Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Noen som har erfart dette?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-08, 21:57   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Noen som har erfart dette?

Etter at jeg gikk over til lavkarbo, fryser jeg nesten ikke på vinteren lenger. Merker det særlig godt på beina. Noen som har erfart dette og finnes det eventuellt en fysiologisk forklaring?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:02   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Jeg derimot, holder på å fryse i hjel....
Men det kan jo være fordi jeg har mistet 1/3 av beskyttelses-spekket mitt??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:18   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Jeg har alltid hatt en knallvarm kropp. Kan gjerne gå en tur ute i snøen barfot. Så jeg sliter med å bortforklare det at jeg er kommet i overgangsalderen

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:19   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

JKan gjerne gå en tur ute i snøen barfot.

Nå fikk jeg seriøst frysninger på ryggen... Brrrrr.....!!
Gale kvinnemenneske!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:21   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Nå fikk jeg seriøst frysninger på ryggen... Brrrrr.....!!
Gale kvinnemenneske!!!

Da jeg var lita fikk jeg alltid høre at våren var kommet da jeg hev skoene... Lenge før gjøken gol

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:23   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da jeg var lita fikk jeg alltid høre at våren var kommet da jeg hev skoene... Lenge før gjøken gol

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:40   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har erfart dette?

He, he, takker for mer eller mindre gode svar. Fant forresten noe ang at protein øker kroppstemperaturen og dermed også fettforbrenningen. Noen som vet?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 22:47   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Jeg er en like stor frysepinne som tidligere...

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:34   #9
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg derimot, holder på å fryse i hjel....
Men det kan jo være fordi jeg har mistet 1/3 av beskyttelses-spekket mitt??

Jeg fryser også hele tiden! Den derre lavkarbo-ovnen jeg har hørt snakk om er visst ikke å få tak i her Det er ihvertfall dårlig med glør der.....Bena mine er som ispinner. Bruker ullsokker og saueskinnstøfler hele tiden

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:08   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Min indre ovn står på 40 grader minst! Det er fettforbrenninga som gjør meg så varm og det er kun i ketose at jeg koker.

Nå er det 0 grader ute og jeg går i kortermet under en tynn jakke selv om det regner og blåser hatter og kaniner.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:18   #11
bocca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11
bocca er på en erverdig vei

Sv: Noen som har erfart dette?

Jeg har aldri vært så varm som etter jeg starta på lavkarbo. Holder på å svette i hjel, døgnet rundt.

bocca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 09:31   #12
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som har erfart dette?

Jeg er varm om dagen, men om natta må jeg ha ullteppe over dyna, for da fryser jeg. Må også lukke vinduet på soverommet om natte, Brrr

  Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 10:01   #13
bergeland07
Medlem
 
bergeland07 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 60
Innlegg: 50
bergeland07 er ny på veien

Sv: Noen som har erfart dette?

Hei Tommygutt!Jeg har samme erfaring som deg om jeg spiser riktig,dvs,nok fettNår jeg trener og sykler blir jeg varm og svett lenge før noen andre har tenkt å bli det...........Det var ikke sånn før ketolyse.Imidlertid fryser jeg hvis det er lenge siden jeg har spist.Kanskje fordi forbrenningen er lavere da?

__________________
Klem...,Billeba
bergeland07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 12:15   #14
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har erfart dette?

Skulle ønske jeg ble sånn varm. Sitter nå med ovnene på full guffe, med strikkejakka godt kneppet sammen og fryser som bare det. Men jeg er i ketose, så da er vel fettforbrenninga der. JEG VIL OGSÅ BLI VARM!!!! Eller evt. en liten sydentur Er lei av å fryse...

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 17:19   #15
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har erfart dette?

WOW! Jeg har alltid påstått at jeg fryser etter måltidene når jeg spiser karbohydrater. Det gjør jeg aldri når jeg spiser proteiner og fett. MÅ være noe i det!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 17:25   #16
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

jeg for min del fryser hele tiden på overkroppen, mens underkroppen er alltid varm... jeg kan gå i korte tights eller piratbukse selv om det snør... men overkroppen pakker jeg godt inn... for jeg hakker tenner og fryser til is på 1-2-3

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 17:51   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har erfart dette?

Ja, tuppen, jeg kjenner den og, jeg kan ikke sove med trekk på skulderbladene. Ikke om det er 30 grader på soverommet en gang. Må ihvertfall ha et laken over meg. Men ja, tommygutt, jeg er nå varm på fingre og tær, jeg har bestandig hatt kalde føtter... deilig. Merker det ekstra masse om jeg spiser Cocosa.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:00   #18
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har erfart dette?

Varmere på hender og føtter (tror jeg) og svetter mindre (definitivt)...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:31   #19
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

Da jeg gikk på grete roede for noen år siden, lærte jeg at når man forbrennte fett, ja da frøys man. og hvis dette stemmer, så skulle man i mitt hode fryse mer når man er i ketose, dette fordi kroppen bruker mer energi til å gjøre om fett til energi.

MEN : dette er jo faktisk ikke tilfelle lenger. jeg har vært på atkins i 2mnd, og jeg fryser ikke lenger. ikke etter måltid, slik jeg gjorde på tidligere feilslåtte dietter, og ikke om kvelden heller.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:02   #20
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

Da jeg gikk på grete roede for noen år siden, lærte jeg at når man forbrennte fett, ja da frøys man. og hvis dette stemmer, så skulle man i mitt hode fryse mer når man er i ketose, dette fordi kroppen bruker mer energi til å gjøre om fett til energi.

MEN : dette er jo faktisk ikke tilfelle lenger. jeg har vært på atkins i 2mnd, og jeg fryser ikke lenger. ikke etter måltid, slik jeg gjorde på tidligere feilslåtte dietter, og ikke om kvelden heller.

Det lærte jeg på Libra også....Og jeg frøs hele tiden da....Men det gjør jeg nå igrunnen nå også...

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:20   #21
Halla10
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8
Halla10 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har erfart dette?

Heia
Jeg har kun gått på denne ketolysekuren en uke og merker økning i tempraturen, fryser ikke like mye som før Kan være rett i det du sier ang det med proteinene, jeg har ikke vært så klar over de og hvor mye/lite jeg har fått av de før nå.
Klem

Halla10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:29   #22
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noen som har erfart dette?

De første ukene på kuren stiftet jeg godt bekjentskap med den såkaldte ketoseovnen, svettet omtrent ihjel. Men etter å ha kvittet meg med 25 kg holder jeg på å fryse ihjel- støtt... Elsker å fyre, mannen svetter og jeg fyrer...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 06:35   #23
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

dere skulle ha sett oss ¨på lørdag
jeg låg under dyna på sofaen... ja- jeg FRØS!!! gubben hadde fyret her også- svettet så han satt i kun i shorts han...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 08:55   #24
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noen som har erfart dette?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

dere skulle ha sett oss ¨på lørdag
jeg låg under dyna på sofaen... ja- jeg FRØS!!! gubben hadde fyret her også- svettet så han satt i kun i shorts han...

Kunne vært her

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:46   #25
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart dette?

bra det ikke er kun hos meg

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no