundt på forumet, det er bokstavelig talt tusenvis av svar her inne.

Nei det orker jeg ikke i dag.. Syns du er litt krass, jeg forventer ikke at andre skal google for meg, tenkte kanskje noen HYGGELIGE folk visste svaret....

SÅ sorry for at jeg irriterte deg, men trenger da ikke være motbydelig..
Kom til meg da du ikke har sovet nesten noen ting på 4 uker, full jobb, 2 barn husarbeid ol og si at du orker å lese gjennom 20000 linker på google...


Skogsmusa: takk for et fint svar. Det var godt til hjelp

emisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver å finne ut av Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 19:11   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hva er max antall karb per dag.

Uffda! Jeg er tildels enig i at og spørre om en ting fordi du ikke "orker å google" kan være en liten trigger for alle frivillige som driver på og hjelper til her inne - det regner jeg meg du også forstår - selv uten søvn i flere uker Dessuten - INGEN vet at du har det tøft for tiden - så ro deg ned litt selv også - alright?

Neste gang lar du heller være og si at du ikke orker å google - bare spør og vent på svar. Husk at de som svarer bruker av sin verdifulle tid for å gi deg hjelp...

Jeg anbefaler at du leser nybegynnertråden til arnakristin - eller bare lever etter generell lavkarbo etter denne pfd'n - som var min vei inn i lavkarbo. Ingen telling - bare nyting

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 19:20   #6
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: hva er max antall karb per dag.

"Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexenberg. Den er ikke så streng som ketolysekuren og det står en del oppskrifter i den. Veldig lettlest. Den sier ikke om antall karber du skal spise eller ikke spise.
Lykke til. Håper du finner motivasjonen

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 19:54   #7
emisma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
emisma er på en erverdig vei

Sv: hva er max antall karb per dag.

Jeg skal være den første til å legge meg flat. Jeg mente ikke å virke krass.

Jeg kommer fra et annet forum (ikke slankeforum) der man gjerne ofte får slengt i tryne: Hørt om google eller??

SÅ jeg legger meg flat. Jeg beklager.

Men tusen takk for svar!!

emisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver å finne ut av Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:15   #8
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: hva er max antall karb per dag.

Jeg har fulgt ketolyse, men gikk over til fedon. Syns det var to ting som var greit å sette seg inn i siden de tilhører hver sin ende på lavkarbo skalaen.( etter som jeg har forstått det)

Nå følger jeg en fedon verson men spiser litt mere fett.Ikke mengder men nok til å føle meg mett. Ligger på ca 30-40 karber hver dag. Noen ganger mere andre ganger mindre.

Jeg har lest mye , tenkt mye og kjent mye etter i kroppen. Det har resultert i at jeg har funnet det kostholdet som er perfekt for meg akurat nå.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:33   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: hva er max antall karb per dag.

Opprinnelig lagt inn av emisma, her.

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men orker ikke google..
Jeg vil ned en del i vekt.. Men jeg klarer ikke ketolysekuren den har jeg prøvd før. Så var det ei venninne av meg som sa man kunne leve lavkarbo og likevel gå ned i vekt, men dog ikke så strengt som ketolysekuren.

Jeg kan godt kutte ris,pasta,brød og poteter og seff godteri, selv om den siste er den verste.
Men jeg er avhening av salat,frukt og litt dressing som tilbehør til "bare" kjøtt

Kanskje Fedon Lindberg kan være noe for deg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karb - fiber = Karb ? Phobia Spørsmål og svar 2 28-10-10 09:33
GI vs. antall KH mofe Lavkarbo generelt 3 05-05-10 18:53
Antall karb på SB meksiko South Beach 7 17-08-09 11:10
Antall karbo? cilemora Lavkarbo generelt 3 12-10-07 17:09
Antall egg? Hege_ Lavkarbo generelt 8 04-08-06 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no