Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 19:51   #151
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

jeg også synes den absolutt er best med bare eggeplommene. blir litt slimete og vassen om man bruker hele egget synes jeg.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:16   #152
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg ha virkelig DILLA!! Sååå lyst på en NÅ! men jeg er stappmett etter middag..hehe. men gleeder meg til frokost i morgen!

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:26   #153
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

drikki meg lei på den her jeg nå, så nå er det smooothier i stede til frokost. NAM NAM, DET er deilig det. hihi

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:30   #154
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Prøvde denne her om dagen, helt super! Brukte dog bare sterk kaffe, har ikke sånn fancy espressomaskin jeg.. Men fant rett i koppen-espresso på Mega, kjøpte den like godt. Tenker jeg prøver til frokost i morgen, spent

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:43   #155
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Prøvde denne her om dagen, helt super! Brukte dog bare sterk kaffe, har ikke sånn fancy espressomaskin jeg.. Men fant rett i koppen-espresso på Mega, kjøpte den like godt. Tenker jeg prøver til frokost i morgen, spent

nescafe sin espresso pulver rett i koppen er knallgod. veldig god med denne eggemelken

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:54   #156
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Hihi, måtte løpe rett på kjøkkenet og sjekke - er den jeg har fått med meg hjem, ja.

Siden du åpenbart har prøvd dette før; har du noe forslag ift. blandingsforhold? Jeg så at det sto noe om det på boksen, men ofte er det jo sånn at man kommer frem til bedre ideer, så å si, når man har brukt et produkt noen ganger

Jeg har i utgangspunktet minimal erfaring med pulverkaffe i alle varianter, så tar gjerne imot litt hjelp på det området, nemlig

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:58   #157
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Hihi, måtte løpe rett på kjøkkenet og sjekke - er den jeg har fått med meg hjem, ja.

Siden du åpenbart har prøvd dette før; har du noe forslag ift. blandingsforhold? Jeg så at det sto noe om det på boksen, men ofte er det jo sånn at man kommer frem til bedre ideer, så å si, når man har brukt et produkt noen ganger

Jeg har i utgangspunktet minimal erfaring med pulverkaffe i alle varianter, så tar gjerne imot litt hjelp på det området, nemlig

Slik lager jeg den nøyaktig: *(Jeg bruker måleskjeer)

2 eggeplommer
1 ts splenda
50 gram smør uten salt
skvett fløte
2 ts nescafe espresso
2,5 dl kokene vann
5-6 dråper vanilje essens

Tar 2 ts med espresso og blander med 0,5 dl kokene vann i en kopp før jeg heller den oppi glasset med eggemelken

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 01:00   #158
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Slik lager jeg den nøyaktig: *(Jeg bruker måleskjeer)

2 eggeplommer
1 ts splenda
50 gram smør uten salt
skvett fløte
2 ts nescafe espresso
2,5 dl kokene vann
5-6 dråper vanilje essens

Tar 2 ts med espresso og blander med 0,5 dl kokene vann i en kopp før jeg heller den oppi glasset med eggemelken


Supert - you're a lifesaver Hihi, eller i alle fall en frokost-saver Tusen takk!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 16:07   #159
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Lunsjen gikk litt skeis i dag. Typen man tager hva man haver. Ingen suksess, så den havnet i bosset..
Uansett; denne reddet lunsjen. Nam! Også så mettende, da. Denne oppskriften blir jeg nok god kompis med.

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 13:34   #160
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Dette er kjempegodt! Prøver ofte i forskjellige varianter, og det blir like godt hver gang

  Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:11   #161
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Prøvde Majusen sin versjon, men med Natreen i stedenfor Splenda, og ingen vaninjeessens (buuu), og den blei i grunn god. Ble ganske mye, så nå har jeg 2x 0,4 glass til frokost!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:36   #162
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Så, denne her går altså ann å lage med blender?
Har såå lyst å prøve meg på oppskriften, siden alle skryter så av den, hihi :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 17:29   #163
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg var superskeptisk til denne (eggemelk, hva er DET liksom? ) men den ble jo supergod!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:45   #164
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Så, denne her går altså ann å lage med blender?
Har såå lyst å prøve meg på oppskriften, siden alle skryter så av den, hihi :P

Du kan lage den med kva som helst som kan piske... Eg har brukt stavmiksar m/kniv, handmiksar m visp, og heilt vanleg håndholdt spiralvisp. Bra blir det uansett.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:34   #165
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Fant ut at blender var mye enklere enn stavmikser Denne oppskriften er virkelig min lavkarbofavoritt! Kjempebra frokost! <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 00:18   #166
anonymen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 30
anonymen er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Det er alltid små klumper på bunnen av "blandingen".
Koker opp 2 dl vann med 40g smør, samt 1 ss med cocosa.
Blander så 1 stk eggeplumme med noen dråper vaniljeessens.

Noen som vet hva de klumpene kommer av, det må jo være egget - og hvordan kan de fjernes? Det virker som plommen ikke er gått i oppløsning, og er litt slimete. Bruker håndmikser og det setter seg "tråder" fast i miksestavene.

__________________

[ vorter.no ]

Sist redigert av anonymen : 06-07-11 kl 16:12.
anonymen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 02:42   #167
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Nå måtte jeg bare prøve denne, selv om det er midt på natta...brukte 1 ts kakao i stedet for kaffe så jeg får sove etterpå Det var jo godt, deilig med noe varmt før sengetid også
Og det mettet ja! Skal kjøpe Cocosa i morgen og prøve med det, sliter nemlig med å få i meg nok fett ifht protein...

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:43   #168
luftslott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
luftslott er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg bor i utlandet og kan dermed ikke spise eggene rå. Er det noen som har prøvd å "koke opp" eggemelken etter at den er ferdig, slik at man kan bli kvitt de skumle salmonellabakteriene?

luftslott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:44   #169
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Det bør du for all del ikke gjøre - da koagulerer eggene. Jeg var tankeløs nok til å varme opp blandingen (litt) en gang, og det ble bare en eggegrøt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 01:15   #170
luftslott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
luftslott er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Ja, det var vel i grunn det jeg var redd for :P Så da har man valget om å risikere slemme salmonellabakterier eller å la være å lage eggemelk til jeg kommer tilbake til Norge til høsten. What to do? :P

luftslott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 01:50   #171
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Finnes det egg-erstattere som kan fungere da? Eller sånn eggepulver, det er sikkert bestrålt mot salmonella...(?)

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 05:25   #172
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Salmonellabakterien døyr ved oppvarming over 60°C, og eggeplomme koagulerer ved 65-70°C (kvitene koagulerer ved ca 62°, og eggemjølk er best utan kviten, syns no eg) . I teorien vil det late seg gjere å varme opp eggemjølka akkurat nok til å hindre salmonellasmitte - men i praksis vil det nok bli temmeleg utfordrande. Lett oppvarming under omrøring vil tjukne eggeplommene, forøvrig, utan å lage "eggerøre", slik som når vi lager bearnaisesaus, vaniljekrem osv. Eg tenker det går an å lage ein god drikk av dette likevel, men det blir ikkje heilt eggemjølk da.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:05   #173
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Lager denne nå Gleder meg virkelig til å smake

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:37   #174
luftslott
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
luftslott er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg fikk til!! Jeg lagde eggemelken slik som i oppskriften, hadde i litt kakao, splenda og soyaprotein. Så tok jeg alt i en kjele og rørte rundt til det kokte. Og til slutt tilsatte jeg en shot med koffein-fri kaffe! Nam! (og håper at det er trygt siden det faktisk kokte )

luftslott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:57   #175
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg får alltid små klumper på bunnen av "blandingen". Så når jeg blander det med kakao blir det ikke alltid så fristende å drikke når det flyter små klumper i hele drikken. Er det bare jeg som opplever det? Hva gjør jeg feil?

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
caffè latte, eggemelk, kaffe, melkefritt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfri og melkefri lavkarbo-kost moma Lavkarbo generelt 1 19-11-08 19:56
Melkefri lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 20 18-08-08 21:20
Lavkarbo café-produkter Bergen27 Spørsmål og svar 6 12-07-08 16:04
oppdatert liste og melkeerstatning kate Blodtypedietten 2 01-06-06 14:51
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 15:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no